2952
Sök

Hjälp och tips, Corren SKA rulla i sommar!

5 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
Okey, Bilen står i garaget med rasad växellåda, åtminstånde tror jag att det är lådan som det är fel på..
Saken är den att det är VR6 2.9 AUT vilket det verkar omöjligt att få tag på en ny/renoverad låda i rimlig prisklass.

Syntomerna:
bilen startar och brumar som den ska, men så fort jag lägger i (D)(1)(2)(3) eller backen så händer det ingenting, den bara varvar som att friläget är i!

Vad jag har gjort:
Jag har sökt efter en ny/renoverad och hel vr6 låda.. har även kollat upp om golfens vr6 2.7 aut låda funkar vilket jag förstått att den inte gör..
Har testat fylla på och byta ut växellåds oljan, utan resultat
Har gått igen slangar och kablage, allt tycks vara på sin plats..

Slutligen:
jag bor inte i sverige där bilen står, så jag har inte så mycket tid att fixa med bilen själv..
vad jag vill är att ha svar på vad som kan vara felet och möjligen om någon kan tänka sig kolla och fixa bilen, till ett överenskomligt pris så klat..
Allt som kan hjälpas är motagligt..

Bilen ska rulla i sommar! big_smile

Tack på förhand
Pocie

No Turbo shit, Just V-POWER
Corrado VR6

35 Inlägg
9 april 2008
Var står bilen ????

956 Inlägg
9 april 2008
sitter det några splines på drivaxlarna som kan ha blivit utslitna? har vart med om det en gång, fast vet inte hur det ser ut på corrado

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

5 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
Okey.. Bilen står i Gavle!!
Luunggan: låter intressant!? ar de mycke jobb? dyrt? tell me more! big_smile

Corrado VR6

956 Inlägg
9 april 2008
Bilen som det blev så på var en lite äldre framhjulsdriven bil, då satt det splines på drivaxeln mellan vxl-låda och hjul, och när brorsan gjorde en rivstart gick splinesen sönder. I och med att den var diffad drev den den "axel" som hade minst motstånd, och det var den med trasiga splines, så det hände inget. Vet inte riktigt hur det är på nyare bilar om splinesen är utbyta mot drivknutar, men det vet säkert någon annan, men det kan även vara drivknutarna som är slut isåfall.  Lättast att kolla detta är att hissa upp bilen och se om drivaxeln snor på någon sida.
om det nu skulle vara det som är problemet så blir det iarafall billigare än att byta låda och det går att göra själv relativt lätt.

mvh luunggan

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

5 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
Tack for de svaret luunggan! ska kolla upp de så fort jag kommer hem till garaget! smile

Corrado VR6

15 Inlägg
21 september 2008
Hade väsnats som fan om det var drivknuten som var kass. Splinesen är det inte, jag tror din converter släpper trycket. Ta reda på lite om convertern, vi har ett bra forum för sånt här där många vet vad dem pratar om. Välkommen till www.corradoclubsweden.com

Hey ho Lets GO!!

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
21 september 2008
Pocie skrev:
Okey, Bilen står i garaget med rasad växellåda, åtminstånde tror jag att det är lådan som det är fel på..
Saken är den att det är VR6 2.9 AUT vilket det verkar omöjligt att få tag på en ny/renoverad låda i rimlig prisklass.

Syntomerna:
bilen startar och brumar som den ska, men så fort jag lägger i (D)(1)(2)(3) eller backen så händer det ingenting, den bara varvar som att friläget är i!

Vad jag har gjort:
Jag har sökt efter en ny/renoverad och hel vr6 låda.. har även kollat upp om golfens vr6 2.7 aut låda funkar vilket jag förstått att den inte gör..
Har testat fylla på och byta ut växellåds oljan, utan resultat
Har gått igen slangar och kablage, allt tycks vara på sin plats..

Slutligen:
jag bor inte i sverige där bilen står, så jag har inte så mycket tid att fixa med bilen själv..
vad jag vill är att ha svar på vad som kan vara felet och möjligen om någon kan tänka sig kolla och fixa bilen, till ett överenskomligt pris så klat..
Allt som kan hjälpas är motagligt..

Bilen ska rulla i sommar! big_smile

Tack på förhand
Pocie

kollat oljan?

Sök