2948
Sök

irriterande startproblem a4-96

3 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
Har problem med min audi a4-96...
Den beter sig precis som om det vore fel på startspärren.. dvs den startar för att sedan stänga av sig själv efter 1-2 sekunder.. Går igång ibland och när den väl är igång fungerar den hur bra som helst..
Lampan för stöldskyddet lyser som den ska och slocknar efter ett tag..

Har prövat byta kabeln från stöldskyddsrelät till tänningslåset, stöldskyddsrelä, tänninslås men inget hjälper.. Enligt felkoden skulle tydligen motorstyrdonet vara spärrat..
någon som har nån aning om vad man ska pröva här näst? tacksam för svar..

301 Inlägg
22 april 2008
det påminner lite som min när den var varm. då gick det inte starta ibland gick jättelänge på startmotorn. det var en givare bakom motorn finns två stycken. det var den 4 poliga. hoppas det kan vara till någon hjälp.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!

35 Inlägg
23 april 2008
Har du provat med bägge nycklarna????
Har du byt läsringen????

3 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
Jo men min muppar sig oavsett om den är varm eller inte, går inte länge på startmotorn utan startar på direkten men stänger av sig lika fort..
Ja har provat bytt läsringen eftersom ja provade koppla in ett nytt tändningslås.. provade även då med nyckeln som följde med och då blinkade lampan för stöldskyddet, så det är inte där problemet ligger tyvärr.. sad

35 Inlägg
24 april 2008
Redtop skrev:
Jo men min muppar sig oavsett om den är varm eller inte, går inte länge på startmotorn utan startar på direkten men stänger av sig lika fort..
Ja har provat bytt läsringen eftersom ja provade koppla in ett nytt tändningslås.. provade även då med nyckeln som följde med och då blinkade lampan för stöldskyddet, så det är inte där problemet ligger tyvärr.. sad

Du kan inte använda nycklarna du fick från det begagnade låset, dom är ju inte inkodade.

Så min fråga kvarstår

Har du samma problem alla nycklar ??

Har du bytat läsringen och använt dina gamla nycklar ?????

3 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Men det är klart ja har använt dom gamla nycklarna.. ja påpekade bara att jag prövade med dom som följde med tändningslåset så att jag kunde se att bilen uppfattade att det var fel nycklar.. alltså att lampan började blinka... så att allt med stöldskyddet sålångt är ok..

3 Inlägg
5 juli 2010
Tjena, har samma problem med min, fast den startar inte alls längre...
Tänkte höra om du hitta nån lösning?? Som ja kan ta del av.

496 Inlägg
5 juli 2010
Tror att det är emobelisern som är kass. inte hundra men tror att det är inbyggt i tändningslåset? Har för mig att man ska byta tändningslåset och sedan koda om nycklarna. ring och hör med audi så kan de nog säga dig ett direkt svar på det.

Mvh Billy

3 Inlägg
8 juli 2010
Ok, tack.....

Sök