4117
Sök

Jävla Utsugande Sossar!!!

1 414 Inlägg
6 januari 2006
Redbull skrev:
Founder skrev:
Jo om man ser ju när den var som högst... när sossarna satt vid makten...

Den största ökningen då?

1991 till 1994 ökade stadsskulden från ca 700 miljarder till 1300 miljarder med borglig regering. För att nu ligga på lite drygt 1200.

Jag säger inte att socialdemokraterna är bäst men att ta en statsskuld som argument emot dom och förespråka borglig regering är väl nått av det dummaste jag hört.

Mvh

Lite historia:
Sverige hade en av dom sämsta ekonomierna man kunde få i europa... Palme speciellt hade spenderat bort så stora pengar och gjort löften åt höger o vänster på allt så att det enda högern kunde göra var att göra enorma neddragningar och ta upp lån för att sverige inte skulle behöva delvalvera kronan mer än vad som redan gjordes... hade vi gjort det hade landet hamnat i den djupaste ekonomiska kris någonsin, det var först 1994 tack vare allt jobb som högren gjorde som Sveriges ekonomi igen vände uppåt... Sen kom Ingvar till makten och man devalverade kronan ändå, belånade landet och gjorde ännu kraftigare neddragningar. Med andra ord man gick i högerns fotspår... Vad som hänt sedan Göran kom till makten är att man fortsatt på sanslösa investeringar som oftast inte ger något tillbaka över huvudtaget tyvärr mest på grund av V och MP som inte verkar veta ett smack om ekonomi...

Något som jag tycker är viktigt dock är att det sitter utbildade människor och styr landet, Göran tex har ju inte ens gjort klart lumpen. Hans betyg i matematik ifrån gymnasiet var urusla... Ska en sådan person få leda landet? Ska man ha en försvarsminister som några år innan reste till sydafrika för att gå med i protest tåg mot att dom skulle få köpa JAS? ska man ha ministrar som tycker att det är okej att resa privat på skattebetalarnas räkning? Ska man ha en minister som inte ens kan sköta sin egen ekonomi? Varför ska politikerna få åka till privatsjukhus och få bra vård när inte resten av landet ska få det? Varför ska politikerna få slippa vägtullarna? Varför ska tex en riksdagspolitiker få över 50'000:- i månaden i lön när det inte finns någon som helst utbildningskrav för jobbet? Varför ska Göran Persson få över 90'000:- i månaden i pension? Jag tycker att det här landet börjar gå seriöst åt skogen?

Ett exempel är vägtullarna... Enligt DN's huvudskribent skulle man kunna anställt 4'000 sjuksköterskor under ett år för samma pengar som det kostar oss...???
Senast redigerat av Founder (6 januari 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

404 Inlägg
6 januari 2006
Jag går då helt på farsgubbens plan, skit i val och allt, vi startar krig mot norge och när de sen anfaller oss ger vi upp och låter dom ta över landet.

Om jag inte har helt fel så är det väl så att varje svensk är skyldig ca 100000 i den statsskuld som tidigare debatterats samtidigt som varje norrman ligger plus lika mycket, skulle jämna ut sig en del för oss.

Sen är det aldrig fel att tillhöra ett land som har olja, man kanske skulle bli "nynorsk" wink
Senast redigerat av Attenator (6 januari 2006)

1 414 Inlägg
6 januari 2006
Attenator skrev:
Jag går då helt på farsgubbens plan, skit i val och allt, vi startar krig mot norge och när de sen anfaller oss ger vi upp och låter dom ta över landet.

Om jag inte har helt fel så är det väl så att varje svensk är skyldig ca 100000 i den statsskuld som tidigare debatterats samtidigt som varje norrman ligger plus lika mycket, skulle jämna ut sig en del för oss.

