2964
Sök

Luftmassemätare - Vilka orsaker ger dom?

442 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
Jaa asså vilka symtomer ger dom.
*Ryckig gång ibl.
*Mer bränsleförbrukning?
*Ökad CO utsläpp(oförbränd bränsle)?
*Svårstartad

Fick ner HC halten på bestiktningen från [152 till 094] med 1.5l K-sprit men CO halten va densamma [0.6]
Och måste fixa detta fel men verkstan vet inte heller vad det är riktigt men vi beställde en sån här luftmassemätare från en skrot nu iaf. Men vetifan, hoppas det är den iaf.

Studerande
463 Inlägg
29 april 2008
Antar att du har provat att rycka sladden till LMM för att se om det blir ngn skillnad?

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

442 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
ja assa det är ngt fel på den enligt avläsningen på verkstan när dom gör kollen men det är inget som är hela tiden utan som blir ibl, fattar inte riktigt vad det betydder.. eftersom den alltid är knepig med avgaserna.. Det jag vill veta är om den kan påverka CO halten hela tiden?

Studerande
463 Inlägg
29 april 2008
Visst kan LMM fucka upp avgasvärdena. (Till exempel om den ger för mycket soppa...) Min förra bil fick helt kassa avgasvärden när jag hade öppet luftfilter som den tydligen inte gillade.

Men jag tycker att den inte borde ge dåliga avgasvärden när bilen går som den ska, men hur kan du veta att den gjorde det när dom gjorde avgasproverna?

Hur som helst: Byt och se vad som händer!

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

442 Inlägg
29 april 2008
Trådstartare
på varv var värdena okej har jag för mig men när vi hade den på tomgång så var de inte okej, var med när dom gjorde det liksom. men den hackar lite när den står still ibl(ojämnt typ). Men det är nog den hoppas jag nog. Får se på måndag då den kmr.

Tack!

Sök