3227
Sök

malmö arabland?

60 Inlägg
28 mars 2008
#241
fan va vidrigt. . skicka hem dem jävla utlänningarna. . inte värda att stanna kvar här i sverige !! här kommer dem från deras sönderbombade land till denna fridfulla land och så vill dem föra vidare den våldet. . håller dem på med såna vidriga saker och begår brott non stop så skicka tillbaks dem till deras land och låt dem ruttna där!
P.S jag är själv utläning !


60 Inlägg
28 mars 2008
#242
blacken skrev:
-S40- skrev:
blacken skrev:

Du ska även tacka USA för att du kan sitta där du är och kunna skriva i detta forum.
men komigen..??
Om inte USA hade blandat sig i WW 2, så hade Hitler rott hem det hela. och då så hade det sett "lite" annorlunda ut här i europa.
jaa det har du helt rätt i. . man hatar USA men samtidigt måste man älska dem för deras insats i 2:a världskrigen. . tyskarna hade tagit alltihopa och så hade adolf dödat 3 gånger mer än vad han lyckades


Hmm.
28 mars 2008
#243
candyboy skrev:
blacken skrev:
-S40- skrev:
men komigen..??
Om inte USA hade blandat sig i WW 2, så hade Hitler rott hem det hela. och då så hade det sett "lite" annorlunda ut här i europa.
jaa det har du helt rätt i. . man hatar USA men samtidigt måste man älska dem för deras insats i 2:a världskrigen. . tyskarna hade tagit alltihopa och så hade adolf dödat 3 gånger mer än vad han lyckades
Amerikanerna hade inte klarat av det(kanske) om inte det vore för att ryssarna hjälpte till från andra sidan... Måste vi tacka ryssarna också? sad....
Senast redigerat av Hmm. (28 mars 2008)

60 Inlägg
28 mars 2008
#244
Hmm. skrev:
candyboy skrev:
blacken skrev:

Om inte USA hade blandat sig i WW 2, så hade Hitler rott hem det hela. och då så hade det sett "lite" annorlunda ut här i europa.
jaa det har du helt rätt i. . man hatar USA men samtidigt måste man älska dem för deras insats i 2:a världskrigen. . tyskarna hade tagit alltihopa och så hade adolf dödat 3 gånger mer än vad han lyckades
Amerikanerna hade inte klarat av det(kanske) om inte det vore för att ryssarna hjälpte till från andra sidan... Måste vi tacka ryssarna också? sad....
ryssarna är ett stort land med många människor som engagera sig i kriget. . men det dåliga var att ryssland är ett fattigt land och därmed har dåliga resurser. . USA däremot e lika stor som hela europa kan man säga. . men lika stor mängd soldater som ryssland om inte mer. . usa hade stora resurser. . ryssland kunde inte klara av dem mäktiga tyskarna. . om dem hade kunnat hade 2:a världs kriget slutat tidigare


blacken
29 mars 2008
#245
Hmm. skrev:
candyboy skrev:
blacken skrev:

Om inte USA hade blandat sig i WW 2, så hade Hitler rott hem det hela. och då så hade det sett "lite" annorlunda ut här i europa.
jaa det har du helt rätt i. . man hatar USA men samtidigt måste man älska dem för deras insats i 2:a världskrigen. . tyskarna hade tagit alltihopa och så hade adolf dödat 3 gånger mer än vad han lyckades
Amerikanerna hade inte klarat av det(kanske) om inte det vore för att ryssarna hjälpte till från andra sidan... Måste vi tacka ryssarna också? sad....
Nej det behöver man inte.  Mycket troligt scenario: Om USA inte hade gått in, så hade Engelsmännen blivit överkörda, i bästa fall slutit separat fred med adolf. Sedan så hade han tagit den Europeiska delen av Ryssland, kanske hela Ryssland efter några år.

2 751 Inlägg
29 mars 2008
#246
Fan snackar ni om, vi ska tacka ryssarna lika mycket som alla andra som slogs mot nazismen.. Sverige var neutralt vilket jag tycker är sjukt fegt, mitt land var helt ockuperat "Jugoslavien" endå slogs vi mot nazisterna och till slut körde ut dem... Men nej sverige gjorde inte ett skvatt..Lika fega som dagens politiker...

Who Djaa bless no man curse

8 156 Inlägg
29 mars 2008
#247
nosferato skrev:
blir bara irriterad just nu,håller mina tankar för mig själv.
Vad jag menade var att vi inte tar emot tillräckligt många flyktingar. Men jag förstår inte varför vi tar emot alla andra anhöriginvandrare?
Jag stör mig på folk som skickar sina barn till Sverige och låter dom söka asyl, för att sen kunna flytta halva sin släkt till Sverige.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
29 mars 2008
#248
n0b0dy_ skrev:
Fan snackar ni om, vi ska tacka ryssarna lika mycket som alla andra som slogs mot nazismen.. Sverige var neutralt vilket jag tycker är sjukt fegt, mitt land var helt ockuperat "Jugoslavien" endå slogs vi mot nazisterna och till slut körde ut dem... Men nej sverige gjorde inte ett skvatt..Lika fega som dagens politiker...
Sverige hade nog ändå inte kunnat göra speciellt mycket. Satt ju i samma sits som Norge. Valet var ju att kämpa och förlora inom ett par dagar och bli ockuperade, eller att försöka lösa det hela på diplomatisk väg. Sen så var nog opinionen ganska så splittrad i Sverige.
En hel del var ju öppet för nazism...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 mars 2008
#249
blacken skrev:
jonesono skrev:
blacken skrev:

Undrar jag vem som har det svårt att "ta in det som sägs". Det spelar ingen som helst roll vilka "variabler som spelar in", till syvende och sist så är det jag som individ som fattar ett beslut i frågan. Sedan så kan man skylla ifrån sig varje beslut som jag fattar på olika yttre påverkans "variabler" och använda det som en sorts "legitimitets" begrepp för det jag gör. Detta till trots så är jag som individ totalt ansvarig för mitt beslut och agerande i det som jag beslutar om. Det går inte att skylla på grupptryck,etnisk tillhörighet och dyl när man vet att det jag gör är fel.  Även om man skulle ha en "taskig uppväxt" eller dylik så ger inte det mig Carte blanche att bete mig hur som helst och icke heller så ger det mig någon form av "frikort" att agera som jag gör.
" bara för det faktum att jag ligger i rännstenen, så behöver jag inte krypa ner i kloakerna"
Och nej har har inget akademiker förakt. Det är bara din tolkning av det. smile
Så mannen jag intervjuade som var barnsoldat i sin ungdom (började när han var ca 8 å), gjorde detta av sin egna fria vilja? Vilka förutsättningar har han, vilka är omgivningen och vad gör omgivningen...
Jag respekterar din åsikt, men du ser tyvärr inte mer fler än ett par "glasögon".. därmed brister ditt resonemang.
Undrar jag vad som "brister" i sitt resonemang.  Må så vara att vederbörande var 8 bast när det blev som det blev, men han växer upp och blir äldre och "visare". Och då så VET man vad rätt och fel är.  Det går inte att vare sig hävda eller legitimera ett felaktigt för samhället sett agerande på att jag hade det skit taskit i mina yngre dagar.  Det jag gör ÄR enbart mitt ansvar, speciellt när man har uppnått en "viss" ålder.
Man gör ju verkligen det, när det enda man har i omgivningen är andra barnsoldater, en familj som inte vill veta av en och andra som vill locka in en i kriminaliteten. roll
Vem tror du sköter uppfostringen, blir man själv "visare" när omgivningen "fuckar upp" ditt liv.. ålder blir här totalt irrelevant då du varken ser en annan värld än den du befinner dig i och omgivningen runt omkring dig som ger dig "sin" form av fostran.Även resten av hela samhället ger dig en viss stämpel för vad du tidigare varit, är och kommer förbli i deras ögon - myndigheter, polis, rättsväsende.. ja, hela långa kedjan.
Det är skrattretande att du är så pass övertygad om att det enbart kan vara en eget agerande och inte även andra faktorer. Du ger dig in på att förneka en hel vetenskap.. modigt.. tyvärr rasar ju din teori platt fall! Blundade du för mitt långa inlägg ett par sidor bort.. men then again, vissa människor bara måste se världen i svart och vitt, hur mycket de än motbevisas!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 mars 2008
#250
Phaetoon skrev:
n0b0dy_ skrev:
Fan snackar ni om, vi ska tacka ryssarna lika mycket som alla andra som slogs mot nazismen.. Sverige var neutralt vilket jag tycker är sjukt fegt, mitt land var helt ockuperat "Jugoslavien" endå slogs vi mot nazisterna och till slut körde ut dem... Men nej sverige gjorde inte ett skvatt..Lika fega som dagens politiker...
Sverige hade nog ändå inte kunnat göra speciellt mycket. Satt ju i samma sits som Norge. Valet var ju att kämpa och förlora inom ett par dagar och bli ockuperade, eller att försöka lösa det hela på diplomatisk väg. Sen så var nog opinionen ganska så splittrad i Sverige.
En hel del var ju öppet för nazism...
O ja, det var visst någon inom vårt kungadöme som "frotterade" sig med hitler.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

8 156 Inlägg
29 mars 2008
#251
RouziMotorsport skrev:
Va, 12 000 SEK i bonus om man lär sig svenska? e det skattade pengar eller? shitt, det va nog det dummaste jag har hört.. där ryker våra skattepengar ännu mer än i politikernas fickor
Fast bättre att dom blir sporrade till att lära sig svenska, än att dom inte engagerar sig och belastar samhället? För 12 000 är ju lite jämfört med vad det kostar att ha någon gåendes på SFI ett år.
För att inte tala om vad det sparar i socialbidragspengar om dom kommer i arbete?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 751 Inlägg
29 mars 2008
#252
Phaetoon skrev:
n0b0dy_ skrev:
Fan snackar ni om, vi ska tacka ryssarna lika mycket som alla andra som slogs mot nazismen.. Sverige var neutralt vilket jag tycker är sjukt fegt, mitt land var helt ockuperat "Jugoslavien" endå slogs vi mot nazisterna och till slut körde ut dem... Men nej sverige gjorde inte ett skvatt..Lika fega som dagens politiker...
Sverige hade nog ändå inte kunnat göra speciellt mycket. Satt ju i samma sits som Norge. Valet var ju att kämpa och förlora inom ett par dagar och bli ockuperade, eller att försöka lösa det hela på diplomatisk väg. Sen så var nog opinionen ganska så splittrad i Sverige.
En hel del var ju öppet för nazism...
Jugoslaviens fegis till kung stack till England. Folket kämpade själva, landet blev ockuperat på några dagar, även folk inom landet allierade sig med Nazisterna. Tänk de scenariet att Bulgarien/nazi, albanien/nazi, ungern/nazi österrike/nazi = alla grannländer, endå lyckades vi köra ut dom. De ja menar att politikerna än idag låter alla möjliga komma hit, likadant som dom gjorde under ww2... På så sätt ser jag dom som fega, dom säger inte emot utan tar emot!!!

