SEpaket skrev:
Vettemannen skrev:
SEpaket skrev:
Köpt och köpt... Jag har beställt en V60 Cross Country D3 Classic PRO hos Volvo, men får vänta till oktober innan jag faktiskt får bilen. Därför fick jag låna en bild på en bil i rätt färg med rätt fälgar.
Listpris: 413 800 exkl. vinterdäck
Mitt pris: 339 000 inkl. vinterdäck
(Nej, det är inte bullshit, jag har en ordersedel som visar på det. Men jag utgick med stamkundsrabatt och förhandlade till mig lite tillbehör gratis/billigare.)
http://lifeonshow.vo.loscdn.net/1572/au … e01_md.jpg
Listpris på 413000 kr för en liten Volvo, det känns ju horribelt.
/Benny
Listpris, inte grundpris. För 413 är den i princip helt fullsmetad med all utrustning som finns på listan. Saknar ett par tillval bara, den går att få upp till 430 om man vill. Grundpriset ligger på 309 000. Och så liten är den ju inte heller. Visst, jag hade kunnat spara 100 000 och köpt en Kia. Men då kunde jag å andra sidan lika så gott promenera.
Sedan vet jag att inget annat än BMW gäller på detta forum, men en sådan bil vill jag absolut inte ha.
Näe, så är det inte. Visserligen vill jag ha en BMW men har just nu en gammal V70 som vardagsbil och den körs max 1000 mil/år då det är frugan som kör den, Vetten är väl som din 850....100 mil om året och då skiter jag i utsläpp och bensinförbrukning. Den har ju i alla fall katalysator. Dagtid kör jag för närvarande Vito diesel då detta är min arbetsbil. Det brukar bli ung. 2200 mil om året, inte så mycket med andra ord, resor till och från arbetet inkluderat.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!