3247
Sök

Carisma Elfel

6 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har hållt på bytt högtalare på min Carisma 99 och plötsligt fungerade inte stereon. Jag kollade sladdarna och allt satt rätt, sen så upptäckte jag att klockan inte heller fungerade, så då kollade jag på säkringarna. På själva säkrings dosan så sitter säkringarna till både ljud, ljus i kupén och centrallåset i en egen liten dosa, och inget utav dom 3 funkar! Alla säkringar är hela och jag har t.o.m tagit bort den där lilla dosan som låser fast dom 3 säkringar och satt dom direkt på.

Så jag undrar om någon har haft liknande problem eller vet nått om sånt här slags problem, vad som helst som kan hjälpa mig...

782 Inlägg
14 april 2008
troligtvis har du en säkring innan dom där tre säkringarna.

6 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
ja, jag börjar också tro att det finns en säkring innan dom där 3...men hittar ingenting i boken...
Jag har kollat mest på den vid motorn, där är där dom där 3 säkringarna sitter...
Kan det möjligtvis vara nå relä eller nå liknande? för att jag har inte kollat igenom alla säkringar på båda ställen, känns lite onödigt men jag kanske får ta o göra det...

801 Inlägg
15 april 2008
kolla säkringarna inne i bilen

6 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Problemet löst!

Det var en säkring i den där lilla dosan som hade gått, men man fick verkligen anstränga sig för att se att den hade gjort det, lite klantigt, men den såg hel ut...
Tydligen så var dom 3 beroende av varandra så därför funkade ingen av dom

Men tack så mycket för hjälpen alla!

Sök