nee men det ska bli 40mm runt om.. beroende på om dina nuvarande dämpare är slitna så kan det tyckas mindre.. men dom måste mena 40mm till jämförelse från en ny bil.. tycker inte att du ska sänka mer än 40mm men d är vad jag tycker
nee men det ska bli 40mm runt om.. beroende på om dina nuvarande dämpare är slitna så kan det tyckas mindre.. men dom måste mena 40mm till jämförelse från en ny bil.. tycker inte att du ska sänka mer än 40mm men d är vad jag tycker
ja jag har tänkt med 40 runt om.. undrar bara vad resten tycket med 60/40..
ex om bilen har 20cm markfrigång... efter sänkning med 40mm blir markfrigången 16cm?
sant ang besiktningen att bilen inte får vara lägre en 7cm på bilens lägsta punkt?? annars ombes??
helt klart att du ska ha 60//40 då v70 är så äckligt hög fram, en arbetskamrat har en v70 turbo och den e sänkt 60mm fram och skulle behöva sänkas 20mm till då den fortfarande är hög...
Helt klart är det 60/40 som gäller. Noteras bör dock att måtten utgår en bil med sugmotor, och turbobilar är 15mm lägre, så i praktiken 45/25. Hur stor skillnaden blir beror på hur slut dina fjädrar är. Finns folk som råkat ut för att bilen blivit högre med sänkningssats eftersom de gamla fjädrarna va så slut.
Helt klart är det 60/40 som gäller. Noteras bör dock att måtten utgår en bil med sugmotor, och turbobilar är 15mm lägre, så i praktiken 45/25. Hur stor skillnaden blir beror på hur slut dina fjädrar är. Finns folk som råkat ut för att bilen blivit högre med sänkningssats eftersom de gamla fjädrarna va så slut.
okej mina fjädrar är så rätt nya (bra skick) så jag ska sattsa 60/40..
då kanske vi ska köra på en så?
kommer de märkas stor skillnad med sänkning..asså om bilen e mycket mer stabil på vägen??
har haft sänkta bilen.. men aldrig sänkt en orginalbil och testat den
Ska du ha 60mm sänkning fram bör du byta till stötdämpare som är anpassade efter det. Varför inte köpa en hel sats med både fjädrar och dämpare. www.gemotorsport.se har billiga alternativ kostar från 3900:- för både dämpare och 60/40 sänkfjädrar. Det skulle jag satsa på om jag vore du.
Ska du ha 60mm sänkning fram bör du byta till stötdämpare som är anpassade efter det. Varför inte köpa en hel sats med både fjädrar och dämpare. www.gemotorsport.se har billiga alternativ kostar från 3900:- för både dämpare och 60/40 sänkfjädrar. Det skulle jag satsa på om jag vore du.
har hört att man ej behöver byta orginala dämpare ?? kan stämma?
alltså du behöver inte byta dämarna men om du sänker 60/40 kan dämparna ta skada av det då orginaldämparna har fel längd för dom fjädrarna. det bästa är att köpa ett helt kit istället. visst dyrare men blir billigare i längden om nu dina dämpare skulle gå sönder o du får köpa dom "kortare" dämparna lösa. då kostar det mer än om du hade köpt kittet från början. samt att du slipper göra dubbelt jobb.