Man sitter o funderar på om man kan sätta en 10.. Det borde gå o sätta en hög 10 tycker ja med lite bra däck om man får ner hadde 1,67s som bäst på emmaboda i 60ft på hultsfred hadde ja 1,89s det diffar 0,22s drar vi då av 0,22 från 11,13s så 10,91, om alt går optimalt.
Hur mycket kortare är en SQ än en GT orginal? vilkka mått är det?
zlobo skrev:
Efter påtryckningar så har ja skapat denna tråd.
Började bygga bilen 2007, målet är att bygga en rolig gat bil / ban bil.
[To Do Lista]
/ betyder på börjar, X avklarat, x nästan klart.
[x] montera ihop bes motor [/] kabelhärva motor. [x] bygga bränsle system. [X] bygga färdigt bur. [/] Klädsel invändigt, (Köpt tyg o matta.) [x] Hatthylla, (nästan klar nu) [X] lacka invändigt [ ] kolla alla bultar muttrar bakvagn. [ ] kolla alla bultar muttrar framvagn [/] orig avgas system. (downpipe är på platts) [X] broms system (luftat o klart) [x] handbroms bak vajer etc (nästan färdigt smärre justeringar kvar) [X] passa in skärmar framm [X] passa in skärmar bak [X] passa in kofångare framm [X] passa in kofångare bak [X] passa in grillen [/] kylsystem (på börjat o tika kylsystemet) [x] Spakställ till växellådan (återstår lite justering) [x] bygga Instrument bäda (mer eller mindre klar) [X] Ic [X] Alu bussningar Brygga framm och bak [X] Väghållning steg 1 [X] Stålomspunna bromsslangar (frram) [x] elsystem mätare (nästan klar) [X] resterande elststem (mkt är fixat) [X] lack traditionell silver, [X] Laga rost på a-stolparna [X] laga hål ovanför bakruta vänstersida [X] svetsa igen gålet för spolare bak. [X] gå igenom växellåda [X] köpa lycktor framm steg 2
[x] grenrör till trimm motorn, (återstår o tiga dit avgas temp utagen) [X] kolvar till trimm motorn [X] borrning av block [X] Egenhändigt portad topp [X] Turbo GTBB35R [/] Insug [X] Down pipe [X] Race kopling [X] Balancering / vikt justering av vev, stakar, kolvar [X] Div motordrelar packningar bultar etc
Ha det var ju det jag sa 10:an satt inte långt borta grymt spakat Zlobo. Vet inte om det blir nåt event på säve iår men hade vart kul om du kommit dit oxå.
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
Däremot så finns det ett "fel" på nästan alla SQ byggen,,, så även på denna dvs att framrutan inte har rätt vinkel. Jag antar att det beror på snäv tillgång på dörrar & ruta mera än byggtekniskt?? Är det någon av de svenska SQ ombyggda couperna som ha den mera stående SQ rutan?
Däremot så finns det ett "fel" på nästan alla SQ byggen,,, så även på denna dvs att framrutan inte har rätt vinkel. Jag antar att det beror på snäv tillgång på dörrar & ruta mera än byggtekniskt?? Är det någon av de svenska SQ ombyggda couperna som ha den mera stående SQ rutan?
Mvh Christer
tnx
fins flera som rätat upp rutan här i sverige, anledningen att inte ja gjorde det var att mitt bygge skulle hamna utanför ramarna för ombygtfordon då. det är svårt o få tag i dörrar o friska bilar o bygga på.
det är inte svårt o byta astolparna o b stolparna. sen är det inte så många som gör om c stolparna även de skiljer sig.
gick så där på mantorp.. rasade lådan på anda repan.. men är glad ändå lyckades ta mig hem med bilen samt ta hem 3de priset det e ju kul hade hoppats på å sätta en mkt bättre tid än 11an..