4087
Sök

Vilka säljer COILOVERS till min Volvo S60 ???

Race For Fun!
379 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#1
Som det står i rubriken... Finns det något bra att veta? nackdelar? någon som vet om det är mycket jobb?

Mvh Emil

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

551 Inlägg
29 mars 2008
#2
Om du e ute efter bra väghållning så satsa på de dyrare märkena, bilstein eller koni, e du mer ute efter sänkning o inte har så mkt o lägga ut så satsa på ett billigare. Nackdelar e väl att om dom e hårda så blir bilen mer obekväm (stötig) annars ligger ju bilen mycket bättre på vägen o blir roligare o köra. Det är inte så farligt o byta dämpare o fjädrar på en bil om du har lite mek erfarenhet, sj har jag bara bytt det på CRX o 740, tog lite tid med den första dämparen men sen gick det mycket snabbare. mvh
Senast redigerat av marven (29 mars 2008)

You can't B serious, oh K

550 Inlägg
29 mars 2008
#3
race skrev:
Som det står i rubriken... Finns det något bra att veta? nackdelar? någon som vet om det är mycket jobb?

Mvh Emil
Alla tillbehörs firmor säljer dämpare och fjädrar till S60


Race For Fun!
379 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#4
ja men dämpare och fjädrar är inte samma som coilovers;) jag vill inte ha fast sänkning (har jag redan) jag vill kunna justera höjden själv samt hårdheten osv.

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

550 Inlägg
29 mars 2008
#5
race skrev:
ja men dämpare och fjädrar är inte samma som coilovers;) jag vill inte ha fast sänkning (har jag redan) jag vill kunna justera höjden själv samt hårdheten osv.
Öhhh jo.

Coil betyder fjäder.
Coilover betyder att fjädern sitter monterad över stötdämparen.

Om du ska ha ett ställbart chassi så måste du göra hjulinställning var gång du ändrar höjden.


Race For Fun!
379 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#6
Ja och?? vill jag ha det så vill jag ju ha det? om jag så ska behöva montera ned hela bilen var gång jag justera big_smile alltså kan man inte köpa coilovers överallt till min bil som du sa.. jag kan köpa sänknings kit osv.  på de flesta ställen, men det är ju fortfarande inte samma sak som coilovers (ställbartchassi)..

jaja någon som vet var man kan köpa det till min bil som frågan var;) ??

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Race For Fun!
379 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
#7
ingen som vet något mer?? har verkligen letat nästan överallt men utan resultat sad

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

486 Inlägg
29 april 2008
#8
KW suspension har. OCL brorssons är återförsäljare. Men då är det bara coilover fram, bak är dämpare och fjäder som vanligt.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

111 Inlägg
2 november 2010
#9

// David Jonsson

977 Inlägg
2 november 2010
#10
Jag köpte mina på jspec.se. Fram va det hur simpelt som helst att byta. Bak var det lite jobbigare. Har du inte tummen mitt i handen så fixar du det själv. Jag hade aldrig bytt någon gång tidigare och jag fixade det.


Sök