4251
Sök

Hur få bilen såld utan onödiga provkörningar?

9 108 Inlägg
15 maj 2008
Phaetoon skrev:
Man åker väl inte och provkör en bil utan att ha en tanke på att köpa den?
Om det inte är en sportbil eller en jänk som personen i fråga verkligen har velat köra förstås.
Du får väl kräva 200:- per åktur?

Jag vet flera som gett sig ut på en dagstur bara för att man är intresserad av flera olika bilar, och i slutet av dagen har man förhoppningsvis bestämt sig.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
15 maj 2008
När jag säljer en bil (inte skitbil) och det är en som vill komma så säger jag ha med dig kontoutdrag om du vill kunna provköra bilen.

Har själv alltid med mig kontoutdrag när jag är seriöst intresserad. Känns tryggt för säljaren och man får ofta ett väldigt bra bemötande och dom anstränger sig lite mer.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

5 198 Inlägg
15 maj 2008
Ett konto utdrag säjer väl inge om en potentiell bilköpare,, jag hade med mej kontanter,, skulle jag ha visat upp kontoudrag skulle jag inte ens få komm i närheten av bilen.. näe säljer man nånting får ma nräkna med både däck sparkare å seriösa,, om man inte kan sålla ut dom via samtal,,,

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
15 maj 2008
gamlingen skrev:
Ett konto utdrag säjer väl inge om en potentiell bilköpare,, jag hade med mej kontanter,, skulle jag ha visat upp kontoudrag skulle jag inte ens få komm i närheten av bilen.. näe säljer man nånting får ma nräkna med både däck sparkare å seriösa,, om man inte kan sålla ut dom via samtal,,,

Skulle vilja se dig åka och träffa en helt okänd person på en mack med 300.000 i fickan. Du föredrar jag ett kontoutdrag som visar att jag har pengar att köpa bilen för om jag gillar det jag ser. Känns det bra så kan jag lämna en handpenning för binda bilen. Dagen efter åker jag till banken och tar ut en postväxel på det belopp man har kommit överäns om för att sedan göra affär.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

1 570 Inlägg
15 maj 2008
Man ska väl inte tigga och be om att få köpa en bil? Jag skulle aldrig ta fram vare sig pengar eller kontoutdrag förrän jag gått igenom objektet och provkört. Men jag förstår dilemmat.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
15 maj 2008
Spekulanten väljer om han/hon behöver provköra bilen för att känna sig säker på sin sak.
Du väljer om du vill låta spekulanten köra för att känna dig säker.

Svårare än så är det väl egentligen inte. Men förstår det problem, finns alltid massa fjortisar som endast frågar hur fort bilen går och hur många hästkrafter den har, lätt att bli skeptisk då.

För att kolla hur seriös personen är kan du ju trilskas lite. Bestäm tid och plats och var lite omständig.
Är det en oseriös person så tröttnar han/hon nog snabbt. Men risken finns ju att förlora en potentiell kund.

Sky´s the limit...

160 Inlägg
15 maj 2008
hmm,det ringde så många och prutade i telefon på min subaru turbo  jag hade utannonserad och sa att dem skulle komma,men dök aldrig upp,så jag tog bort annonsen och behöll bilen...pruta innan man sett objektet är verkligen oseriöst....!  sålde min Volvo c70 t5 på bilsport garaget det gick både smidigt och snabbt...rekommenderas verkligen...

Sök