2792
Sök

Använder sig Polisen av garaget.org???

VW-nörd?
4 332 Inlägg
31 mars 2008
7/10, trodde de va mer, men de e iaf jäkligt många som gör sånt som civila skulle klara lika bra. Så för att få ut mer snutar på gatorna borde de nog satsa på att ersätta deras kontorsjobb med annan personal än att bara träna fler snutar...OT, sorry...

Tror nog polisen kollar garaget o andra bilsidor ibland. Möjligtvis mest för att få bli lite updated på hur folk "lär varandra att fuska" med diverse saker. Typ hur man ska dölja sin regplåt när man åker förbi fartkameror, om man har ngn speciell knapp som gör att bilen låter normalt när snuten stannat en för de lät som en boeing osv.
Sånt tror ja de kollar mest.

1337
1 343 Inlägg
31 mars 2008
Det är ju helt givet att polisen inte kollar dessa sidor.
Är det någon som har varit på väg till en träff och så har polisen redan stått på platsen?
Då menar jag inte en återkommande träff tex varje onsdag utan en slumpmässigt vald dag!

Har aldrig hänt och kommer aldrig hända.
Polisen hade inte kunnat lösa 1 enda brott om allmänheten inte hjälp till.
Så även i detta fallet, dom får tips osv.

I'm not a fighter, I'm a lover!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 mars 2008
det är ju knappast omöjligt att dom gör det smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Os Difuntos
1 822 Inlägg
31 mars 2008
Xtravagant skrev:
Är det någon som har varit på väg till en träff och så har polisen redan stått på platsen?
Då menar jag inte en återkommande träff tex varje onsdag utan en slumpmässigt vald dag!

HAHA du verkar ju vara en talesman för alla träffar i hela vårt avlånga land.
För några år sedan när vi hade träffar i Kungälv och utannonserade det, kom det alltid en radiobil körandes förbi när vi sammlades på Mcdonalds parkering och av någon o-utgrundlig anledning dök nästan alltid samma bil upp precis på klocklslaget det var sagt aatt vi skulle åka vidare in mot GBG eller nån annanstans..
Hmmm undra hur det kommer sig, kanske polisen i Kungälv har en kristallkula att titta i eller kanske en trollkarl som kan se in i framtiden!! Mystiskt är vad e iallafall.
PS feta bilar har du iallafall wink DS
Senast redigerat av baca (31 mars 2008)

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

3 059 Inlägg
31 mars 2008
Isåfall om det är nån av dom som sitter hemma på kvällen o surfar här.. Dock inte under jobbet.

956 Inlägg
31 mars 2008
Psychotic skrev:
Tror inte dom har tid om jag ska va ärlig.. Säkert ute och jagar trimmade mopeder eller nått..

Polisen använder sig ju av moppenet för att kolla moppeträffar osv där. Så de använder sig nog av också garaget tror ja.

1 661 Inlägg
31 mars 2008
kolla in på Zatzy och kika in deras "polisräknare" så får ni se att nog kollar dom allt! sug på den alla tvivlare! wink

Old School Ford
600 Inlägg
31 mars 2008
Polisräknare:    4802

Hur många tror du är poliser?

10st kanske?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Adrenalin Junkie
113 Inlägg
18 april 2009
jaa nånstans sitter väl snuten och kollar.. dom lyckas ju alltid komma och sabba när det drar ihop sig till illegal streetracing..  sad

1 062 Inlägg
19 april 2009
Sen finns det ju ett stort antal Poliser som faktisk är bilintresserade och även har roliga bilar privat.......

"You Go, we go!"

VW-driver
291 Inlägg
19 april 2009
Klart de sitter här. Vad tror du Brian O'Connor gjorde?

Eller var det Brian Earl Spilner? smile

49 Inlägg
19 april 2009
frågan är hur mycket resurser som läggs på att övervaka just garaget,
men ex. flashback har ju daglig övervakning av polisen i sthlm (om jag minns rätt), som sen tar reda på det som är intressant och skickar vidare informationen till rätt polisdistrikt...

Så mig veterligen finns det poliser som har som jobb att sitta och scanna av nätet efter information, så jag hade blivit förvånad om garaget inte var övervakat någon gång per vecka iaf..
Men det är väl bara att kolla upp i loggarna? Polisens IP-serier är ju offentligt så det är ju bara att checka av, så får vi ett svar en gång för alla? smile

Annars kan väl alltid garaget lägga till creeper på sidan så kan vi ju t.o.m se sen vem som surfar när och vartifrån? smile

FreddeK
19 april 2009
jag tror stark att dom kollar här och söker av forum osv...perfekt att veta att nu när alla län är uppdelade...några snabba knapptryckningar och sen vet dom exakt vad som händer.

687 Inlägg
19 april 2009
KUT:en på polisen kollar säkert in garaget då och då.

Men största informationskällan är fortfarande tips från allmänheten.

4 682 Inlägg
19 april 2009
storebror ser dig roll .

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
19 april 2009
John87 skrev:
baca skrev:
På tanke på att vissa personer här på garaget skriver helt öppet i trådar om kommande race, skulle det inte förvåna mig det minsta om dom använder sig av sidan.

Nej, precis.
Det är inte direkt svårt att hitta information om träffar och race här på Gorg.

Om Polisen inte använder sig av den informationskällan så är dom dumma.

problemet är jhu att dom oftast är uppblåsta korkade idioter så man kan korta ner det till dumma ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

Master of the obvious
636 Inlägg
20 april 2009
Xtravagant skrev:

hände mig för ca 3 års sen då det var en riktigt jäkla stor moppeträff i gävle/valbo, runt 100 moppar och kan tänka mig att alla var trimmade, iaf så åkte vi från stället vi ksulle träffas och till donken. När vi kommer till donken står det en civilare där och kikar på oss hela tiden, efter det kom det en vanlig polis bil med tre män i uniform som visste exakt vad vi skulle göra och när.  ( dom stod där nästan hela träffen och ingen vågade åka iväg med moppen hmm)

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
20 april 2009
Jag blir inte förvånad. Om jag inte minns fel så har jag läst några trådar där Polisen använt information från Garaget.org som bevis emot personer som åkt dit för något. Vet inte om det är sant, men jag har för mig om att jag läst något sådant i alla fall. Det förekommer så jävla mycket surfande privat på arbeten, så jag blir helt ärligt inte förvånad om det hänger ett gäng snutar här.

Inte för att det gör mig något. Jag har inte direkt något att dölja. Men ändå! wink

234 Inlägg
20 april 2009
en bekant till mig, är polis. men gillar att sticka på streetrace när han är ledig.
Two sides of every person.

Motorcyklar <3

typ..eh..va?
582 Inlägg
20 april 2009
Hexenhammer skrev:
Jag blir inte förvånad. Om jag inte minns fel så har jag läst några trådar där Polisen använt information från Garaget.org som bevis emot personer som åkt dit för något. Vet inte om det är sant, men jag har för mig om att jag läst något sådant i alla fall. Det förekommer så jävla mycket surfande privat på arbeten, så jag blir helt ärligt inte förvånad om det hänger ett gäng snutar här.

Inte för att det gör mig något. Jag har inte direkt något att dölja. Men ändå! wink

Vet att jag läst nån tråd där försäkringsbolaget hade gått in på garaget och kollat, och så hade det blivit tjaffs med utbetalningen pga det...

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Sök