2822
Sök

bakaxelras på gång?

305 Inlägg
1 maj 2008
Trådstartare
Hej idag var jag ute och sladda med min 740 på asfalt . så jag liksom span ringar. sen såg jag att det börja rycka från lamelerna, lamerna var dåliga innan. och nu när jag kör så liksom smäller det i bak axel lr nått. men när vi skruva åt hjul-bultarna så blev det lite bättre? kan kardanen blevit sne lr vad kan det vara. har en bak axel från en 940. och den har börjat diffa också ska den diffa när man börnar med 2an i? för på 1an diffar den inte vad jag har märkt. och när jag märkte att det börja smälla så stanna jag och liksom innan jag stanna helt så liksom smällde det som fan.

Snälla hjälp?
Senast redigerat av Gillberg (1 maj 2008)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
2 maj 2008
låter dom att diffen är på väg o rasa. väldigt vanligt vid för många enhjulsburnisar... dreven i diffen är inte lagrade utan glider bara på oljefilmen som blir där då dom endast är tänkta att röra sig lite när man svänger.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

305 Inlägg
5 maj 2008
Trådstartare
okey. men det låter inte när jag sväger nu. när jag åker rakt så kan det hel plötsligt börja ¨så det låter typ klonk, klonk, klonk. men stanar jag och åker iväg igen så låter det inte längre men det kan börja sen igen.

143 Inlägg
5 maj 2008
får no öppna luckan o kolla.. ställ en hink under så du fångar delarna som kan tänkas ramla ur också.. wink
ne men d låter som den kommer ge sej snart..

erixon89
5 maj 2008
min bakaxel låste sig  och då menar jag att den låste sig rejält hulen  bara låste sig utan förvarning
!!när jag svängde skarpt åt höger!skruvade bort loket och kollade då ramalde det ut en stor bit av svetsen  så det va bara att svetsa igen allt igen så nu fun kar det kannon:D

Sök