2749
Sök

Turbo i Eu moped?

956 Inlägg
25 mars 2008
skulle satsa på kompressor istället. såg en som byggt om en rc-motor till kompressor, som han hade monterat på 125cc 4-takt.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

19 Inlägg
25 mars 2008
Köp en 2-taktare och sätt på en 70cc byt vev och variator grejjer, och tänningen såklart.
Jag lovar du kommer inte bli missnöjd.. Slumpa turbo idén!

804 Inlägg
25 mars 2008
Ravestream skrev:
men det hela är väl ganska enkelt.. köp en MC istället.
straffet blir det samma om du åker dit.

Har han bara skatt och försäkring på mc´n är det lagligare att han kör hayabusa än trimmad moppe.

Leg. Spådam
816 Inlägg
25 mars 2008
Om alla 15-åringar lagt lika mycket tid på att lära sig trafikreglerna som de lägger på att trimma skitet så skulle världen vara en bättre plats.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

blacken
25 mars 2008
Trådstartare
Merclone skrev:
Om alla 15-åringar lagt lika mycket tid på att lära sig trafikreglerna som de lägger på att trimma skitet så skulle världen vara en bättre plats.

Joo i och för sig så har du en liten punkt där. Men världen skulle vara MYCKET tråkigare plats också. big_smile

inkompetent
95 Inlägg
25 mars 2008
måste säga att jag tycker det låter som en jävligt ball grej jag själv skulle dödat för i 15 års-åldern och att göra något eget är ju alltid kul. men ibland måste man ju fråga sig varför. så:
varför vill du sätta turbo på en moppe? ska du ställa ut den på teknikmässan eller något så förstår jag men inte riktigt annars. är detta ens möjligt? sätter man handen bakom en otrimmad moppes avgasrör så blåser jag ju mycket hårdare med min egen lungkraft. tror det blir lite dåligt. isf kanske någon slags kompressorlösning är bättre.
kanske dags o ta hojkort t o m?
om inte tycker ja du ska börja med köp dig en riktig moppe sen öka cylindervolym, byt förgasare, dra varenda plugjävel och köp något effektsystem. så där, nu har du en billigare mer hållbar moppe som du slapp bli färdig med om 2 år.

391 Inlägg
25 mars 2008
Har inte läst hela tråden men ja har en tysk sida me massor med trim till mopeder av alla slag. www.scoter-attack.com tror dom har 80cc o sån till 4-taktarna wink

Sök