2882
Sök

Saker som svenskk bilprovning har missat på er bil?

Bärs!
3 456 Inlägg
18 maj 2009
"Saker som svenskk bilprovning har missat på er bil?"

Ingenting, mina bilar är alltid Top notch... wink

Garaget.org peakade 2008.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 524 Inlägg
18 maj 2009
jag har aldrig haft vindrutespolning på min pontiac sen jag köpte den 1996 smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 297 Inlägg
18 maj 2009
För stora fälgar smile

1 808 Inlägg
18 maj 2009
dom har missat eller skitit i å pröva tutan för mig, för sån har ja inte haft på 3 år tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

246 Inlägg
18 maj 2009
På besiktning 07 fick jag bra att veta på kränghämmarstag början till glapp.
Hade även en spricka i rutan som han tyckte var på gränsen till synfältet.

Året efter fick jag nerslag på rutan som såg likadan ut som året innan. Men då hade istället kränghämmarstagen blivit bra av sig själva så jag var nöjd ändå tongue

med lem
63 Inlägg
18 maj 2009
besiktigade 240in, han missade att bussningarna te bakaxeln var slut, sa de va mjuka men inget fel på dem. sen var krängningshämmaren av höger fram och spindel leden höger fram slut. men fick en 2:a för låg ljusbild. xD

Evolution Garage
1 299 Inlägg
18 maj 2009
haha skylinens kolsvarta baklampor, med noll reflex bakåt gick igenom!

Sky´s the limit...

213 Inlägg
18 maj 2009
Ingen registreringsskylt fram smile Gick igenom med blankt papper big_smile

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...

Egen företagare
864 Inlägg
18 maj 2009
kom på en sak till, på min 940 missade dom att det stod 48tusen mil, de tyckte det stod 18tusen, tyvärr han jag inte pilla tillbaka mätaren innan jag åkte dit igen.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

2 126 Inlägg
18 maj 2009
Trådstartare
Min XR4X4:a kom igenom besiktningen med blankt papper i år fast att det är ett ganska bra glapp i hjulinfästningen bak på vänster sida, upptäckte det när jag bytte till sommardäcken! hmm
Och att skivorna fram var så skeva att det slog o hade sig i ratten något han borde ha märkt då han utförde ett alternativt bromstest (Slog ganska brutalt i ratten) tongue

1 562 Inlägg
18 maj 2009
löst framsäte, hål i golv på flera bilar.

70 Inlägg
18 maj 2009
va inne med 740in, sa dom inget om att jag hade HögerFram 1,6 VänsterFram 2,5 tongue

Kokar ris
923 Inlägg
18 maj 2009
hade en bil i skolan som kom från besiktningen, spindelled höger fram glapp hade dom kommit fram till. det dom inte lagt märke till var att krängningshämmaren var helt av vid just höger framhjul.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

R1 driver!
5 128 Inlägg
18 maj 2009
Har bara varit med om att om inte kollade varningstriangel, sket i riktigt skitdåliga hjullager både vänster och höger fram, dåliga torkarblad och såna småsaker. Istället så gnällde dom på att det läckte olja, avgasvärden och att mitt ena dörrhandtag på utsidan inte alltid gick ner roll Bilen i fråga va en Ford Mondeo tongue

Volvo 164
10 Inlägg
18 maj 2009
bilprovningen i eksjö missar det mesta haha smile och har du en riktigt risig veteranare så ska du besikta i åseda går igenom me blanka papper smile

Men har en annan bra sak me Besiktade min volvo 240 och den gick i genom och dagen efter så tappade jag hela bakaxlen pga rost bakaxlen hängde sedan bara i dom två stagen bak. och fick lägga imellan träbitar mellan bakaxel och kaross för att för huvud taget kunna köra hem. kan ju tänka dig hur svängit de var att köra, när man la i en växel så kändes det som bakändan var inne på de andra körfältet. å då besiktade jag i vetlanda och där är dom rätt så bra petnoga annars.  hehe

På kompisens gamla bil och de var en volvo 740 så missade vetlanda bilprovning ett rost hål på cirka 20 x 5 cm i rambalken å det brukar man ju vanligtvis inte missa. tongue

-utan 940
1 728 Inlägg
19 maj 2009
Besiktade idag, som vanligt missade de att jag kör med fjäderspännare höger fram.

46 Inlägg
27 november 2010
Missade att kontrollera ljusinställningen på min 240 vid besiktning. Och jag har vart där och pillat med att byta reflektor och sånt skit så dom inställningarna stämmer verkligen inte tongue Kör på frihand bara.

Svensk Mästare Bassrace 129,9
111 Inlägg
27 november 2010
dom hart missat massa saker! men även påpekat massor wink dom kollade ljusinställningen på valianten, tyckte den var konstig men sa inget, visade sig att jag kopplat fel så d va ett halvljus å ett helljus som lyste wink riktigt klantigt tyckte jag!

hellaflush!
1 266 Inlägg
27 november 2010
Missat ett trasigt motorfäste, och riiktigt rostiga bromsrör.
Som tur va så fick jag ombes, och besiktade om på ett annat ställe, och då fick jag dom anmärkningarna med.

394 Inlägg
28 november 2010
ett hjullager fram, när jag skulle plocka ned den, så ramla skiten i 2 delar smile även signalhorn och små skit.

vem fan är maptun?

Sök