3530
Sök

Trim till b20

11 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Tjaa. jag vill trima min b20 med en r kam o extraktorgrenrör weber 36/36 planad topp 2,5 avgasrör. är den kombinationen bra? isf vart får jag tag i grejjerna?

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
30 mars 2008
R-kammen är lite för vass för 36/36. Prova k-kammen istället till den förgasaren, eller få tag på ett par dubbla 45:or till r-kammen. Helst ska man ju köpa någon nyare profil, typ KG17 eller KG6, men de kostar ju därefter smile

Kamaxlar köper du hos KG, timo, TG. Jag rekomenderar personligen KG Trimning.

Förgasare, både 36/36 DCD och 45DCOE hittar du enklast och billigast på blocket eller tradera. Går att köpa nytt men det kostar ganska mycket.

Topplock köper du hos någon av trimmarna jag skrev, men det kostar jävligt mycket faktiskt. Sök på blocket eller prova porta själv med en liten slipmaskin, få någon yrkesskola att MIRA-fräsa in större ventilar (44in och 37 ut) samt be dom plana topplocket 1-2mm. Fila kanterna i förbränningsrummet också så de inte är så förbannat vassa.

Ett annat tips är att hitta ett lättat svänghjul eller rent av spänna upp ditt eget i en svarv och lätta det själv. Motorn blir varvvilligare men tappar lite ork och segdragning på högre växlar.

Är det nå så är det bara pm:a

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

11 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Okeej. tack så mycket för hjälpen smile

Sök