2568
Sök

Lite sunkig inredning

4 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Hej, har en äldre bil (-83) som stått i en lada ett antal år. Rätt ok dock, funderar på att dra igång den. Men den har lite dålig lukt inuti. Finns det något medel/arbetssätt som är bra på att ta bort dålig lukt och liknande? Är beredd att ta ut säten och inredning för att försöka få bukt med problemet. Tygklädsel på säten och inredning.

338 Inlägg
28 mars 2008
Vädra bilen och tvätta av allt inne i bilen med en bra textiltvätt till all textil, sen bara gnugga med cockpittvätt på allting i plast. Gör det inte susen så kanske en invändig rekond är på sin plats hos en firma som kemtvättar.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
28 mars 2008
Lägg in en skål med ättika. Och sedan tycker jag du ska rengöra klädseln med skumtvätt och en våtdammsugare.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
28 mars 2008
som sagt ättika har jag hört ska funka riktigt bra mot lukt, annars så kan det ju vara idé att lämna in till rekond för det är inte så överdrivet dyrt... runt 2000:-

Avstängd
519 Inlägg
28 mars 2008
ställ in en skål me ättika, vädra å sen släng in en vanilj wanderbaum i spegeln big_smile haha

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Meister
6 763 Inlägg
319 Inlägg
28 mars 2008
ställ in 2 större skålar med ättika och gör det i några omgångar och byt ut ättikan efter varje omgång så ska du se att lukten försvinner. Har gjort detta i familjens bil ett par gånger luktar ny bil efter smile Lycka till //Dennis

Toker
491 Inlägg
28 mars 2008
Man kan lämna in bilen för någon ozon-behandling så försvinner all lukt..  Så gör många med sina inrökta bilar, tar bort allt..

Toker Jr 081102

8 156 Inlägg
28 mars 2008
Man kan ju köra på anti-mould också. (Anti-mögel)
Finns ju en hel del. Ska jag vara ärlig så skulle jag mer eller mindre dränka in inredningen i yes diskmedel. (Dvs blanda vatten och diskmedel i en sprayflaska och spruta på skum överallt.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök