3812
Sök

tripmätarn är sönder. hjälp! (Volvo)

5 Inlägg
11 januari 2006
Trådstartare
Hej hej!
har en 855, -95:a.
Där trip och milmätarn gått sönder. den står helt still..
Vad kan de vara för fel? hur är de kopplade till själva bilen? är de wire eller är de elektroniskt?
Finns det möjlighet att laga detta själv tror ni? jag har mekat mycket med bilar, och dylika ting, men det e första gången jag ger mig på en tripmätare :-)

Om jag köper en på skroten, hur gör jag för att ställa in rätt miltal på den mätaren?

Mycket tacksam för alla svar o tips som jag kan tänkas få.

mvh Mattias

1 396 Inlägg
11 januari 2006
har för mig att det är elektroniskt, men funkar hastighetsmätarn och de andra mätarna? kan ju va nån kontakt som hoppat loss bara om du har tur..om inte så köp en på skroten så leta efter någon med få mil på winkwinktongue

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

5 Inlägg
11 januari 2006
Trådstartare
ja allt annat fungerare, så det är bara trip och milmätarn.

jag vill gärna att de stämmer det som står på den..

1 396 Inlägg
11 januari 2006
åk då till närmsta bilverkstad och fråga vad som är fel. praktiserade på en bilverkstad för ett tag sen och kommer ihåg att det var nåt med trip och mil mätarn på några volvos, det kanske är vanligt och då vet ju dom hur man ska göra!
Senast redigerat av NiclasT (11 januari 2006)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Rekondare
289 Inlägg
11 januari 2006
Köp en på skroten och ring till en firma som "skruvar" bilar och be dem att skruva den till rätt antal mil...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

5 Inlägg
11 januari 2006
Trådstartare
Kan felet sitta någon annan stans? hur är de kopplade ihop? är de med en kabel eller med en wire?
går det att kontrollera detta? typ mäta upp när man kör att det fram til mätarn iaf fungerar?

Sök