c_brandt skrev:
Ingen som vet vad det kan vara som dom lyckats med??
Jag blir nog den första som säger det här... Men vad fan!?! En sak hade varit om dom hade arbetat på motorn, men airbagen har inget med motorn att göra.
Okej om vid spekulerar lite:
Alt 1
Oftast vid bortkoppling av airbag så petar man in en mjukvara (vet inte riktigt hur det är på vag)
på ett väldigt långsökt sätt så kanske motorstyrdonet påverkas utav denna nya konfiguration, verkstaden vet om att bilen är chippad och antar att det inte ska vara några problem, annars borde ju inte chippet säljas. Om det nu är så här så kanske några mapar pga att det är eftermarknads chip fragmenterar och viss data blir invalid, vilket gör att bilen inte går som den ska.
Är det verkstaden eller chip tillverkaren/återförsäljarens fel? För ett chip borde väl rimligtvis inte påverka de aktiva säkerhets systemen som Antisladd, ABS eller SRS/Airbag?
Alt 2
Vid demonteringen så kapar verkstaden bort airbagen med en monster vinkelslip och råkar dra några varv i motorpiskan. Samtidigt som någon börnar slut på lammelerna.
Du får ursäkta om jag låter väldigt hård, det är väldigt tråkigt när det blir så här. Och uppenbarligen har din märkesverkstad behandlat dig på fel sätt, för annars hade du inte behövat gå så här långt. Vad jag försöker göra är att vinkla det hela på ett lite annat sätt. Det är kanske inte bara verkastadens fel?
Jobbar själv på märkesverkstad och vi gör ibland fel och då förtjänar vi lite dålig kritik, men ofta känns det som om vi får dålig kritik bara för att vi är en märkesverkstad.
jaja, Jag hoppar att det löser sig iafl, jag fick åtminstone skriva av mig lite