Lyckligtvis har jag nu löst problemet, men jag fattar inte hur i hel*ete detta kunde orsaka symptomen!
Monterade för en dryg vecka sen en ny bränsletrycksregulator, ställbar med mätare. Fick inget vidare intryck av den när jag öppnade lådan, monteringsplåten passade inte, slangarna var för grova mm. Men jag monterade den, men den höll aldrig stadigt tryck. Ibland var det 3 bar, ibland 3,5, ibland 4 bar. Och den släppte allt tryck så fort jag stannade motorn, så att man var tvungen att dra fram soppa var gång jag skulle starta.
Idag provade jag att byta tillbaka till original regulator, och skruvade isär den nya regulatorn. Som vi misstänkte, membranet var i flera bitar o soppan kunde flöda helt fritt!
När jag provade starta med gamla regulatorn, så missade den lite då o då på tomgång, o de rök som satan från avgasröret, men den gick rent! Nu går den som en klocka igen
Man tycker att en ny bränsletrycksregulator borde hålla lite mer än 15 mil va???