Who Djaa bless no man curse

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 mars 2008
#253
Jag återupptar lite det jag skrev innan ty det verkar som alla tänker likadant rätta till mig ifall.
jag är själv utläning eller svartskalle som många gånger blev och är uppkallad, men jag ha ju fan jobba hela tiden och ampassade mig till Svenska livet, jag kan säga att jag har aldrig varit i skola för att lära att läsa och skriva Svenska, jag har lärt mig själv med tidningar, böker, tv, till och med fick jag lära mig Engelska med tv
Om man vill, man kan. Alla som ville har körkort, för att köra egen bil, dom fick väl lära sig på nytt i körskola eller?
Jag tror inte att dom värsta är dom som har kommit i de sista tider, det är dom som har var här i flera år till och med född i Sverige, dom som vet hur det fungerar med systemet, jag tror att det är så i alla olika länder som tar emot araber.
Det finns två kategårier av dessa i deras land, dom som är utbildad som kommer i Sverige och söker hjälp, som integrerar sig i Svenska liv, som lär sig Svenska, jobbar, och uppför sig på korrekt sett.
Och den andra, som har missat någonting eller inte kunde utbilda sig på grund att efter övriga omständigheter kunde inte och dessa som kommer i Sverige ser Sverige som en paradis, blå himmel, Sverige är fantastisk, det man inte kan köpa, det tar man, eller fördärvar det.
Dom har en kultur som är helt annat än den som finns i Sverige. Den del som saknar utbildning tänker inte på samma sett som den som är utbildad, dom tänker inte att man måste kämpa för att gå vidare, dessa araber lär sig mycket snabb att i Serige man kan få hur mycket som helst utan göra någonting.
Dom vill inte ens lära sig Svenska, hur kan dom få jobb? nej, det räker med sosialbidragen. Dessa ska transporterar tillbaka i sina länder, det är inte dom som man behöver i Sverige för utöka Svenska utvekling i den moderna tiden.
Det finns många kommuner som tar emot för många araber, kanske för att kommunen får störe statligt bidrag för det och därefter brur sig inte hur dom klara sig och staten kräver inte nånt redovisning om hur dessa mäniskor klar sig.
På det hela, var sitter ansvarig?
Finns nånt på den tråd från en av dessa länder som kan förklara hur han känner sig ?, det skulle vara bra att veta vad dom tycker och får lite mer kött på ben.
Det som måste säga är att det är inte bara araber som gör att man är förbanad,
Det finns också Svensk tonåringar med Svensk bakgrund som sover i skolor och skiter i olika utbildningar.
Dom beter sig på exakt samma sett som araber, bilda grupper, slå sonder alting som kommer i vägen
Dessa anser jag inte som bättre än araber men dom är Svensk, Var ska man skicka dom? vems fel är det att dom har blivit så? TV, amerikansk filmer, data spel på natten i stället för sova och gå i skola vaken och lära sig någonting? föräldrar tycker jag som inte tar tid för sina barn för lära dom vad som är rätt och fel.
polisen som inte har makt till någonting och tappar respekt från folk som inte tror på dom länge
Så länge barn kan säga till föräldrar: dra åt helvete, då kan det inte fungerar. Om mina barn hade sagt sånt till mig dom hade flyggit genom balkongen. jag älskar dom och det är omsesidigt.
Eftersom jag inte är Svensk medbörjare, om jag skulle göra 3 stora brott i Sverige, jag tvekar inte om att de skulle skicka mig tillbaka i Frankrike,
kanske till och med efter 2a brott.
De anser inte Frankrike som ett land med krig problemer därmed är ja inte här som asilpolitik beroende.
Det största problem är också att man vet hur dom har i deras länder med all krig så när dom kommer hit alla ska tycker sund om dom. cool.
Senast redigerat av alain (29 mars 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Fritids-designer
293 Inlägg
29 mars 2008
#254
n0b0dy_ skrev:
Som det snackas skit herregud väx upp.... Jävla snack om moskéer ja har fan inte sett en enda... Klart att dom som inte sköter sig skall slängas ut, men förfan blanda inte in mig bland "dom" som inte sköter sig... För det är ni "Svenssons" ganska bra på nämligen..
Min poäng med det hela är att, kan man inte anpassa sig efter ett land så ska man inte bosätta sig i det.

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

3 650 Inlägg
29 mars 2008
#255
Generalen skrev:
n0b0dy_ skrev:
Som det snackas skit herregud väx upp.... Jävla snack om moskéer ja har fan inte sett en enda... Klart att dom som inte sköter sig skall slängas ut, men förfan blanda inte in mig bland "dom" som inte sköter sig... För det är ni "Svenssons" ganska bra på nämligen..
Min poäng med det hela är att, kan man inte anpassa sig efter ett land så ska man inte bosätta sig i det.
håller med! men om man man tänker efter, skulle vi dra ett gäng från sverige till typ irak, så tror jag inte det vore så lätt för oss att börja leva efter deras regler/ lagar m.m..men jag håller med dig!


