caromania skrev:
Vettemannen skrev:
Hybrid_ skrev:
En surfplatta har du säkert råkat på Benny. En liten skärm som påminner om en datorskärm. Samma som mobilen. En läsplatta kan bara visa gråskalor och med hjälp av LED-ljus i skärmen går det att läsa även i totalt mörker. Men finessen kommer när man sitter i solljus/fullt upplyst. Den blir skarpare ju mer ljus det är. Den är dessutom väldigt strömsnål då den bara drar ström när skärmen ska växla bilden som visas.
Googla E-ink för mer info. Och givetvis kan du ladda ner böcker till en surfplatta men vitsen med en läsplatta är att det känns mer som att läsa en bok.
Tack Hybrid för en bra förklaring. Jo, surfplatta har jag haft i 5-6 år som komplement till min laptop. Har till och med SIM-kort i min surfplatta. Visste som sagt inte vad en läsplatta är. Men nu vet jag tack vare Hybrid!!!
/Benny
Föredrar du SIM-kort framför GYM-kort Benny? Jag är inte så insatt i träning men tycker det är lika tråkigt att både simma som att gå på gym.
SIM-kort är bra!!
Kanske kan man använda friskvårdsbidraget på det!! Haha!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!