2762
Sök

Hur släcker jag OIL texten som blinkar i trippmätaren? Audi A4

56 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Hur i H-vete släcker jag texten!? smile blir tokig har provat allt ja har hittat på sajterna ja fått som tips än så länge smile Plz help me someone.. Tacksam för alla svar

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 april 2008
Vad för bil gäller det?  undra varför man alltid verkar glömma att tala om det...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

56 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
jag har en audi A4  och du har en volvo s40 smile så svårt e d smile menade jag nån annan bil hade jag naturligtvis angivit d i texten smile men om du vet hur man gör nu när du vet vilken bil det gäller så skulle de va snällt om du kunde förklara för mig? smile MVH Kristoffer

1 302 Inlägg
5 april 2008
Jag har sama problem.

Jag måste jämt hålla ine den där "pinen" som man nollställer mätarn med när jag startat bilen för att OIL texten som blinkar ska försvina.

252 Inlägg
5 april 2008
Har presis samma problem men har inte en jäkla aning om hur man ska göra för att bli av med det!!

10 287 Inlägg
5 april 2008
Så här svårt är det:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30856

Göran
Moderator

eastling skrev:
så svårt e d smile r

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

56 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Ja d e ju inget problem att texten står där för den försvinner efter 60s men jävlar va irriterande d e den tiden den blinkar.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
5 april 2008
På VAG-bilar står det i instruktionsboken hur man ska göra, iaf på min Passat. Säkerligen samma sak på Audi.

288 Inlägg
5 april 2008
på vw polo -98 tryck in pinnen på trippmätaren och slå på tändningen o håll pinnen inne, och efter 10s så slocknar det

56 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Bytte faktiskt både olja och filter ;P

33 Inlägg
5 april 2008
vrid av tändningen
håll in trippmätar knappen å slå på tändningen, då borde det stå service i displayen
tryck sen på auto check knappen tills texten försvinner

freak
23 Inlägg
5 april 2008
Alternativet:
Köp en fikalängd, åk till närmaste VAG firma, gå in direkt till verkstaden och fråga lite försynt om nån kan släcka din servicelampa, vifta lite fint med fikat så ska du se vad fint det går.
Senast redigerat av Toxicarea (5 april 2008)

658 Inlägg
5 april 2008
eastling skrev:
jag har en audi A4  och du har en volvo s40 smile så svårt e d smile menade jag nån annan bil hade jag naturligtvis angivit d i texten smile men om du vet hur man gör nu när du vet vilken bil det gäller så skulle de va snällt om du kunde förklara för mig? smile MVH Kristoffer

När man väl klickat på tråden kan man se vad för bil det är ja. Men det kan vara idé att följa forumreglerna och skriva vilken bil det gäller i rubriken, lättare att hitta rätt folk och få de som har lösningen att kika in i tråden.
Men det är bara tips smile

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

42 Inlägg
19 april 2008
min lyser inte alls... men jag vill att den ska lysa sad.
Men " Pysslingen " har rätt.. det står så i instruktionsboken.

Bil bil.... vrrrruuum bruuumm

1 302 Inlägg
19 april 2008
nilsson_springare skrev:
kan ni inte bara åka till audi och fråga om hjälp ??????? lättast

Det är sketa dyrt att låta de som har audi här i lkpg göra någonting. hmm
Så mekar så mycket man klarar av själv. smile
Senast redigerat av fegge_89 (19 april 2008)

Sök