3591
Sök

Polisens nya bil!:)

1 827 Inlägg
17 maj 2008
Hmm. skrev:
Eisenhut skrev:
Vilket bullshit att dom rullade på Svenska vägar för första gången igår. Har sett den ett par gånger i stan och har tittat lite närmre på den på jobb. Det är en riktigt cool pjäs må jag säga.

Ni som tycker militären borde ha hand om detta har nog glömt ådalen 1931, vars konsekvenser gör det omöjligt för Svensk militär att någonsin ta tag i demonstrationer i fortsättningen.

vad hände då?

Det trodde jag var allmänbildning. smile

Nåväl: En stor demonstration stod på sin rand i Ådalen som följd av börsraset i New York två (?) år tidigare. Militär kallades på plats som demonstationsvakter för att övervaka tåget. Som vissa kanske redan kunde räkna ut så passar finniga värnpliktiga med automatvapen inte ihop med dom komplikationer en demonstration kan ge, och dagen slutade med ett blodbad där fem oskyldiga människor sköts till döds och ytterligare fem blev svårt skadade.

Sedan dess är det olagligt för militärmakt att användas i civila komplikationer.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

8 156 Inlägg
17 maj 2008
psilo skrev:
vilken pjäs! men frågan är om den nångång kommer att komma till användning wink

Mot MC-gängen kanske?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Automationselektriker
213 Inlägg
17 maj 2008
tycker den är ganska mäktig faktisk tongue
men den kommer ju som sagt inte användas i onödan till moppar å sånna saker, men kanske mot eventuella "terroristattacker" eller då det kan förekomma tyngre vapen av olika dess slag.
sen så alla som bara gnäller på att skiten kostar pengar, jämfört med vad sveriges omsättning är så är domdära en droppe i havet, men när det gäller alla indrag å sånna saker å soppakostnaden, så hoppa på regeringen i stället. . . komme just på vars domdära kommer att behövas inom kort wink
tycker häldre att man skulle försöka hjälpa polisen i stället för att bara sitta å gnälla på dom, visst, dom kan ju vara lite småsega gällande vissa saker, å det svenska rättsystemet är ett skämt, men försöka kan dom ju alla fall, personligen har ja inget mot snuten, utom att dom säkert är ute efter mitt körkort. . .
men det borde anställas mera snutar, och dom borde försoka skifta deras fokus mot vad som är mera viktigt tycker man, (skippa mopeder å fildelningar å sånt skit)

sen om ja spåra lite off topic så sitter ja å halvsover tongue

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)

1 353 Inlägg
17 maj 2008
När dom säger 'Totalt mörker' så skulle jag tro att dom kan köra i totalt mörer, UTAN Lyktorna tända och se ändå tongue

eftersom ni pratar om era lyktor som lyser upp så blir ju inte det totalt mörker längre ^^

There's no replacement for displacement

121 Inlägg
17 maj 2008
jag såg en svart i torsdagas  i forsheda, den var grym den hör hemma i skogen tycker jag med winsch o natt lampor o allt annat..

Inläggskritiker
990 Inlägg
17 maj 2008
Camitz skrev:
Hammarslag skrev:
Camitz skrev:
Perfekt bil å skicka in i rosengård å rinkeby! Ambulansen å brandkåren behöver ju ständigt assistans! Eller tja en stridsvagn kanske e bättre där!

Haha word, annars är det ju ett ypperligt ställe o testa ny biologisk krigsföring på, jag skulle iaf titta bort. roll

Hehe nu får man väl fan för det med antagligen! smile

hehe ja att skämta om den härliga mångkulturen har ju faktiskt slutat i åtal förr.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

31 Inlägg
17 maj 2008
Jaaa, va bra med en ny leksak för en för oss skattebetalare okänd summa pengar. Nu kan staten skrota resten av försvaret i sverige oxå när dom ändå håller på som best. Det är ju bara att ställa dom här bilarna vid kusten när ryssen kommer! Ja menar, den har ju en uppfällbar stege på taket.. Ryssarna lär ju stå helt handfallna med sitt försvar för 2000 miljarder................

