3251
Sök

Tips för att trimma en Volvo 460 91'

46 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
#1
Tjena jag har en Volvo 460 91 med B18FP motorn i, visserligen är det redan rätt pigg men skulle vilja veta några smarta tips för att öka prestandan lite i den?

Är det någon mening att turbo konventera denna motorn? håller den för det.

Är inte så haj på B18FP motorn så är det någon som har lite tips så skriv gärna

Tackar

V.V skriv bättre beskrivande rubriker i fortsättningen. Se regler för forumet. Rubrik ändrad / Moderatorerna


Skaune
7 april 2008
#2
Mitt ärliga tips e att om du vill ha en snabbare bil, köp en annan bil, man brukar väl ha som regel att en hästkraft o trimma på en sugis kostar ca 1000:-, känns inte så lönt då nä! klart du kan hiva i ett sportavgassystem, luftfilter mm som knappt gör nån skillnad, kan ju annars byta kammar etc, men sen börjar det kosta pengar om du ska modda topplock o.s.v

12 086 Inlägg
7 april 2008
#3
Köp åtminstone en turbo, de kostar ju inget ändå. De kan du chippa till 150hk. De duger nog i den där lilla bilen.

46 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
#4
Det är sant turbo är alltid kul, har haft lite funderingar på om man kanske skulle trycka i 460ns  turbo motor (B18FT) i den men även det är ju arbete:P


2 Inlägg
7 maj 2008
#5
Det är bara byta grenrör, topp och spridare så har man ju istort sätt en turbo motor. Block och sådant skiljer det inget på vad jag vet, eventuellt kolvar och vev. Men har en kompis som byggde en 360 turbo han satte bara dubbla toppackningar och ett grenrör från en 740 turbo och audi s2 spridare och han kunde ladda 0,9 utan problem. Så med 460:ins turbo delar och ett chip från it's fun som ger 30hk och med en pysventil så tror jag inte att de ska vara några problem att få över 160 hk någolunda driftsäkert. det beror lite på hur hårt du kör.

46 Inlägg
11 maj 2008
Trådstartare
#6
Aldorsson skrev:
Det är bara byta grenrör, topp och spridare så har man ju istort sätt en turbo motor. Block och sådant skiljer det inget på vad jag vet, eventuellt kolvar och vev. Men har en kompis som byggde en 360 turbo han satte bara dubbla toppackningar och ett grenrör från en 740 turbo och audi s2 spridare och han kunde ladda 0,9 utan problem. Så med 460:ins turbo delar och ett chip från it's fun som ger 30hk och med en pysventil så tror jag inte att de ska vara några problem att få över 160 hk någolunda driftsäkert. det beror lite på hur hårt du kör.

Tackar för tipset, ska kolla mer på det


Das vas das das
179 Inlägg
12 maj 2008
#7
det är lettare att köpa en turbo motor på skroten och seta i ...
chip har jag for mig kostar 4-5 och ger 151hk-2?0nm mot 122-170
avg 2,5 fram 2,0 bak sportfilter ger nogra till ...

Some say, one of his legs get longer when he sees a pretty lady... and that I haven't done one of these for some time and I've forgetten to make up a second thing. All we know is, he's called the Stig.
--Richard Hammond [S12E6]


Sök