Skulle åka till morsan igår.. Bilen startade som vanligt lika bra och fort. Men fick problem när jag skulle därifrån på kvällen. Det sa bara klick när jag vred på nyckeln. Antog att det var nå strul med batteriet. Tog mig hem iaf efter att fått igång bilen med hjälp av en laddare, typ booster. Stängde av bilen och starta på en gång. Stängdeav igen och väntade ca 15sek. Då sa det klick igen. Köpte ett nytt batteri idag. Men märkte när jag skulle sätta i det att det fanns en kabel som bara hängde och inte satt fast i nå. Frågan är nu vart den ska? Kan säkerligen sätta fast den vart som helst i karossen. Men det bästa är väl att få dit den där den ska sitta orginal.
Som om nån kan säga mig vart den ska sitta är jag väldigt tacksam. Se bilder.
den ena enden ska sitta någonstans på motorn !! den ska ha jord nämligen. för om du prövar å tar typ en start kabel mällan minus på batteriet å sätt den andra enden på motorn så får du se att den funkar fint sen *ler*
den ena enden ska sitta någonstans på motorn !! den ska ha jord nämligen. för om du prövar å tar typ en start kabel mällan minus på batteriet å sätt den andra enden på motorn så får du se att den funkar fint sen *ler*
Utgå från hur långt den når och kolla om det kan synas spår efter den om den har legat emot nåt. Den kan ju inte nå hur långt som helst. Och är det en jordkabel, så borde den ju sitta antingen i karossen eller motorn nånstans i närheten.
MVH Thomas
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.