3189
Sök

Skylt-lös, IGEN

10 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Tjena!

Sitter här, lätt irriterad efter gårdagens upptäckt. Skulle iväg och träna och när jag kommer till bilen är mina regskyltar puts väck. Det värsta är att detta inte är första gången. Senast var bara en månad sedan sist!

Jag förstår inte varför detta händer. Jag antar att det är samma personer som snott skyltarna även denna gång, för tillvägagångssättet är precis samma, och så även tidpunkten (natt mellan söndag och måndag). Det är bara jag på hela parkeringen som blivit av med regskyltar båda gångerna.

Vad ska folk med snodda regskyltar till? De användes inte till att köra igenom biltullarna sist, så chansen är att de inte gör det denna gången heller... Om det är rån kan de ju inte tjäna nåt på att sno skyltar med samma reg.nr igen?

Vad kan jag göra för framtiden, förutom att skaffa garage?

Bilen är en Peugeot 206, blåmetallic. Väldigt vanlig bil skulle jag säga.

Tacksam för alla tips och kommentarer!

/Daniel

Rörpulare
1 453 Inlägg
15 maj 2008
Behöver ju inte vara tullarna kan ju vara kamerer i allmänhet.. kan ju ha samma bil som dej iom de blir e knaske inte så misstänktsamt samt har han ju nu begge plåtarna iom åker han på din besiktning och skatt om nu inte hans skulle vara de av nån anledning! På me lite pl400 så blir de lite häftigare att få väck plåtarna wink

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Diktator
968 Inlägg
15 maj 2008
kan ju vara så att dom tar ut bilarna i sverige med falska plåtar, och då vet dom ju att du har en bil där som står där varje dag.. sno skyltar är ganska så stor marknad bland populära bilar om man ska frakta ur dom ut ur sverige till ryssland och sånna saker.

även bankrånare har ju en förmåga att använda sig av "lånade" regg plåtar

Körv
3 535 Inlägg
15 maj 2008
Skaffa personliga skyltar. Sen limmar du med pl400 wink

Truckdriving Man

10 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Vad skulle hjälpa med personliga skyltar? Blir det inte bara dyrare nästa gång de snor de?

Jag vågar nog inte sätta fast skyltarna mer än vad jag gjort, eftersom de bevisligen gör sig ganska stort besvär för att ta de. Sist ryckte de loss de så pass att de fick med sig skruvar och hela köret. Detta gjorde att karossen såg ut som skit efteråt. När jag fick nya skyltar då satte jag de på sådana här skylthållare som gör att man bara kan snäppa loss skylten utan att ta bort hållaren, men ändå ryckte de bort hela hållaren även denna gång.

Diktator
968 Inlägg
15 maj 2008
skulle vara lättare att hitta dom kanske med personlga skyltar, kostar väl 7000 lr något sånt att skaffa wink

12 086 Inlägg
15 maj 2008
Om du har otur är de någon lr några som bestämt sig för o jävlas med just dig!
Isf är de bara o stå ut tills dom tröttnar. Mkt mer går väl inte att göra, sätter du fast dom bättre kommer åverkan bara bli värre.

* Klåpare
1 718 Inlägg
15 maj 2008
Fäst skyltarna med kardborrband och ta med dom in när du parkerat.

Edit: Starka magneter funkar kanske det med? Limma fast en övningskörningsskylt på plåtens baksida?
Senast redigerat av Gulmun (15 maj 2008)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

9 108 Inlägg
15 maj 2008
Antingen kardborre/magnet och ta med in, eller så skruvar du fast dom som fan med torx/insex och borrar i skallen så spåret blir förstört.

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
15 maj 2008
Fäst rakblad under skyltarna. Det kommer garanterat hålla okända fingrar borta.
Säger det av egen erfarenhet. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

46 Inlägg
15 maj 2008
frazer skrev:
Jag förstår inte varför detta händer. Jag antar att det är samma personer som snott skyltarna även denna gång, för tillvägagångssättet är precis samma, och så även tidpunkten (natt mellan söndag och måndag).

/Daniel

om du vet tidpunkten är det väl bara att sätta sig i nåt skrymsle o vänta in dem... sen griper du dem bara för stöld=)

10 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Jojje_ skrev:
Fäst rakblad under skyltarna. Det kommer garanterat hålla okända fingrar borta.
Säger det av egen erfarenhet. wink

Låter dock som att fel personer kan bli lite lätt irriterade och göra värre saker med bilen än att sno skyltarna...

Diktator
968 Inlägg
16 maj 2008
bilar får väl inte stå utan regg skyltar på allmänna platser? lagen kanske inte säger exakt sådär, men man får iallafall inte parkera på gatan utan skyltar...

44 Inlägg
17 maj 2008
Säger samma sak som Jojje_, Limma dit rakplad på baksidan av skylten med superlim så att de sticker ut ca 1-2mm. längst kanterna på skylten.  Snor de dina skylnar igen så vet du att de skar sig duktigt big_smile

835 Inlägg
17 maj 2008
MilleN skrev:
Antingen kardborre/magnet och ta med in, eller så skruvar du fast dom som fan med torx/insex och borrar i skallen så spåret blir förstört.

Smart, enda rätta. De lär ju inte vilja borra bort dem direkt eller ha trasiga skyltar.

Sen kan jag ju tilägga att om någon skulle sno mina skyltar då jävlar skulle jag bli....arg. mad Hatar att man måste anpassa sig efter tjuv-j'vlar...
Senast redigerat av Epitaph (17 maj 2008)

346 Inlägg
17 maj 2008
ibland tar de skyltar och kör igenom snodda bilar på tex polenbåten vips bilen borta med dina plåtar.

835 Inlägg
17 maj 2008
Mmm man undrar ju om inte typ personal på båtar börjar undra varför så många östeuropeer "köper" Porsche Cayenne Turbo's o åker hem till Öst med svenska plåtar oh allt (?)

42 Inlägg
17 maj 2008
Fäst en larm magnet till baksidan av skylten :p (om du nu harr larm) så kanske dom blir rädda för uppmärksamhet och ger sig av

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
17 maj 2008
frazer skrev:
Vad skulle hjälpa med personliga skyltar? Blir det inte bara dyrare nästa gång de snor de?

Jag vågar nog inte sätta fast skyltarna mer än vad jag gjort, eftersom de bevisligen gör sig ganska stort besvär för att ta de. Sist ryckte de loss de så pass att de fick med sig skruvar och hela köret. Detta gjorde att karossen såg ut som skit efteråt. När jag fick nya skyltar då satte jag de på sådana här skylthållare som gör att man bara kan snäppa loss skylten utan att ta bort hållaren, men ändå ryckte de bort hela hållaren även denna gång.

det kostar väll ändå bara 7000 kr en gång tror jag sen kostar det lika mycket att skaffa dom nya som vanliga plåtar

7 100 Inlägg
17 maj 2008
skulle inte ha satt fast rakblad under skylten!för man kan väll åka ditt på de va?
och sen när dom har gjort illa sej så blir dom sur,så då vadaliserar dom bilen ist!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök