3568
Sök

Toning på Saab 9-3 sedan -03 Hjälp!!

5 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Tjena, jag har lite frågor.

Bil: Saab 9-3 linear SS 2.0T -03

Jag har köpt CFP´s solfilm och funderar på att sätta dit de själv och då har jag lite frågor!

Fråga 1: Måste man plocka bort rutorna (Ska tona bakrutan och bakdörrarna) för att det ska bli bra lr iaf okej? Om man måste det är det jobbigt att plocka bort dom, svårt att få dit inredningen igen o.s.v.? På bakrutan, går det att klistra på solfilmen på utsidan eller är man tvungen att klistra på det på insidan!

Fråga 2: Är det speciellt dyrt att låta proffsen tona rutorna? Någon som vet om det finns någon sån firma i blekinge eller skåne?

Lite dumt av mig att köpa solfilm imed jag funderat på att lämna in bilen.. Kostade 1000kr den jävla solfilmen!

Kung?
73 Inlägg
17 maj 2008
linnet87 skrev:
Tjena, jag har lite frågor.

Bil: Saab 9-3 linear SS 2.0T -03

Jag har köpt CFP´s solfilm och funderar på att sätta dit de själv och då har jag lite frågor!

Fråga 1: Måste man plocka bort rutorna (Ska tona bakrutan och bakdörrarna) för att det ska bli bra lr iaf okej? Om man måste det är det jobbigt att plocka bort dom, svårt att få dit inredningen igen o.s.v.? På bakrutan, går det att klistra på solfilmen på utsidan eller är man tvungen att klistra på det på insidan!

Fråga 2: Är det speciellt dyrt att låta proffsen tona rutorna? Någon som vet om det finns någon sån firma i blekinge eller skåne?

Lite dumt av mig att köpa solfilm imed jag funderat på att lämna in bilen.. Kostade 1000kr den jävla solfilmen!

Vad jag har sett så kostar det runt 3k att be någon annan tona rutorna. Men det skulle jag gjort, eftersom det nästan garanterat kommer bli massa bubblor, men jag vet ju inte hur erfaren du är smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

2 072 Inlägg
17 maj 2008
i blekinge kanske de kostar ca 4000:- på riktig solfilmsfirma.. privat ja 1500:- .. (med material)
Senast redigerat av sandzoo (17 maj 2008)

Sandzoo i da house

5 Inlägg
17 maj 2008
Trådstartare
Nja jag är inte så erfaren själv men har polare som kan det där men dock ingen som vågar göra de imed dom är rädda för att vi inte får dit rutorna och inredningen igen.. det som jag är rädd för..

Om man inte känner nån som är erfaren med att tona det proffsigt, hur gör man för att få tag på nån som gör de privat?

Jag har inte lust att bara låta min solfilm ligga här hemma när jag gav så pass mycket för skiten!
Senast redigerat av linnet87 (17 maj 2008)

OEM <3
6 957 Inlägg
17 maj 2008
BVS tar 3k för rutor efter B-stolpen (blir ju 3 stora + 2 små)
Polaren hade de på sin gamla 740, grymt fint gjort!

Så firma är väl att rekommendera..smile

OEM <3

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
17 maj 2008
Är det färdigskuren/formad som du köpt eller Universal sats?

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

5 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
SOLFILM skrev:
Är det färdigskuren/formad som du köpt eller Universal sats?

Det är Universal, hittade inget som var färdigskuret till just min bil!

203 Inlägg
18 maj 2008
Hej du kan INTE tona på utsidan det vore katastrof. Sen är det lättare om rutorna sitter kvar på bilen. Men ta bort gummilisten runt sidorutorna så kommer du åt lättare. Bakrutan bör man smälta på plats så den passar bättre det kräver kunskap. Annars kan man oxå skarva men det blir inte lika snyggt. Personligen rekomenderar jag dig att leja bort det till någon som kan. Bilen din är ganska ny och dålig filmmontering gör bilen skabbig.
Mvh Peter före detta solfilmsmontör wink

Den som har mest prylar när han dör vinner

116 Inlägg
19 maj 2008
Om man ska ah det snyggt som sagt är det lika bra och betala för det skulle vara annat och du hade en gamal bil som du inte är rädd om då kan man pilla lite .

Sök