Om nån känner för att ge mig en rejäl känga för det här så har jag uppebarligen inte lyckats framföra min åsikt på rätt sätt...men jag provar endå.
jag håller med alla om att han är fruktansvärt sjuk och inte värd titeln människa överhuvudtaget, och att han borde behandlas på en jävla massa sätt... MEN faktum kvartstår att jag endå är motståndare till all form av tortyr och dödstraff....även för en sån här kille, om nån vill plocka honom på "fritid" eller i fängelse så visst...han har det kommande... men att ha riktiga dödstraff är fel sätt...kolla på texas tex, folk gör betydligt lindrigare brott där och får dödstraff för det, de slutar inte med brott trots att de vet vad som kan hämda dem. och MÅNGA som blir mördade av staten där är oskyldiga, det har de sälva kommigt på lite försent. så näe, dödstraff är inte lösningen. inte officellt iaf.
tillägger att även jag är imot hela bollibompa, glass och balong stuket som denne man kommer att dömmas till så att ingen misstolkar på de sättet.
även om bevisen är ytterst starka mot denna kille och jag inte tivivlar på att han gjorde det, så kan man inte skära kuken av varje snubbe som blir åtalad/dömd för våldtäkt eller skjuta nån för mord. även om det känns som det "rätta" och "enklaste" lösningen så måste man komma ihåg att folk släpps lite då och då när någon i efterhand erkänner att de inte alls va nån våldtäckt, eller att man hittar nått nytt bevis som omöjligör att den dömde är skyldig. skall ni då gå till hans familj och säga " vi trodde att...."