3028
Sök

Köpa en Supra utan turbo eller med turbo? Vad tjänar man bäst på om man endå VILL ha turbo på den?

284 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
#1
Tjena , Sitter här och funderar på hur jag ska göra , har hittat en väldigt fin supra på blocket som är utan turbo , dock som tråden lyder så funderar jag vad man vinner bäst på?

Köpa en Supra utan turbo eller med turbo? Vad tjänar man bäst på om man endå VILL ha turbo på den?

här är iaf annonsen på den..

http://www.blocket.se/vi/15016211.htm?ca=5_s

en polare säger att man kan turbokonventera för ca 25 tusen och komma undan rätt billigt men många säger motsatsen , så just därför är jag väldigt tacksam för svar från folk som vet smile Mvh Linus strand

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
17 mars 2008
#2
köp en med turbo mindre krångel som besiktning osv, och det är inte bara att slänga dit en turbo heller tyvär, men den var jävulst snygg


Better than God \o/
1 883 Inlägg
17 mars 2008
#3
Köp en MED turbo om det är vad du vill ha....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

284 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
#4
Jag vet att det inte bara är att slänga dit turbo , lär väl byta grenrör, elbow, downpipe, avgasrör , sätta dit IC och så är det väl kanske andra kolvar och stakar i den utan turbo som gör att den får högre komp? så det blir mycket jobb ja .. hmm

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
17 mars 2008
#5
i slutändan dyrare OCH så måste du demontera vid varje besiktning sad


284 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
#6
fan då .. där sprack den planen hmm haha..

BMW fantast
1 172 Inlägg
17 mars 2008
#7
köp med turbo

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Got VTEC?
1 593 Inlägg
17 mars 2008
#8
Köp en Supra med turbo om du vill att den ska ha det, blir bättre än att själv turbokonvertera den.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
17 mars 2008
#9
Besiktningen och reggningen blir ett jävla liv med turbokonvertering, dom släpper knappast igenom det. Så köp en med turbo istället. Och köp gärna en vänsterstyrd Supra från USA, får igen pengarna gånger 2 i sverige.

Sen så arbetar turbomotorer med inte lika mycket kompression, så bara det lär bli ett satans jobb. Tyvärr.

Eurospec äger.
Senast redigerat av Siarnaq (17 mars 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

406 Inlägg
17 mars 2008
#10
Vet inte hur det är med Supra men har hört av en kompis att man kan turbokonvertera MR2 och sen köra in den i besiktningen för att det inte står någonstans om det är turbo orginal (3SGTE) eller ej,

:DPlattan i mattan:D

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
17 mars 2008
#11
Snygg som fan var den. Men köp en turbo istället.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Solfilmsmontör
947 Inlägg
18 mars 2008
#12
Eftersom en supra utan turbo inte är speciellt eftertraktad så är ju inte priset speciellt högt iheller. Köp en med turbo istället och förlora mindre på din affär.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
18 mars 2008
#13
Vad kag kan minnas saknas även oljesprutet under kolvarna i sugmotorn till supran. är en del som skiljer motornera även invändigt.

Så köpa en utan turbo och smälla dit en stor singelturbo är inge höjdare alls.. kommre inte funka någe vidare.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

1 567 Inlägg
18 mars 2008
#14
Siarnaq skrev:
Besiktningen och reggningen blir ett jävla liv med turbokonvertering, dom släpper knappast igenom det. Så köp en med turbo istället. Och köp gärna en vänsterstyrd Supra från USA, får igen pengarna gånger 2 i sverige.

Sen så arbetar turbomotorer med inte lika mycket kompression, så bara det lär bli ett satans jobb. Tyvärr.

Eurospec äger.

Håller med där högerstyrda bilar tillhör posten..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

284 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
#15
Nån som vet nån bra sida där man kan kolla på supror från usa? som sysslar med skeppning osv ^^ bara ebay eller ?

2 924 Inlägg
18 mars 2008
#16
Kan inte nån spräcka den myten om turbokonvertering nångång för alltid, nämligen att det är  lätt för vem som helst att ”bara att slänga dit en turbo” på vilken bil som helst....suck...
Bildas ju hur många sånna trådar som helst om detta...
Är det tidingen Bilsport man skall skylla detta på och deras artiklar om turbokonvertering för några år sedan?

~ Life is short, have FUN! ~

FreddeK
18 mars 2008
#17
turbos såklart...eurospec! en nonturbo är skitsvår att sälja!

Toker
491 Inlägg
18 mars 2008
#18
940R skrev:
Siarnaq skrev:
Besiktningen och reggningen blir ett jävla liv med turbokonvertering, dom släpper knappast igenom det. Så köp en med turbo istället. Och köp gärna en vänsterstyrd Supra från USA, får igen pengarna gånger 2 i sverige.

Sen så arbetar turbomotorer med inte lika mycket kompression, så bara det lär bli ett satans jobb. Tyvärr.

Eurospec äger.

Håller med där högerstyrda bilar tillhör posten..

Så alla skyline's borde gå som postbilar?

Tycker det inte är nå fel med vänsterstyrda, speciellt japsar iaf!

Toker Jr 081102

Toker
491 Inlägg
18 mars 2008
#19
NightblizZ skrev:
Nån som vet nån bra sida där man kan kolla på supror från usa? som sysslar med skeppning osv ^^ bara ebay eller ?

Vad hade du tänkt att ge för en Supra MKIV ??

Toker Jr 081102

284 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
#20
Jadu  , vill komma undan så billigt som möjligt smile


Sök