2993
Sök

hur vet man om bilen är chippad. 850.?

86 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Tjabba har en volvo 850 turbo (225hk) som sägs vara chippad.!
Men hur vet jag om den är chippad eller inte,? jag vet att dom har skruvat på wg för det syns på axeln eller hur man ska säga, för om man jämför den och en orginal så syns det att dom har skruvat på den turbon som sitter på.!
plus att bilen ska väl..? dra mindre om man chippar bilen.? men min är inte så billig att åka i, det är en automat.!

Har en annan fråga också.!
När man chippar en bil, ställs laddtrycket upp avsig själv.? eller måste man ställa in det själv.??

tack på förhand mvh Dennis

76 Inlägg
20 mars 2008
Du märket om den är chipad, går bättre på alla sätt o viss, men framförallt på laddtrycket beroende på vad du har för chip men den bör ladda mer än orginal 0,7bar, men om dom nu har skruvat på staget så är det svårt att säga, är inte så bra att skruva staget har jag hört, ett chip justerar bränsle kurvan mm samtidigt som laddtrycket höjs medans genom att skruva på staget höjs endast laddet. Spikar den? isåna fall är den nog inte chipad, du kan alltid kolla på chipet, det brukar stå på trimchipen vilken sort det är.
Angående bränsle förbrukningen så är det ingen jättestor skillnad, kan märkas lite efter som man får mer vrid i maskinen men eftersom du har en automat så är skillnaderna marginella.

Live your life in the fast lane

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
21 mars 2008
tror inte man kan "kolla" om den är chippad i boxen då dessa oftast om jag har fattat det rätt "flashas" om...

Sök