Mirano skrev:
Men då är det okej att döda alla som mobbar då? hur många blir inte mobbade i skolan VARJE dag i många år och har ett rent helvete, är det okej för dem att ta med sig ett vapen till skolan och skjuta ihjäl mobbarna då?
Får jag fråga om du är dum i huvudet? Tänk dig in i 50-åringens situation. Han och hans familj har i flera år blivit trakasserade av ett ungdomsgäng som han vet är kapabla till gärningar av det grövre slaget. 50-åringen är till råga på detta dessutom psykiskt instabil. När gängen slutligen väcker honom mitt i natten brister det totalt. De har mordhotat honom och hans barn, och nu står de utanför hans hem med tillhyggen av olika slag. I fullständig, psykosartad panik, och med sina instinkter som jägare greppar han ett vapen och skjuter mot de som mycket väl skulle kunna vara där för att döda hela hans familj.
Hur i helvete kan du jämföra detta med att planera och mörda folk i sin skola?
Reeplayed skrev:
Det är så kul att se folk som inte bor i närheten av Karlskrona uttala sig om allt detta. Personligen hade jag gärna satt ett skott i nacken på gubben
Reeplayed skrev:
1, Han sköt C i
ryggen när han var på väg bort ifrån honom.
2, Han sköt först S i armen, gick fram till S när S satt på knä och bad honom att inte skjuta.
3, Han laddade om, (alltså tog han extra skott med sig ut) sköt S i bröstet och sköt sedan efter de andra, det sista skottet.
Detta "vet" alla som läst Aftonbladet på sistone. Den tidningen finns även tillgänglig för de som inte bor i Karlskrona eller Rödeby, kan jag meddela. Du får hemskt gärna berätta vad det är som roar dig när det gäller folk från andra län.
Reeplayed skrev:
Han kunde låtit bli att faktiskt skjuta, eller ja, låtit bli att "avrätta" S. Okej, jag kan ta att han skjöt. Men när han gick ut och laddade om och sköt igen när S satt på knä och bad honom att inte skjuta? Nja, där har det gått lite väl långt.
Självklart var det onödigt av honom att "avrätta", men tror du att han själv tyckte att det var nödvändigt?
Oavsett var man bor kan man inte själv veta i vilket tillstånd 50-åringen befann sig då det hela utspelade sig, så vi får helt enkelt lita på den rättpsykiatriska undersökningen som visar att han, som någon tidigare nämnde, var i ett psykosliknande tillstånd då man inte tänker i de banorna du verkar tro. "
Hmm.. ska jag sätta ett till skott i pöjka, månne? Ja, det är väl lika bra att jag laddar om och gör det".
Jag tycker att det var helt rätt att 50-åringen friades, men jag säger inte att det nödvändigtvis var smågrabbarnas fel att det gick snett. Jag är mycket intresserad av att veta vad föräldrarna tänkte medan deras flerfaldigt polisanmälda söner söp sig fulla och mitt i natten körde iväg till 50-åringens hem, med gud vet vilken avsikt.
Att föräldrarna kanske inte visste om det är ingen ursäkt. De ansvarade för brottslingar och bör således anat att det inte är alldeles för klyftigt att låta dem driva omkring om nätterna.