2731
Sök

Hur köpa en bil utan morsans vetskap? :D

6 maj 2008
Trådstartare
Jag har tittat på en Alfa 164 Twin Spark att köpa och köra runt i skogen med.
Dock vettefan hur morsan skulle reagera; troligen inget vidare om hon får veta att vi har en till biljävel när vi renn har sex stycken på gården.
Bilen såldes mycket billigt, 3000 kronor, men hurfan gör jag för att INTE det ska komma en massa papper i brevlådan från vägverket och allt skit om att jag äger bilen? Räcker't med att ställa av bilhelvetet och avbeställa försäkringen för att inte få en massa brev och allt helvete?

89 Inlägg
6 maj 2008
Skriva bilen på en snäll polare/släkting kanske?

\\ Mer laddtryck åt folket! //

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
6 maj 2008
flytta hemifrån.....

2slow

719 Inlägg
6 maj 2008
azid skrev:
flytta hemifrån.....

klockren wink hahaha

live free, die young.

1 878 Inlägg
6 maj 2008
skämt o sido. du får antagligen flytta hemmifrån om du skriver den på dig själv. alternativt är att skriva den på någon annan så han/hon får försäkringen/skatt/bilprovnings papper till han/hon. annars är nog alternativet att flytta hemmifrån. eller helt enkelt säga att du har köpt bil till dina föräldrar.

Egenföretagare
999 Inlägg
6 maj 2008
Din morsa läser väl inte din post?!
Det kan ju vara vad som helst i ett brev från vv, behöver ju inte betyda en ny bil..

127 Inlägg
6 maj 2008
Föräldrar är inte dumma, och det lönar sig i längden att tala sanning..

155 Inlägg
6 maj 2008
sälj en utav de sex bilarna och säg att denna alfan är bättre.

Lastbilschaffis
811 Inlägg
6 maj 2008
JAg köpte min bil när morsan va utomlands i ett par månader & visa bilen när hon kom hem ;P

396 Inlägg
6 maj 2008
kräng nån av de där andra 6 som jag antar står o samlar mossa. hade
jag varit din morsa tongue o du köpt en 7e bil hade jag förmodligen utfört ritualmord.

* Klåpare
1 718 Inlägg
6 maj 2008
Tommy_P skrev:
jag varit din morsa tongue o du köpt en 7e bil hade jag förmodligen utfört ritualmord.

lol lol Ja, jag själv hade nog sett mina ungar köpa eget boende för sina pengar än att göra om mitt boende till en bilpool...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Girls go fast
893 Inlägg
6 maj 2008
Jag köpte min HÄST när min mamma var utrikes.. ringde henne och berättade det när jag fått hem han. tror hon fick en rejäl chock och nästan svimmade... men berätta för mamma din om din bil big_smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

7 maj 2008
Trådstartare
TurboKolle skrev:
Skriva bilen på en snäll polare/släkting kanske?

Som t.ex. dig då eller?
Maila dina personuppgifter till alfaromeogtv6r@gmail.com., så kan du kanske få provköra drömmen om du äe snäll wink big_smile

7 maj 2008
Trådstartare
azid skrev:
flytta hemifrån.....

jävligt lätt när man fyller 17 om 2 veckor..
fast i och för sig, jag gillar kreativa idéer. Jag flyttar nog ändå hemifrån förr eller senare, till polishuset i Umeå när biljäveln väl är min big_smile

7 maj 2008
Trådstartare
Frozen1985 skrev:
skämt o sido. du får antagligen flytta hemmifrån om du skriver den på dig själv. alternativt är att skriva den på någon annan så han/hon får försäkringen/skatt/bilprovnings papper till han/hon. annars är nog alternativet att flytta hemmifrån. eller helt enkelt säga att du har köpt bil till dina föräldrar.

Att skriva bilen på sig själv och säga det till sina föräldrar är som att våldta en modell ute på gatan i stockholm och sen tvinga med henne till polisstationen för att hon ska vara vittne till att din berättelse stämmer om att du har våldtagit henne.
Inte speciellt smart. ;D

7 maj 2008
Trådstartare
weeeman skrev:
Din morsa läser väl inte din post?!
Det kan ju vara vad som helst i ett brev från vv, behöver ju inte betyda en ny bil..

Haha, nej kanske inte. Men med tanke på hur många brev jag redan har fått hem från polisen med fortkörningsböter kan morsan ju börja undra..

7 maj 2008
Trådstartare
beatone skrev:
Föräldrar är inte dumma, och det lönar sig i längden att tala sanning..

Skulle föräldrarna VARA dumma, skulle det löna sig att tala sanning liksom...
Jag tror att hon är avis för att jag ska ha familjens mesta statusbil (även om brorsan har en celica)

7 maj 2008
Trådstartare
BeNnaN skrev:
sälj en utav de sex bilarna och säg att denna alfan är bättre.

Ingen dum idé. Vill du köpa en Toyota Celica eller en stor bussjävel (Volvo BB 5750 med ny motor från 1976?) finns de till salu big_smile

7 maj 2008
Trådstartare
kaxxen skrev:
JAg köpte min bil när morsan va utomlands i ett par månader & visa bilen när hon kom hem ;P

ja, men du är 30 år och jag bara 17 också big_smile hahah

7 maj 2008
Trådstartare
Tommy_P skrev:

Bara för att hon älskar kärringbilar som Toyota och Mitsubishi neutral

Sök