2528
Sök

dumpventil volvo v40 2,0t

28 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
hur ska jag montera dumpventil på min v40?

hur ska jag sätta den kan jag sätta den på röret som går från turbon till ic eller måste jag sätta den på slangen som går från ic till insuget?

och hur sätter jag återcirkulationen från dumpen eftersom jag måste ha en hybrid.

106 Inlägg
21 mars 2008
jag satte fast min mellan intercoolern och insuget. funkar skit bra men den kan dö ibland men är bara vrida på nyckeln igen så eller släpap upp kopplingen.

är den orginal eller har du ryckt ur slangen till laddtrycksstyrningen?

28 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
okej.. det enda jag har gjort är att satt dit ett t-kors på slangen mellan wg och magnetventilen. vilken slang ska man ta bort?

106 Inlägg
21 mars 2008
oki de blir nog samma effekt då jag tog bort den slangen som sitter i mitten på "plastsaken" vid stötdämpartornet. tror de sitter en gul tejp bit på den. min laddar ca 0.9 då iallafall på alla växlar.

28 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
funkar det med soppan också? eller måste man ha ett chip? min laddar 0,5 med korset men snabbare laddtryck.

31 Inlägg
21 mars 2008
Att bara öka laddtryck utan att följa med me soppa och tändning är ju inte att rekommenera..

106 Inlägg
21 mars 2008
de funkar bra inga tendenser till spikningar iallafall sen ligger ja inte och laddar på max hela tiden heller. händer någon gång ibland. tänkte ja skulel köpa lambda mätare och koppla in och se hur fett/magert den går.

Forummoderator
10 576 Inlägg
21 mars 2008
freddeboyen skrev:
de funkar bra inga tendenser till spikningar iallafall

Låter tryggt att du kör med knacklurar i alla fall, då har man koll på läget smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök