Bäst är att köra runt 70-80 konstant.
Håll jämn gas.
Planera körningen, motorbroms+vanlig broms. Så länge varvmätaren är över 2000 rpm så sparar du soppa på motorbroms iaf...
Vid kö/rödljus, rulla sakta så länge de går, sparar bränsle när du ska iväg vid rödljuset, de som drar mest i en bil e när du ska dra igång ett 1-2 tons monster till att röra på sig.
Hoppa växlar, kör 1an, 2an, 4/5an t.ex. och undvik att varva över 3000 rpm (bensin), lätt på gaspedalen...
Inga kraftiga inbromsningar.
Rätt däcktryck.
Köp däck med lågt rullmotstånd.
Fräscht batteri.
Bra olja, filter osv.
Bort med onödig vikt, typ ölmage osv
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Kör utan AC/nedvevade rutor mm, ska du välja nåt av de två, använd AC, drar mindre soppa.
Undvik stolsvärme och värme av rutor.
Sååå!
Började följa några av dom där själv, körde inte som en tjuv förut men typ normalt, sänktes med över 1dl milen direkt
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Kan man ju göra nåt roligare för