3907
Sök

dumpen öppnar på tomgång

101 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Fick den nya dumpen för nån dag sen.!  men fjädern var för hård så jag kapa en bit på den,, men måste ha kapat för mkt, för nu stänger inte dumpen HELT ,den står lite öppen på tomgång.!  har beställt en ny fjäder nu! Men i väntan på den, går de köra me bilen. el kan den ta skada av att den tjuvläcker?
(en jbr-a25) 
tror inte att den kan ta skada, men laddtrycket blir väl lägre nu?

38 Inlägg
31 mars 2008
Laddtrycket kommer sjunka. hur mkt beror på hur mkt dumpen öppnar men att den tar skada har ja svårt att tro smile

Gör Om, Gör Rätt!

294 Inlägg
31 mars 2008
min är öppen på tomgång, å så har det varit ett bra tag å bilen lever än..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

Toker
491 Inlägg
31 mars 2008
Är inte dumpen öppen vid tomgång?  den stänger väl igen när man gasar på så trycks byggs upp?

Toker Jr 081102

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
31 mars 2008
Supratok skrev:
Är inte dumpen öppen vid tomgång?  den stänger väl igen när man gasar på så trycks byggs upp?

nä den öppnar när du släpper gasen

Toker
491 Inlägg
31 mars 2008
maximus skrev:
Supratok skrev:

Aha ok..   Hade fått för mig att den stod lite öppen på tomgång och stängdes igen helt vid gaspådrag för att sedan öppnas helt när man släpper..  Men man lär sig nå nytt varje dag..!  :]

Toker Jr 081102

OEM <3
194 Inlägg
31 mars 2008
Öppnar vid undertryck!

These days &#9834;&#9835;

3 295 Inlägg
31 mars 2008
med tanke på att vakumslangen är kopplad till insuget så kommer det ju även övertryck mot kolven som hjälper till att hålla den stängd.. org AV är öppen på tomgång och den funkar skitbra till bilar med 400 hk..org Bosch AV alltså..

Forummoderator
10 576 Inlägg
31 mars 2008
Supratok skrev:
maximus skrev:
Supratok skrev:

Aha ok..   Hade fått för mig att den stod lite öppen på tomgång och stängdes igen helt vid gaspådrag för att sedan öppnas helt när man släpper..  Men man lär sig nå nytt varje dag..!  :]

du har rätt, dock väljer man ofta att spänna fjädern ytterligare så man inte tappar in grus och smutts i den, folk envisas ju med att ha en stor tratt på dem dessutom...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

188 Inlägg
31 mars 2008
ztoffe88 skrev:
Fick den nya dumpen för nån dag sen.!  men fjädern var för hård så jag kapa en bit på den,, men måste ha kapat för mkt, för nu stänger inte dumpen HELT ,den står lite öppen på tomgång.!  har beställt en ny fjäder nu! Men i väntan på den, går de köra me bilen. el kan den ta skada av att den tjuvläcker?
(en jbr-a25) 
tror inte att den kan ta skada, men laddtrycket blir väl lägre nu?

Testa och dra ut ut fjädern lite så den blir längre!Det kan hjälpa tills du får din nya!och en dump ska vara stängd på tomgång wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

285 Inlägg
31 mars 2008
lägg i stora brickor sålänge..dumpen ska va stängd vid tomgång..

1 503 Inlägg
31 mars 2008
Jag körde med brickor. Blev kanon!

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

188 Inlägg
31 mars 2008
ante850r skrev:

Enkronor funkar lika bra wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech

1 503 Inlägg
1 april 2008
Jensa_H skrev:
ante850r skrev:

Enkronor funkar lika bra wink

Funkade inte i min, fick inte plats tongue

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

Sök