Driving a fast Saab is like coming out of the closit.. People will be surprised, but youre still gay.....

huh?
10 427 Inlägg
17 maj 2008
Aerodynamik skrev:
Dem pengarna kunde ju definitivt ha gått till något viktigare.

Försvarsmakten! lol

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
17 maj 2008
Duktiga idioter.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

184 Inlägg
17 maj 2008
jag kan gärna betala runt 20.- litern för bensin så poliserna får lite leksaker. älskar höga skattepriser, Skämt alltså...:@ Usch vilka idioter..

MvH: Johan

Arg Snickare
875 Inlägg
17 maj 2008
dom kunde väl åtminstonde köpt volvo big_smile

1 079 Inlägg
17 maj 2008
volvo_r-optik skrev:
dom kunde väl åtminstonde köpt volvo big_smile

Ja, vad är det för fel på XC90? roll

2 Inlägg
17 maj 2008
Bara de inte köper Volvo så är det gott.

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
17 maj 2008
HAHAHA konstigt att det finns pengar till sån skit men inte pengar till att hålla vägar o annat otyg i shack!

Mvh// Okim // Jocke

42 Inlägg
20 maj 2008
såg den live i skövde idag,,,aning fet fast känns som jag borde få drifta lite med den för det är ju faktiskt jag( och alla andra skattebetalare) som har stått för notan på denna fula skapelse

Fullt grepp på fyra tassar
med ett laddtryck direkt från helvetet
It´s
Fun

Diktator
968 Inlägg
20 maj 2008
vadå, säg någon som inte blir glad när man får nya grejer på jobbet att förstöra big_smile

vafan såklart dom ska ha lite pansar bilar att köra över demonstrationerna på! titta bara på kina liksom, Massakern på Himmelska fridens torg är ju möjligt fören just nu! vilket annat effektivt sätt kan man använda den där på? finns ju inga kulsprutor på den, möjligtvis kan man ju klättra upp på stegen så man får lite bättre sikte på folk, så diskret lär den inte heller vara om den ska smyga genom att "köra genom mörker" man lär ju höra den lika bra som en pansar vagn... hade dom satt en plog framtill så hade den iallafall kunnat mejja ner folk och plogat snö på vintern, nu kommer ju folk fasta i den och massa skit, inte bra

8 Inlägg
21 maj 2008
haha!! vill igentligen inte skryta men jag blåste om denna i 170blås på e4an strax söder om jkpg i torsdags runt 4-5 på eftermiddan (om nån annan såg mig)

jag blev grymt stum o körde 90 resten av vägen tongue

Maskinförare
1 163 Inlägg
21 maj 2008
Jag förstår egentligen inte, det här kan jag tycka är en rätt bra sak att investera i.
Tänk dig själv att det är du som ska göra ditt jobb, du vet att du kommer nånstans där hälften är beväpnade.. hade inte du också velat sitta i en sån där då ?

Polisen gör sitt jobb, gnäll inte på dom. Det är inte dom som gjort lagarna.
Däremot borde sverige få fler poliser för att kunna ta tag i allt skit som finns.
Speciellt här uppe i norr, där man på vissa platser kan få vänta BRA LÄNGE innan man får tag på polisen när man väl behöver dom.. Jag kan tycka att dom prioriterar fel saker..

Och angående att polisen ska få mer makt, har man ingenting att dölja spelar det väl ingen roll ?
Visst, jag gillar inte heller "storebror ser dig" hela tiden.. utan kan tycka att det stramar åt min frihet.

Tack och bock

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

E.T phone home...
212 Inlägg
21 maj 2008
de e väll nu när dom rustar ner försvaret så mkt så får polisen ta över militär jobbet.. om några år kanske vi skickar poliser till irak istället.. o dom kommer åka med den bilen..

med lem
1 147 Inlägg
21 maj 2008
känner mig utanför men tycker det kan va vettigt vid upplopp, demonstrationer som spårar ur och huliganidioter som kastar allt möjligt runt sig efter en fotbollsmatch

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Sök