2 751 Inlägg
29 mars 2008
#256
Generalen skrev:
n0b0dy_ skrev:
Som det snackas skit herregud väx upp.... Jävla snack om moskéer ja har fan inte sett en enda... Klart att dom som inte sköter sig skall slängas ut, men förfan blanda inte in mig bland "dom" som inte sköter sig... För det är ni "Svenssons" ganska bra på nämligen..
Min poäng med det hela är att, kan man inte anpassa sig efter ett land så ska man inte bosätta sig i det.
Klart man ska anpassa sig, det är en självklarhet.. På det sättet hittar man också jobb och kommer in i Samhället. Men dock ska man inte gå så drastiskt att man inte får snacka sitt språk med varandra bara för att man är i Sverige... Jag tycker heller inte Svenskar utomlands ska glömma sitt språk liksom..

Men en grej ja inte förstår? Typ i Frankrike, Spanien, Italien, Kroatien osv så bli folk glada och är mer öppna för att snacka med turister eller så.. Lycka till att snacka med Blonda Johan vid busskuren liksom, fan är folk fega för att ta kontakt med andra eller? När ja va i Italien en gång så började fan folk snacka med mig självmant i stan o frågade vart man va ifrån osv, här får man bara en blick liksom... Sen e alla inte heller invandrare utan många MÅNGA kommer hit på besök, o 99% av dem tycker att detta är ett kallt land med kalla människor... Men visst kan man språket så är det en annan situation..

Who Djaa bless no man curse

2 751 Inlägg
29 mars 2008
#257
Kesler skrev:
Generalen skrev:
n0b0dy_ skrev:
Som det snackas skit herregud väx upp.... Jävla snack om moskéer ja har fan inte sett en enda... Klart att dom som inte sköter sig skall slängas ut, men förfan blanda inte in mig bland "dom" som inte sköter sig... För det är ni "Svenssons" ganska bra på nämligen..
Min poäng med det hela är att, kan man inte anpassa sig efter ett land så ska man inte bosätta sig i det.
håller med! men om man man tänker efter, skulle vi dra ett gäng från sverige till typ irak, så tror jag inte det vore så lätt för oss att börja leva efter deras regler/ lagar m.m..men jag håller med dig!
Varför drar ni alltid paralleler till IRAK??? Va fan vi e inte alla från irak,,, Dra ner till kroatien, serbien, bosnien, där ja komme rifrån så ska du fan se att du kommer bli mer än motagen"!!!!!

Who Djaa bless no man curse

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 mars 2008
#258
n0b0dy_ skrev:
Lycka till att snacka med Blonda Johan vid busskuren liksom, fan är folk fega för att ta kontakt med andra eller? ..
Haha Klassisk svensk inskränkthet.. kan nog inte beskrivas bättre i ord!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

3 650 Inlägg
29 mars 2008
#259
n0b0dy_ skrev:
Kesler skrev:
Generalen skrev:

Min poäng med det hela är att, kan man inte anpassa sig efter ett land så ska man inte bosätta sig i det.
håller med! men om man man tänker efter, skulle vi dra ett gäng från sverige till typ irak, så tror jag inte det vore så lätt för oss att börja leva efter deras regler/ lagar m.m..men jag håller med dig!
Varför drar ni alltid paralleler till IRAK??? Va fan vi e inte alla från irak,,, Dra ner till kroatien, serbien, bosnien, där ja komme rifrån så ska du fan se att du kommer bli mer än motagen"!!!!!
"TYP Irak" skrev jag..du vet exempel..


2 751 Inlägg
29 mars 2008
#260
ja men "TYP" irak definerar inte alla blattar vettu" IRAKIER är mestadels araber, vilket alla invandrare inte är, har du något emot någon så lär dig först vem du har otal med... Fakta manen fakta big_smile
Senast redigerat av n0b0dy_ (29 mars 2008)

Who Djaa bless no man curse


Sök