Jag funderar på att göra mina egna i Photoshop sen Provaded lite på skoj igår bara, och fy faan säger jag, dom vart snygga Jag ville bara trycka ut dom. Men det glömde jag då flickvännen ringde
jag undrar hur man får ut dom små extramätarna som siter i en volvo 240 hade tänkt sätta vit tavla i dom men de verkar vara omöjligt att öppna dom:P
tack
Jag sågade upp sargen runt mätaren på framsidan för att komma åt dem. Var ju massa år sedan jag gjorde det men det funkade för mig. Tror jag lödde ihop dem igen och på med lite färg.
Varför skriver alla och ber någon annan göra det åt er? :o
liksom, det enklaste är att göra mätarna vita skulle jag tro, bara scanna, skriva ut och limma. Det jobbiga måste ändå vara att få loss dom och sen få tillbaka dom på rätt sätt utan att man ställer någon mätare fel eller något...
Photoshop... Går bra med paint också, allt beror på hur noga man är!
Jag ska, som jag skrev där uppe, göra om mina igen... Lutar lite åt fotopapper eller ett tjockare sorts papper... Möjligt att det blir lite snyggare gjort denna gången också!
Har du ingen bild på det så man kan få se hur det ser t?
Det ni ska passa er för, som nog är lika dyrt för DIG som för mig... det var att man pillade i nålarna.. så dom for åt h-vete.. nytt (beg) mätarhus=900:- med frakt.. så passa er för att pilla lös nålarna iaf.. Tog lös tavlorna, slängde på scannern. red i ps, sen en utskrift.. in i laminerings maskin. och ut till garaget och plocka ihop dom..
Har börjat göra om nya mätarhuset.. ska antigen vara svarta tavlor, eller dom också vita igen.. får se.
på min bil var det bara att dra rakt ut. Men fan att de satt hårt. Så var försiktig, och dra inte förän du vet att det verkligen går.
Sen att skriva ut på fotopapper sen inget mer rekommenderas inte. Räcker med lite fukt eller massa värme så 'rullar' tavlorna sig. Laminera dem så håller de sig i evigheter.
Sökt litegrann nu på diverse forum, verkar bara som att det ska vara att dra upp den, blev tipsad om ett litet knep med 2 vanliga gafflar så man bänder upp den från varsin sida, ska prova det senare idag.
Själv använde jag mig av laminerat vanligt papper och fäste fast det på orginaltavlorna med dubbelhäftande tejp, så man kan byta ut dom om man blir less
hur fungerar det på 740in? altså med lyset? det kommer ju bakifrån tavlan och jag undrar om de fungerar ändå!! ja har mallar som är anpassade till 740 så de är bara att skriva ut och sätta in men jag undrar vilket material man ska skriva ut på för att det inte ska bli för mörkt!
jag blev inte nöjd med orginal lyset på min 740, skit fult... så jag satte ett utanpåliggande UV rör istället, kolla under galleri hos mig, där finns bilder på hur det blev... mycket uppskattat!!
jag blev inte nöjd med orginal lyset på min 740, skit fult... så jag satte ett utanpåliggande UV rör istället, kolla under galleri hos mig, där finns bilder på hur det blev... mycket uppskattat!!