3095
Sök

servo 740

137 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
Hej på er, har ett konstigt fel på min volvo 740 (90-årsm. b230f)

Den har en förmåga att bli tungstyrd (tyngre än utan servo) lite när den själv vill typ, kan inte komma på något logisk sammanhang mellan gångerna den blivit det...kallt/varmt, lugn körning/hård körning det spelar liksom ingen roll. Den kan vara tungstyrd på morgonen på väg till kneget men nästa gång jag startar o ska hem så är den normal igen.

Har inte under senaste halvåret kört i eller nyligen bytt fälgar/däck.
Felet har hållt på till o från nu i 2 månader.

Har självklart kollat remmen o sen bytte jag servovätska'n för den såg inte för fin ut.
Har haft bilen på bryggan o titta lite men inget uppenbart syndes.

Vad är problemet?

Brake em' down like a shotgun !!!

3 650 Inlägg
19 april 2008
Chansar på att du har en läcka nånstans, nån slang lr liknande..Prova att lufta styrservon.

I värsta fall e styrväxeln på väg att ge upp
Senast redigerat av Kesler (19 april 2008)

5 Inlägg
19 april 2008
Tjenare har samma skit på min fast inte riktigt likadant mitt servo segar imellanåt så ratten tar stopp men de försvinner efter ca 5 - 10 sekunder vet inte vad de kan vara men skulle kunna vara servot eller lekage.

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
19 april 2008
Kolla servo remmen om den e slapp..

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

137 Inlägg
19 april 2008
Trådstartare
Jag skrev ju att jag har  kollat remmen o vätskan.
Inga läckor nej. Jaha styrväxeln? Möjligt, men tycker det är väldigt lustigt att felet kommer o går.
Hela systemet är ju ändå mekaniskt.

3 650 Inlägg
19 april 2008
Du kan ju börja med att lufta..av med locket och fulla rattutslag åt båda hållen.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 april 2008
Mogge_83 skrev:
Jag skrev ju att jag har  kollat remmen o vätskan.
Inga läckor nej. Jaha styrväxeln? Möjligt, men tycker det är väldigt lustigt att felet kommer o går.
Hela systemet är ju ändå mekaniskt.

systemet är hydraliskt tongue å det kan va servo pumpen , då den blir sliten orkar den inte alltid hålla upp trycket i systemet=)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
19 april 2008
garanterat så har nån ventil börjat kärva att den inte alltid öppnar eller stänger skiten...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

137 Inlägg
20 april 2008
Trådstartare
Har luftat när jag bytte vätska. Jo funderar oxå på pumpen, men den orkar ju ibland. Vart skulle ventilen/ventilerna sitta i så fall? Jag tänkte på rattaxelknutarna, provade att fetta på lite kopparpasta igår men det gjorde ju ingen skillnad.
Senast redigerat av Mogge_83 (20 april 2008)

351 Inlägg
20 april 2008
Hum tror detta är sjuka på volvo, min är likadan ska prova byta servopumpen på min, Kan ju höra av mig när jag bytt. Mvh Hanna

Våga Köra Sänkt

Sök