Sen är det aldrig fel att tillhöra ett land som har olja, man kanske skulle bli "nynorsk" wink

Klockrent!! smile Jag är lätt på den iden!! smile Vi kan ju lika gärna plocka finland oxå så kan vi använda deras nya kärnkraftverk istället för våra gamla =P

- www.bmwb.se

99 Inlägg
6 januari 2006
racing-jimpa... du din lilla smygrasse, tror du verkligen att de går så mycket pengar till alla "nysvenskar" som du snacka om. Dom lägger fan ut dubbelt så mer oengar på sina tjänsteresor o tjänstebilar,lägenheter m.m....så kom fan inte o säg att de går till alla "NYSVENSKAR"... DIN LILLA FJOLLA

Besserwisser
312 Inlägg
6 januari 2006
JapMax skrev:
Founder skrev:
Fredrik__A skrev:
Jag har fått 19 år gratis tadnvård, 20 år gratis sjukvård, 12 års gratis skolgång, barnbidrag, studiebidrag, lagade vägar, gatubelysning osv osv osv. Känner att jag kan betala den skatt jag betalar och lite till för det.

I många andra länder får man precis samma saker för halva pengarna... vad kommer det sig tro?

till fredrik.. gratis? tror du något i livet är gratis.. ca 70% av pengarna ditt arbete ger går till staten, 70% av mina pengar som går till o betala din tandvård!

Hade du läst alla mina inlägg så hade du förstått va djag menade, men det är som vanligt, det är för mycket begärt att folk ska kolla upp vad man skrivit. Tänker inte förklara mig igen, utan du får helt enkelt bemöda dig med att läsa igen om mina tidigare inlägg!

Fredrik, Laxå

Besserwisser
312 Inlägg
6 januari 2006
micho skrev:
racing-jimpa... du din lilla smygrasse, tror du verkligen att de går så mycket pengar till alla "nysvenskar" som du snacka om. Dom lägger fan ut dubbelt så mer oengar på sina tjänsteresor o tjänstebilar,lägenheter m.m....så kom fan inte o säg att de går till alla "NYSVENSKAR"... DIN LILLA FJOLLA

Vet du ens vad som menas med ordet "nysvensk"?

Fredrik, Laxå

Moderator+
1 081 Inlägg
6 januari 2006
Founder skrev:
*jidder*

Varför ska tex en riksdagspolitiker få över 50'000:- i månaden i lön när det inte finns någon som helst utbildningskrav för jobbet? Varför ska Göran Persson få över 90'000:- i månaden i pension? Jag tycker att det här landet börjar gå seriöst åt skogen?

Du menar att borgliga riksdagsmän tar ut mindre betalt? Det var något jag inte visste. Men dom kanske jobbar för 15-20k per månad och avstår från fallskärmar och fria resor/sjukvård och skyhöga pensioner.

Jag påstår inte att politiker på denna nivår alltid är värda sin lön men det är ju knappast något unikt för socialdemokraterna att ta ut orimliga summor i ersättningar och löner av olika slag.

Mvh

Vem jag?

1 414 Inlägg
6 januari 2006
Redbull skrev:
Founder skrev:
*jidder*

Varför ska tex en riksdagspolitiker få över 50'000:- i månaden i lön när det inte finns någon som helst utbildningskrav för jobbet? Varför ska Göran Persson få över 90'000:- i månaden i pension? Jag tycker att det här landet börjar gå seriöst åt skogen?

Du menar att borgliga riksdagsmän tar ut mindre betalt? Det var något jag inte visste. Men dom kanske jobbar för 15-20k per månad och avstår från fallskärmar och fria resor/sjukvård och skyhöga pensioner.

Jag påstår inte att politiker på denna nivår alltid är värda sin lön men det är ju knappast något unikt för socialdemokraterna att ta ut orimliga summor i ersättningar och löner av olika slag.

Mvh

Den kommentaren av mig var riktad generellt mot alla politiker... men en sak skiljer mellan sossarna o moderaterna och det är utbildningsnivån... Ta en titt nästa gång på vad dom man röstar verkligen är för något... Förresten några fallskärmar har inte riksdagspolitiker vad jag vet...

- www.bmwb.se

1 231 Inlägg
6 januari 2006
Stämmer bra, riksdagspolitiker har inga fallskärmar. "öppet" iaf.. sen vad som är dolt kan jag inte svara för

Mitt projekt: Evo III

1 414 Inlägg
6 januari 2006
Lone Star skrev:
Stämmer bra, riksdagspolitiker har inga fallskärmar. "öppet" iaf.. sen vad som är dolt kan jag inte svara för

Nej det är sant, dom har säkert hittat på något där med... =P

- www.bmwb.se

1 231 Inlägg
6 januari 2006
Founder skrev:
Lone Star skrev:

Nej det är sant, dom har säkert hittat på något där med... =P

ja jag säger det, jävla sossar wink

Mitt projekt: Evo III

12 086 Inlägg
7 januari 2006
Redbull skrev:
Founder skrev:
*jidder*

Mvh

en vanlig riksdagman tjänar 48 tusen och en högre satt tex Person tjänar 116 tusen. Bara en liten förtydling=P

1 414 Inlägg
7 januari 2006
JapMax skrev:
Redbull skrev:
Founder skrev:
*jidder*

Mvh

en vanlig riksdagman tjänar 48 tusen och en högre satt tex Person tjänar 116 tusen. Bara en liten förtydling=P

Och dom slipper förmånsbeskattas för fri sjukvård, tjänstebil m.m. som vi vanliga dödliga måste betala för... smile

- www.bmwb.se

Såld på Italienare
579 Inlägg
383 Inlägg
7 januari 2006
*Ler* vilken tur man har en bil som är skattefri tongue !!

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

342 Inlägg
7 januari 2006
om alla sånna där avgifter gällde alla och var procentuella i förhållande till inkomsten skulle det ju kännas lika mycket för alla..
säg att jag får betala 800 spänn för en fortkörning.. då ska det för herr Persson kosta ca 7000 kronor.. då känns det lika mycket i plånboken för alla..

om det håller i längden vet jag inte, men det känns då ganska rättvist!

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

Besserwisser
312 Inlägg
7 januari 2006
fr3drik skrev:
om alla sånna där avgifter gällde alla och var procentuella i förhållande till inkomsten skulle det ju kännas lika mycket för alla..
säg att jag får betala 800 spänn för en fortkörning.. då ska det för herr Persson kosta ca 7000 kronor.. då känns det lika mycket i plånboken för alla..

Det känns väl inte som att det är särskilt rättvist? Ska han betala mer böter än dig för samma fortkörning bara för att han tjänar mer? Nej, det låter helt absurt. Vissa skatter kan jag gå med på att de är inkomstbaserade, men inte böter.

Fredrik, Laxå

313 Inlägg
7 januari 2006
poängen att på skatten på bilen ska gå till väghållningsarbeten et.c.. Men vägarna blir tamefan inte bättre ändå..
Men en sak blir jag så förbannad på alla dom dära jävla afgifterna på bensinen.. Det ska ju gå till att ta fram nya drivmedel.. MEN VAFAN ÄR DOM? Nää dom fortsätter att dra upp dom sista dropparna som finns i moderjord. Vafan gör man den dagen allt tar slut.. Då jävlar har dom att göra.. haha...

svenska bilister betalar 4,7 miljoner kronor i bensinskatt varje timme, totalt 41 miljarder kronor om året?

Det är mykke pengar!!!. Av det som dom samlat in under alla år så skulle dom fan kunna framställa att man skulle kunna köra på vatten... eller hur?

ETT STORT BUUUU TILL DET SVENSKA SYSTEMET som är påväg åt helvete..

SÅ ALLA SKRIV PÅ HÄR http://www.bensinskatteuppror.se/

tack för mig!
Senast redigerat av Fight_To_Valhall (7 januari 2006)

342 Inlägg
7 januari 2006
Fredrik__A skrev:
fr3drik skrev:

Det känns väl inte som att det är särskilt rättvist? Ska han betala mer böter än dig för samma fortkörning bara för att han tjänar mer? Nej, det låter helt absurt. Vissa skatter kan jag gå med på att de är inkomstbaserade, men inte böter.

det va bara ett exempel helge..........

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

266 Inlägg
7 januari 2006
vad finns det att kolla upp fredrik .. hela sveriges skatte system tycker jag är åt helvete det är så jävla pinsamt tycker jag varje krona man betalar i skatt har väl redan skattats tio gånger vi betalar alla möjliga sorters skatt men ändå har vi inte skol äldre och väg underhåll  som är bra allt går till dessa social fall som får alla jävla sorters bidrag sjuk bidrag bostads bidrag flerbarns tillägg och lite stämpling och svart jobb på det
här på gotland tex har ett sånt jävligt dåligt väg underhåll så det  inte är sant

som sagt jag skäms över detta idiot land med piss skatte system

Sök