4226
Sök

Problem med pop up lysen..

1 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
hej

Hoppas det är rätt forumdel jag skriver i, för det kan väl åtminstonde involvera lite elektronik.

Har en toyota celica gti -90 där båda lysena gör sitt bästa för att jävlas med mig. Det började med att den ena bara kom upp ibland medans den andra funkade utmärkt. Nu har den vänstra fastnat lite mer än halvvägs uppe medans den högra inte vill komma upp.
Den högra sitter inte fast alls utan jag har fått lyfta upp den och kila fast den med en klädnypa. tongue

Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga. Var ska jag gå in för att försöka ta en titt på problemet? Är det den plastkåpan emellan lysena som ska skruvas väck kanske..? Det är ju trångt som fan där.

Men det är ju en ganska vanlig bil så det är väl förhoppningsvis någon här som har varit med om det innan.

Tack på förhand

104 Inlägg
8 april 2008
Det finns ett vred eller vad man ska säga en bit ner så man kan skruva upp lyktan utan att bryta sönder den. Angående plastkåpan så kan du skruva loss den för att få lite mer fri sikt ner i maskineriet, kommer inte ihåg om man måste ta väck den (vanliga skruvar) om man ska kunna skruva upp lyktan manuellt. Glöm bara inte att dra ur kontakterna så att du inte får fingrarna i kläm om det blir kortslutning eller någe sånt. Och angående plastkåpan, se till så att du skruvar på rätt ställe. Det finns skuvar som håller upp insatsen och det är ett slavgöra att få dit dem rätt igen. Kolla säkringarna så att alla är hela. Kolla så det inte är skit på kontakten till motorn. Har inte varit med om att det på en Celica men på BMW 850 säger bilen att en lampa är trasig, men drar man ur kontakten och sätter i den igen så försvinner det onda.
Senast redigerat av qbett (8 april 2008)

Harder Better Faster Stronger

Sök