Jag återupptar lite det jag skrev innan ty det verkar som alla tänker likadant rätta till mig ifall.
jag är själv utläning eller svartskalle som många gånger blev och är uppkallad, men jag ha ju fan jobba hela tiden och ampassade mig till Svenska livet, jag kan säga att jag har aldrig varit i skola för att lära att läsa och skriva Svenska, jag har lärt mig själv med tidningar, böker, tv, till och med fick jag lära mig Engelska med tv
Om man vill, man kan. Alla som ville har körkort, för att köra egen bil, dom fick väl lära sig på nytt i körskola eller?
Jag tror inte att dom värsta är dom som har kommit i de sista tider, det är dom som har var här i flera år till och med född i Sverige, dom som vet hur det fungerar med systemet, jag tror att det är så i alla olika länder som tar emot araber.
Det finns två kategårier av dessa i deras land, dom som är utbildad som kommer i Sverige och söker hjälp, som integrerar sig i Svenska liv, som lär sig Svenska, jobbar, och uppför sig på korrekt sett.
Och den andra, som har missat någonting eller inte kunde utbilda sig på grund att efter övriga omständigheter kunde inte och dessa som kommer i Sverige ser Sverige som en paradis, blå himmel, Sverige är fantastisk, det man inte kan köpa, det tar man, eller fördärvar det.
Dom har en kultur som är helt annat än den som finns i Sverige. Den del som saknar utbildning tänker inte på samma sett som den som är utbildad, dom tänker inte att man måste kämpa för att gå vidare, dessa araber lär sig mycket snabb att i Serige man kan få hur mycket som helst utan göra någonting.
Dom vill inte ens lära sig Svenska, hur kan dom få jobb? nej, det räker med sosialbidragen. Dessa ska transporterar tillbaka i sina länder, det är inte dom som man behöver i Sverige för utöka Svenska utvekling i den moderna tiden.
Det finns många kommuner som tar emot för många araber, kanske för att kommunen får störe statligt bidrag för det och därefter brur sig inte hur dom klara sig och staten kräver inte nånt redovisning om hur dessa mäniskor klar sig.
På det hela, var sitter ansvarig?
Finns nånt på den tråd från en av dessa länder som kan förklara hur han känner sig ?, det skulle vara bra att veta vad dom tycker och får lite mer kött på ben.
Det som måste säga är att det är inte bara araber som gör att man är förbanad,
Det finns också Svensk tonåringar med Svensk bakgrund som sover i skolor och skiter i olika utbildningar.
Dom beter sig på exakt samma sett som araber, bilda grupper, slå sonder alting som kommer i vägen
Dessa anser jag inte som bättre än araber men dom är Svensk, Var ska man skicka dom? vems fel är det att dom har blivit så? TV, amerikansk filmer, data spel på natten i stället för sova och gå i skola vaken och lära sig någonting?
föräldrar tycker jag som inte tar tid för sina barn för lära dom vad som är rätt och fel.
polisen som inte har makt till någonting och tappar respekt från folk som inte tror på dom länge
Så länge barn kan säga till föräldrar: dra åt helvete, då kan det inte fungerar. Om mina barn hade sagt sånt till mig dom hade flyggit genom balkongen. jag älskar dom och det är omsesidigt.
Eftersom jag inte är Svensk medbörjare, om jag skulle göra 3 stora brott i Sverige, jag tvekar inte om att de skulle skicka mig tillbaka i Frankrike,
kanske till och med efter 2a brott.
De anser inte Frankrike som ett land med krig problemer därmed är ja inte här som asilpolitik beroende.
Det största problem är också att man vet hur dom har i deras länder med all krig så när dom kommer hit alla ska tycker sund om dom.
![cool](img/smilies/cool.png)
.