3758
Sök

toning lr ej?

Avstängd
1 557 Inlägg
2 april 2008
Residence skrev:
MrKerm skrev:
Mercedes_c180 skrev:
ta mörk toning och även på sidorutorna fram det blir grymt fint..
jag ångrar då att jag inte tog lika mörk toning på sidorutorna fram som på dom bak

Så jäla trist o torska så fort det e kontroll bara sad

förr eller senare så torskar man för toning fram... det är bara en tidsfråga..

Jo men tror att risken blir större ju mörkare dom e... hmm

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

66 Inlägg
2 april 2008
MrKerm skrev:
Residence skrev:
MrKerm skrev:

Så jäla trist o torska så fort det e kontroll bara sad

jo helt klart men det är bara rycka på plats.. det här helt enkelt en risk man får ta

Avstängd
1 557 Inlägg
3 april 2008
Mercedes_c180 skrev:
MrKerm skrev:
Residence skrev:

jo helt klart men det är bara rycka på plats.. det här helt enkelt en risk man får ta

Mm du har nog rätt fast med min tur så händer väl det första dan hmm Farbror blå åkte efter mig som senast nu i kväll (har hänt innan) in på min parkering. Dom fråga om jag hade bråttom mad o sen fick jag blåsa sen sa dom inget mer o åkte...
ps skall sägas att jag inte kört speciellt fort ds
Senast redigerat av MrKerm (3 april 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

242 Inlägg
3 april 2008
mörk tonat där bak kommer bli super smile

Yrkesförare
1 267 Inlägg
3 april 2008
Toning ska de va wink

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

Svartrök
673 Inlägg
3 april 2008
självklart toning, hyffsat ljus mellan A och C stolparna och någo snäpp mörkare på bakrutan

Jag har fel ibland... men inte ofta

98 Inlägg
3 april 2008
varför tona? är du rädd att synas i den eller? ingen toning!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
3 april 2008
Tänk på att man ska ha totalt 75% ljusgenomsläpp på alla rutor som sitter i förarens synfält, dvs vindruta, bakruta och framrutor. alla andra rutor ska ha minst 70% ljusgenomsläpp och det blir ju då sidorutorna bak smile

Skulle själv tagit typ 25-35% på alla rutor utom vindrutan, den hade jag gett fan i. Och det där med olika toning fram och bak tycker jag bara ser tattigt ut, ska det va så ska det vara lika överallt, iaf på en sedan.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Yrkesförare
1 073 Inlägg
3 april 2008
TBOC_Razor skrev:
Tänk på att man ska ha totalt 75% ljusgenomsläpp på alla rutor som sitter i förarens synfält, dvs vindruta, bakruta och framrutor. alla andra rutor ska ha minst 70% ljusgenomsläpp och det blir ju då sidorutorna bak smile

Säger vem?

6 170 Inlägg
3 april 2008
Tega skrev:
TBOC_Razor skrev:

Säger vem?

Jag ??

Gud ??

Fredrik Reinfeldt ??

Vägverket ??

Välj det svar du tror är mest sannolikt wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

Yrkesförare
1 073 Inlägg
3 april 2008
TBOC_Razor skrev:
Tega skrev:
TBOC_Razor skrev:

Säger vem?

Jag ??

Gud ??

Fredrik Reinfeldt ??

Vägverket ??

Då antar jag att det står mellan dig och Gud då, för övriga två alternativ har inte dom kraven wink

2 126 Inlägg
3 april 2008
Tega skrev:
TBOC_Razor skrev:
Tega skrev:

Säger vem?

Jag ??

Gud ??

Fredrik Reinfeldt ??

Vägverket ??

Då antar jag att det står mellan dig och Gud då, för övriga två alternativ har inte dom kraven wink

lollollol

6 170 Inlägg
3 april 2008
Kollade sidan nu och för att vara mer exakt är det såhär:

Vägverket skrev:
Tonade bilrutor
Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.

Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter.

Uppdaterad 2005-04-22

Källa: http://www.vv.se/templates/page3____12314.aspx

6 170 Inlägg
3 april 2008
Tega skrev:
TBOC_Razor skrev:
Tega skrev:

Säger vem?

Jag ??

Gud ??

Fredrik Reinfeldt ??

Vägverket ??

Ditt svar + mitt svar = du är bortgjord ??  wink

Yrkesförare
1 073 Inlägg
3 april 2008
TBOC_Razor skrev:

Vägverket skrev:
Tonade bilrutor
Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.

Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter.

Uppdaterad 2005-04-22

Det gäller vindrutan och sidorutorna fram. Resten av rutorna får du spraymåla över om du vill det.

399 Inlägg
3 april 2008
Tega skrev:
TBOC_Razor skrev:
Tega skrev:

Säger vem?

Jag ??

Gud ??

Fredrik Reinfeldt ??

Vägverket ??

Har lagt in denna text från vägverket tidigare.....

5 §     Ruta får inte förses med färgskikt eller film som kan medföra störande reflexer eller kan medföra risk för bländning av annan trafikant eller som medför att kraven i 10 § inte uppfylls.

10 §   Ruta i bil skall i förarens siktfält ha en ljusgenomsläpplighet i båda riktningarna av minst 75 % för vindruta och minst 70 % för annan ruta.

Saxat från en annan tråd^^

6 170 Inlägg
3 april 2008
Tega skrev:
TBOC_Razor skrev:

Vägverket skrev:
Tonade bilrutor

Uppdaterad 2005-04-22

Det gäller vindrutan och sidorutorna fram. Resten av rutorna får du spraymåla över om du vill det.

Du tycker inte att bakrutan ligger i förarens siktfält då ??

Jag brukar iaf använda den när jag backar, rätt finurlig sak det där tongue

Yrkesförare
1 073 Inlägg
3 april 2008
Jag använder backspeglarna och nej den innefattar inte förarens synfält i den bemärkelsen. Alla bilar har inte någon bakruta.

2 126 Inlägg
3 april 2008
Tega skrev:
Jag använder backspeglarna och nej den innefattar inte förarens synfält i den bemärkelsen. Alla bilar har inte någon bakruta.

Rätt!!!

6 170 Inlägg
3 april 2008
Tega skrev:

Det är skillnad på lastbilar/skåpbilar och personbilar wink

Men ärligt talat, vem bryr sig om det ??

Poängen var att det ska vara minst 75% ljusgenomsläpp på vindrutan och minst 70% på rutorna fram och om man kan bevisa för snuten att man håller sig inom dom gränserna så kan snuten inte göra ett skit åt dina tonade rutor.

Tillbaka till topic nu ffs!

Sök