3601
Sök

Köpråd 4wd bil

4 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
#1
Ska nu sälja min Audi A3 1.8T Quattro och satsa på en lite billigare bil. Skulle vilja ha förslag på vilka modeller ni rekommenderar.

Krav är:

*Max 50 000 kr (eventuellt lite mer om man hittar ett fint exemplar)
*4WD
*4 dörrar
*Helst utan sportchassi för vägarna vi har är rena rama puckelpisten
*Inte alltför slö motor (gärna uppåt 150 hk eller mer)
*Hållbar bil som inte har alltför mycket kända fel


Bilar jag funderat på är Audi 80 med antingen 2.6 eller 2.8 liters motor och quattro. Men jag vet inte hur hållbarheten är på dessa samt att dom kanske är aningen törstiga för sin effekt (någon som har erfarenhet och vill dela med sig?). Har även sneglat på golf VR6 syncro men där verkar det vara dyra servicar på kamkedja med tillbehör.

Ös på med förslag och skriv gärna motoralternativ, bränsleförbrukning m.m. på bilarna ni rekommenderar.



MVH Martin

Vw trimmare
2 995 Inlägg
12 april 2008
#2
walle_1 skrev:
Har även sneglat på golf VR6 syncro men där verkar det vara dyra servicar på kamkedja med tillbehör.

Kamkedjor är ovanligt att man ens byter och det är arbetet som kostar gör du det själv så går det på 1-2dagars jobb och 3000kr...hur nöjd som helst med min kommer behålla den många år till lätt att meka är den också....4wd är inte den starkaste men urkul på vintern men håller så länge man inte gör banzai starter vid rödljusen och håller rätt däck dimension...mycket bil för pengarna säger jag bara och VR-6:ans motorljud/karaktär finner du ingen annanstan wink


Telge Drifting Team
602 Inlägg
12 april 2008
#3
Dom första imprezorna har ju 4wd, och dom kostar inte mkt heller... Vet dock inte mer än så, men det kan ju vara värt o kolla lite på.
Tror alla Subaru har 4wd?
Senast redigerat av Falkich (12 april 2008)


4 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
#4
MeloveGolf skrev:
walle_1 skrev:
Har även sneglat på golf VR6 syncro men där verkar det vara dyra servicar på kamkedja med tillbehör.

Kamkedjor är ovanligt att man ens byter och det är arbetet som kostar gör du det själv så går det på 1-2dagars jobb och 3000kr...hur nöjd som helst med min kommer behålla den många år till lätt att meka är den också....4wd är inte den starkaste men urkul på vintern men håller så länge man inte gör banzai starter vid rödljusen och håller rätt däck dimension...mycket bil för pengarna säger jag bara och VR-6:ans motorljud/karaktär finner du ingen annanstan wink

Ok, men enligt vr6.nu så ska nå glidskenor och grejs bytas var 12 000:e mil och det är inget jag vill ge mig på kan jag säga. Men hittar man en bil det nyss är bytt på så kanske det är okej.

Har alla VR6 sportchassi? Är dom sänkt jämfört med vanliga golf 3:orna? Problemet jag har med audin nu är att den är på tok för hård för våra skitvägar vi har här samt lite väl låg så jag vill ha en bil som inte är sänkt. Hur är komforten i VR6:orna? Förbrukning?

Tanken är att bilen ska kunna dra släp och vill därför inte ha en lågsniffare.

Impreza är borträknad pga fult utseende big_smile



MVH Martin


Sök