3722
Sök

Bilder: Mitt bidrag till Elmia.....

Race For Fun!
379 Inlägg
21 mars 2008
så jäkla snyggt med lambodörrar.. vet du var han har köpt de någonstans? 5p

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Budbilsglidare
228 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
hummer89 skrev:
den blev riktigt snygg men jag gillar inte den färgen menmen det är mitt tycke bara tongue Annars riktigt snygg

Den görs sig inte alls på bild... i solen eller under  belysning så är det helt annorlunda.. Påminner om liquid silver i skiftningar då om man ska beskriva det grovt...

Budbilsglidare
228 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
race skrev:
så jäkla snyggt med lambodörrar.. vet du var han har köpt de någonstans? 5p

det ska va på samma ställe som kjolpaket är ifrån...  tror det va stylingkompaniet el liknande..  100% passform på allt direkt ur kartong..

442 Inlägg
21 mars 2008
Mikael i norrk skrev:
hummer89 skrev:
den blev riktigt snygg men jag gillar inte den färgen menmen det är mitt tycke bara tongue Annars riktigt snygg

Den görs sig inte alls på bild... i solen eller under  belysning så är det helt annorlunda.. Påminner om liquid silver i skiftningar då om man ska beskriva det grovt...

Jaa asså tycker inte att det är fult eller så bara min smak som skriker MÖRKA färger smile Vad kostar en hellackering ca? på golf modeller. Kollade lite på din sida men hittade bara ngr priser jag tyckte lätt för lite.

Budbilsglidare
228 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
hummer89 skrev:
Mikael i norrk skrev:
hummer89 skrev:

Jaa asså tycker inte att det är fult eller så bara min smak som skriker MÖRKA färger smile Vad kostar en hellackering ca? på golf modeller. Kollade lite på din sida men hittade bara ngr priser jag tyckte lätt för lite.

Det beror helt på skick och ifall det är samma fär el färgbyte mm...  måste nästan se bilen för o ge ett korrekt pris..

442 Inlägg
21 mars 2008
Mikael i norrk skrev:
hummer89 skrev:
Mikael i norrk skrev:

Det beror helt på skick och ifall det är samma fär el färgbyte mm...  måste nästan se bilen för o ge ett korrekt pris..

Jo det förstår jag, nää men va nyfiken på hur mkt sånt kostar ungefär. Ska köpa en vr6:a när jag hittar någon som jag gillar och jag fattar att det är svårare att lackera när det är rost/repor och sånt. Fast va säger en Vr6/5D/inge rost och sånt/enfärgad, Och ungefär 4-7000, 8-11 000, 12-15 000 kr.

Budbilsglidare
228 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Listpriset för en omlackering av en Golf III ligger på 18077 kr inkl moms.. då är inget rostjobb inräknat..  men som sagt sen beroe det på hur det ser ut..

3 121 Inlägg
21 mars 2008
Jo ställer mig nog i skaran som säger *aj!*. Smaklöst kjolpaket, slutdämpare och inte minst dragkroken...
Fast lackjobbet är säkert bra gjort wink
Senast redigerat av viccoA (21 mars 2008)

8 156 Inlägg
21 mars 2008
Kommer man få se den bilen rulla runt i Lkpg? Eller i Nrkpg?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

374 Inlägg
21 mars 2008
Ska bli kul att se vad Niklas har för mer roliga saker i sin monter.

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt

1337
1 343 Inlägg
21 mars 2008
Hur kul kan det vara att ställa ut en bil där alla delarna är köpta och monterade???
Det finns 7000 liknande volvo i sverige med detta kit osv.

Nej, jag anser att om det ska vara nåt att titta på så ska det vara Custom...
Köp delar är väl inget upphetsande att se precis....

I'm not a fighter, I'm a lover!

Budbilsglidare
228 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Kommer man få se den bilen rulla runt i Lkpg? Eller i Nrkpg?

Den kommer o rulla flitigt i LKPG..

Budbilsglidare
228 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Ricke W skrev:
Ska bli kul att se vad Niklas har för mer roliga saker i sin monter.

Kommer o stå en MR2:a, nån bmw och en 855 som ja har lackat men den tänker ja inte lägga upp bilder på här för då lär antistylingkillarna få hjärtinfarkt.. smile

Budbilsglidare
228 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Xtravagant skrev:
Hur kul kan det vara att ställa ut en bil där alla delarna är köpta och monterade???

Släng upp bilder på V70N med dom här prylarna på o flakeslack...

kevlar_soul
21 mars 2008
Haha va fan är det här.. en seriös lackerare lägger upp bilder på en bil som han har lagt speciallack på och folk börjar klaga på bilens kjolpaket och slutör. Herregud säger jag bara.. Lackeraren som jag är bekant med är extremt trevlig och gör sitt jobb bra, vilket syns här på bilderna! Sen kan ju inte han rå för att ägaren av bilen inte hade samma smak som er vad gäller kjolpaket..

1337
1 343 Inlägg
21 mars 2008
Mikael i norrk skrev:
Xtravagant skrev:

Släng upp bilder på V70N med dom här prylarna på o flakeslack...

Jag menade inget illa om lacken.
Det kan ju vara kul att ha flakes.
Jag menar bara att bilen i sig är så långt ifrån utställning objekt man kan komma.
Är det en bil som ser ut som hur många andra som helst så är det väl inget att ställa ut.
Än en gång, lacken kan ju vara fin...

Du bad mig lägga upp bilder så här kommer några...
enligt mitt tycke passar denna bilen bättre i en monter om nu någon av alla volvo v70 med
detta kit nu ska stå där menar jag:
http://www.westcoaststreetcars.nu/v701.jpg
http://www.westcoaststreetcars.nu/v702.jpg

874 Inlägg
21 mars 2008
HyperSonica skrev:
Mikael i norrk skrev:
Masaru skrev:
Alltså oj! Elmia lär ju inte bli något sevärt iår.

God morgon.....  Det är ju en sån mässa för såna här bilar så det va väl överflödigt av dig o en kommentera tycker ja...

Kommer o tittar på din bil imorgon ;P ska bli kul o se smile

Jag med smile håll utkik tongue

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

supermikaela
21 mars 2008
Detta kitet är väl ändå rätt ovanligt så sett på V70? Har nog bara sett 2, den här och demo-bilen som företaget som säljer kitet har. Finns säkert 5-10 till. Så att säga att det finns 7000 sådana här är en enorm överdrift.

1337
1 343 Inlägg
21 mars 2008
supermikaela skrev:
Detta kitet är väl ändå rätt ovanligt så sett på V70? Har nog bara sett 2, den här och demo-bilen som företaget som säljer kitet har. Finns säkert 5-10 till. Så att säga att det finns 7000 sådana här är en enorm överdrift.

För det första menade jag inte 7000 det var en siffra jag valde att använda.
Sen för det andra så sitter du och spekulerar hur många det finns.
Du har sett 2? ja men du har väl knappast  ögon i hela sverige.

Jag menar bara att om någon annan redan gjort det så ska man inte ställa ut.
Han kan köra på sina klubbträffar och vara stolt för den är snygg, inte så jag menar.
Men man åker till Elmia och betalar inträde för man vill se saker man inte kan se
på de lokala träffarna... Det är så jag menar!!

Att köpa delar och skruva ihop är väl inget roligt?!
Eller du anser kanske att alla barn som lekt med lego ska ställa ut det på en lego mässa
för att dom köpt delar och monterat??

Sök