2639
Sök

Inför : Update 16/5 : VW träff Varberg 25/5 samling OK/Q8 Björkäng vid FunCity kl 1500

214 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Då är det dags för bilträff i Varberg.

Samling kommer bli vid OK/Q8 Björkäng/FunCity Söndag 25/5 kl 15:00

Vi samlas där och tjötar, kollar in bilar m.m ett tag. Vad som sker efter det är inte helt klart ännu men nån typ av aktivitet är tanken.

Bedömning av bilarna kommer att ske utav en lite jury som jag sätter ihop.
Den kommer att ta sin början så fort första bil rullar in på Björkäng.
Jag har ingen tidigare erfarenhet av att bedömma bilar så jag får improvosera lite. Om nån som har mer erfarenhet av det och känner att dom vill medverka i juryn får gärna höra av sig :-)

Tanken är också att bedömningen inte nödvändigtvis innebär att bilen med mest puts / dyrast kjolpaket kommer vinna utan alla har en chans.

Träffen är naturligvis helt gratis så det är bara att dyka upp :-) men det är inte fel om ni skriver en rad så jag har lite koll ;-)

1:a Pris

2:a Pris

3:a Pris

kommer att delas ut, vinnaren kommer även få ett fint diplom.

Dom som sponsrat med priser är:

P.Johanssons Bilvård Varberg DITEC

Toveks Bil i Varberg

AD Center i Varberg

Jag har funderat på detta med aktivitet och har fått tips om nån gård i sibbarp som har resturang och även olika aktiviteter som jag fatta det.
Detta kommer jag kolla upp i nästa vecka.
Eventuellt kan det bli så att jag måste göra nån typ av bokning så då kommer jag behöva lite underlag på hur många som kommer. Mer info om det i början på nästa vecka.

Tråd finns även på vw.gtiklubben.nu /träff forum

Det är även planerat en kul-tur den 25 som kommer att sluta upp vid Björkäng, den avgår från Alingsås kl 12:00 och kommer att gå på lite rolig små/mc vägar ner till Varberg.
Det är chrix / GTI G60 som står för den.
Info om den finner ni här : http://vw.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=5307

Tack för mig :-)
Senast redigerat av Mr_dOhC (20 maj 2008)

248 Inlägg
13 maj 2008
hade varit kul men vågar inte köra genom stan som du vet smile ansluta träffen vid ok/q8 istället kanske? där funcity ligger  ,då kan jag komma förbi en sväng wink

edit: ändrade lite stav fel wink
Senast redigerat av vr6rotrex (13 maj 2008)

polering 0706-903247

214 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
Nämen hallo...koppla inte först tongue

Ja det hade ju varit skoj om du kunde komma, fast det e ju ena lite för avsides där borta tongue

hmm....vad ska vi hitta på då......jag kan alltid ändra plats en gång till på GTi Forumet tongue

4 554 Inlägg
13 maj 2008
baj hinner inte till då, hoppas ni planerar en senare i sommar!

214 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
vr6rotrex skrev:
hade varit kul men vågar inte köra genom stan som du vet smile hade varit kul och anluta träffen vid ok/q8 istället där funcity ligger  ,då kan jag komma förbi en sväng wink

Fixat big_smile

214 Inlägg
13 maj 2008
Trådstartare
loudness skrev:
baj hinner inte till då, hoppas ni planerar en senare i sommar!

Ajdå, det var ju synd. Ja fler träffar är inte omöjligt att det blir.

Annars har vi träff varje tisdag, då är det visseligen inte bara VW men ett par brukar va där iallafall ;-)

248 Inlägg
13 maj 2008
Mr_dOhC skrev:
vr6rotrex skrev:
hade varit kul men vågar inte köra genom stan som du vet smile hade varit kul och anluta träffen vid ok/q8 istället där funcity ligger  ,då kan jag komma förbi en sväng wink

Fixat big_smile

lysande!

polering 0706-903247

214 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Missa inte att läsa det updaterade första inlägget.

Hoppas Mod har överseenede med detta inlägg :-)

EDIT:
Hittade "gårdens" hemsida, det fanns lite allt möjligt där. Dock så kostar det en slant (ca 500kr/pers) för aktiviteterna som skulle kunna passa oss, sen blir tight med tiden också. Vi skulle ju iallafall kunna åka dit för en bit mat :-) som sagt ska kolla upp detta mer

http://www.astadgard.nu/page.php?page=startsida
Senast redigerat av Mr_dOhC (16 maj 2008)

466 Inlägg
17 maj 2008
ska se om jag kikar förbi en sväng.......är det okq8 som ligger på högersida när man kommer från göteborgs hållet?

Christer *Dieselkungen*

248 Inlägg
19 maj 2008
Ghost Rider skrev:
ska se om jag kikar förbi en sväng.......är det okq8 som ligger på högersida när man kommer från göteborgs hållet?

stämmer bra det ,söder om varberg ,infarten in mot funcity,golfbana

polering 0706-903247

367 Inlägg
20 maj 2008
Jag jobbar där på OK/Q8 smile Men vad är det för bilar ni hade tänkt? W&W förknippar jag med amerikanare, men detta är alltså en träff för alla slags bilar?

Yeaaahh
257 Inlägg
20 maj 2008
Jasså här skrivs det för fullt.. undrar om det är vara vw som är vällkomna eller får man komma med vad som helst??

Lev Livet Man Lever Bara En Gång!!!!

646 Inlägg
20 maj 2008
Linusj skrev:
Jag jobbar där på OK/Q8 smile Men vad är det för bilar ni hade tänkt? W&W förknippar jag med amerikanare, men detta är alltså en träff för alla slags bilar?

VW, typ golf, corrado, bubblor osv

214 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
Jag kan inte hindra nån från att komma dit ;-) men det är en VW träff

Om ni tänkt komma fast inte har skrivit, hade varit bra om ni skrev så har jag lite koll. Jag ska försöka fixa fika och då behöver jag veta ungefär hur många som kommer. Detta gäller då ni som kör VW.

VW
Mr dOhC
vr6rotex
Camitz ?

Ej VW
Ghost Rider, kanske
Karlberg ?

Kan tillägga att det är fler från GTi Klubben som kommer också ;-) Totalt har ca 10-15st

MEN det hade varit lite kul med ännu fler!!! Har ju liksom ena fixat spons med priser och grejer :-)
Senast redigerat av Mr_dOhC (20 maj 2008)

Lastbilschaffis
811 Inlägg
23 maj 2008
kanske kikar förbi smile

186 Inlägg
23 maj 2008
Jag kommer kanske förbi med corren om man inte är för bakfull:P hehe men låter iaf mkt lockande! big_smile

214 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Det tycker jag definitivt att du ska göra, du får la fixa chaffis annars lol Ta dessutom med dig din andra vw polare big_smile

186 Inlägg
24 maj 2008
jag är den enda i min "krets" som kör VW, så vet inte vem du menar?tongue

214 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
Ja tog ju för givet att du hade en hel liga med vw polare så klart big_smile men det var ju synd...men kom du då iallafall så låter vi det gå för denna gången lol

Sök