2009
Sök

Supra MKIII vs Camaro (3:e generationen)

3 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Jag undrar vilken bil som är bäst: Supra MKIII vs Camaro (3:e generationen (350 TPI och 305 TPI motorerna)). Undrar över ekonomi, reservdelar, prestanda etc. etc. Coolhetsfaktor!?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
30 april 2008
Camaro! Inget slår V8-ljudet.. smile
Då kvittar reservdelspriset. wink Sen är Camaron säkert billigare i försäkring också.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

78 Inlägg
30 april 2008
camro alla har supra numera  det e liksom ingen superbils faktor över dom längre

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)

Almännt tokig
481 Inlägg
30 april 2008
beror på vad du söker. kört båda och dem går fint båda 2. camaron är nog billigare i delar men dyrare att köpa.

om du vill glida så camaron. farsan hadde en i 6år fick byta generator 2ggr och start 1. annars funkade den kanon.

om du vill glida och leka välj supran. hadde min första mk3 i 3år bytte topplockspakning och bromsar bak thats it.

Inline sixes ist sie scheisse.......

553 Inlägg
30 april 2008
Personligen skulle jag valt en Camaro, har alltid velat haft en och jag tycker de är snyggare än Supra (MKIII) också får du ju V8 ljudet i Camaron big_smile

137 Inlägg
30 april 2008
Bäst och bäst..hade jag stått i dina skor hade jag provkört båda bilarna och bildat mig en egen uppfattning. Du kommer föredra en bil framför den andra, och den köper du. Kostnadsmässigt så TROR jag, att en gen 3 F-body är snällare mot plånboken. Gör en budget, reservdelspriser finns på nätet, försäkringar kan du ta offerter på. Men som sagt, köp bil med både hjärta och hjärna. Att vara enbart snusförnuftig när man köper entusiastbil är i min bok galet. Då kan man ju lika gärna köpa en Volvo S40 2,0?

Lycka till!
Senast redigerat av Ramming_Air (30 april 2008)

2 201 Inlägg
30 april 2008
jag håller med föregående talare.
det är svårt att jämföra de båda bilarna.
rak 6 mot v8.
jag tror att supran har lite bättre väghållning. har haft en camaro, (87:a) o den var väldigt lätt i baken.
men det är ju 2 olika bilar.
jag tycker camaron är snyggare

3 Inlägg
30 april 2008
Trådstartare
Tack för synpunkterna och info hittills! Bra att tänka på när man ska köpa cool

Skaune
30 april 2008
Köp bara ingen 305:a, känns slö jämfört med 350, och för guds skull ingen TBI! tongue
Supran e ju bara en fara för körkortet, Camaron är en värdig glidare! Inget jag rekommenderar att ta kurvor med bara! wink

Sök