3848
Sök

Nån som vet vad org. kompressionen i en v40 t4 ska ligga på?

6 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
Va med om en märklig grej för ett tag sen. Bilen hade stått ett tag (ca 3 dgr) utan att användas. När jag sen använde den nästa gång gick den mkt bättre, va en stor skillnad i ljudet samt att den kändes mkt piggare o vassare. Den gick såhär i tre fyra dagar, sen har den gått tillbaka...nån som har en anning om vad det kan bero på?

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 april 2008
var laddtrycket högre när den gick bättre?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

6 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
tja
Nej det var det inte men det kändes som om den svarade snabbare på något vis. Jävligt svårt o förklara.

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 april 2008
Vad körde du för bil under tiden den stod? Jag tycker det låter som "butt-dyno".

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

6 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Jag körde ingen bil eftersom jag var sjuk. Vad menas med butt-dyno?

31 Inlägg
30 april 2008
Det var inte så att det var mycket svalare och kanske lite fuktigare luft när du upplevde den piggare, i min bil känns det ganska stor skillnad beroende på väder.

//JK

Att vara tvåa är att vara första förloraren

Forummoderator
9 299 Inlägg
30 april 2008
dj_urfors skrev:
Jag körde ingen bil eftersom jag var sjuk. Vad menas med butt-dyno?

Om man har en pigg bil och låter den stå ett par dagar och istället kör morsans Punto så kommer man uppleva att den egna bilen är väldigt snabb när man sedan kör den igen.

Butt-Dyno = känns som om bilen går snabbare (rump-bänkning)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

6 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Tja

Okej, ne som sagt körde jag ingen bil då men då förstår jag va du menar, kul o lära sig nya uttryck;)
Du har ingen anning om va det kan bero på annars?

6 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Tja JohanK

Nej tveksamt men kanske att det var lite skillnad i väder o luftfuktighet, för det har jag märkt av innan. Kanske bara e en "gammel" o känslig bil...har ju trots allt gått 26000 mil nu...

ha d

Sök