Den har fått riktigt usla recensioner för den kyler förvisso lite men det blir rejält fuktigt eftersom man fyller den med kallvatten. Vilket är exakt det jag vill ha. Vi har 2 dyra luftfuktare sedan innan. När man kör AC i huset blir det torr inomhusluft.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vad: 4st BBS Ventilhattar (Volvo orginal) Var: Euromaster (Efter lite övertalan) För. 313kr, plus 50kr porto.
Eftersom fälgarna är 17år gammla men i nyskick utan skrap eller dylikt så ville jag ha sprillans nya ventilhattar som var Volvo org, så då fick de kosta.....
Någon som har tips för vad man kan använda för att bevara dem? Vax, lackförsegling? De är av aluminium.
Samt att jag hämtade org sprayfärg till bilen som gubben sparat!!! Kanske kommer till användning....
Vad: 1. LED till regskylten bak. 2. Växlelspaksbussningar (Till M56, dessa sätt på växellådan) 3. ''Nobody Suspects The Volvo'' klistermärke i vitt med genomskinlig vinyl. Detta är tänkt att sätta på reg listen. Var: 1. Vparts 2. L-M-R 3. Sticker App För: 1. Vet ej, köpte fel och så skickade de dessa, typ 100kr. 2. 250kr ink frakt 3. 27st klistermärken för 250kr
(Det ser lite bubbligt ut för jag inte är expert på att installera klisterlappar, ser bättre ut IRL)
Vad: 4st BBS Ventilhattar (Volvo orginal) Var: Euromaster (Efter lite övertalan) För. 313kr, plus 50kr porto.
Eftersom fälgarna är 17år gammla men i nyskick utan skrap eller dylikt så ville jag ha sprillans nya ventilhattar som var Volvo org, så då fick de kosta.....
Jag har VÄLDIGT dålig erfarenhet av ventilhattar av plast eller plåt. På en bil fick jag SÅGA bort hattarna efter bara något år. Svarta vanliga av gummi fastnar aldrig enligt min erfarenhet.
Vad: 4st BBS Ventilhattar (Volvo orginal) Var: Euromaster (Efter lite övertalan) För. 313kr, plus 50kr porto.
Eftersom fälgarna är 17år gammla men i nyskick utan skrap eller dylikt så ville jag ha sprillans nya ventilhattar som var Volvo org, så då fick de kosta.....
Jag har VÄLDIGT dålig erfarenhet av ventilhattar av plast eller plåt. På en bil fick jag SÅGA bort hattarna efter bara något år. Svarta vanliga av gummi fastnar aldrig enligt min erfarenhet.
Jag har VÄLDIGT dålig erfarenhet av ventilhattar av plast eller plåt. På en bil fick jag SÅGA bort hattarna efter bara något år. Svarta vanliga av gummi fastnar aldrig enligt min erfarenhet.
Eller av aluminium, de kan ärga fast.
Jag tror nog BBS kan göra ventilhattar som inte fastnar. Speciellt som de förmodligen inte kommer rulla under den saltade årstiden.
Detta är inte något gubben innan mig har berättat, han har använt dessa BBS ventilhattar hela tiden på bilen, men jag skall fråga honom om detta kan hända och om det kanske har hänt honom, tvekar dock på det!
Men mycket intressant, tack så mycket! Återkommer med vad han säger. Han har använt dessa till hans brukbilar i 20 år. De nya jag köpt kommer endast rulla under sommaren, de som är använda och slitna används under vintern.
Dra inte åt ventilhattarna så hårt så löser det sig. Jag har flera bilar med ventilhattar i aluminium och det är inga problem. Nåja, inga enorma bekymmer som någon behöver ligga sömnlös över.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Dra inte åt ventilhattarna så hårt så löser det sig. Jag har flera bilar med ventilhattar i aluminium och det är inga problem. Nåja, inga enorma bekymmer som någon behöver ligga sömnlös över.
Min däckhandlare har t.om. slängt mina aluminiumhattar när jag haft bilen inne för nya däck eller skifte. De säger att aluhattar är skit och "kan" orsaka problem. Så nu använder jag enbart däckhandlarens gummihattar
Dra inte åt ventilhattarna så hårt så löser det sig. Jag har flera bilar med ventilhattar i aluminium och det är inga problem. Nåja, inga enorma bekymmer som någon behöver ligga sömnlös över.
Min däckhandlare har t.om. slängt mina aluminiumhattar när jag haft bilen inne för nya däck eller skifte. De säger att aluhattar är skit och "kan" orsaka problem. Så nu använder jag enbart däckhandlarens gummihattar
Man ska lära av andras misstag - man hinner inte göra alla själv!
Dra inte åt ventilhattarna så hårt så löser det sig. Jag har flera bilar med ventilhattar i aluminium och det är inga problem. Nåja, inga enorma bekymmer som någon behöver ligga sömnlös över.
Min däckhandlare har t.om. slängt mina aluminiumhattar när jag haft bilen inne för nya däck eller skifte. De säger att aluhattar är skit och "kan" orsaka problem. Så nu använder jag enbart däckhandlarens gummihattar
Man ska lära av andras misstag - man hinner inte göra alla själv!
Ja. Jag har ju bara kört bil i några veckor, så min erfarenhet är inte så stor. Men som sagt, knappast något att ligga sömnlös över.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Dra inte åt ventilhattarna så hårt så löser det sig. Jag har flera bilar med ventilhattar i aluminium och det är inga problem. Nåja, inga enorma bekymmer som någon behöver ligga sömnlös över.
Min däckhandlare har t.om. slängt mina aluminiumhattar när jag haft bilen inne för nya däck eller skifte. De säger att aluhattar är skit och "kan" orsaka problem. Så nu använder jag enbart däckhandlarens gummihattar
Man ska lära av andras misstag - man hinner inte göra alla själv!
Det är bara när man är ung och/eller envis man vill göra alla misstagen själv.
Min däckhandlare har t.om. slängt mina aluminiumhattar när jag haft bilen inne för nya däck eller skifte. De säger att aluhattar är skit och "kan" orsaka problem. Så nu använder jag enbart däckhandlarens gummihattar
Man ska lära av andras misstag - man hinner inte göra alla själv!
Det är bara när man är ung och/eller envis man vill göra alla misstagen själv.
Jag har pratat med honom nu, han sa att detta ALDRIG har hänt honom. Men tipsade om att använda vaseline innanför själva hatten om jag var orolig, men han tyckte det verkade märkligt.
Själv tvekar jag på att detta är så himla vanligt, jag kollar däcktrycket 1-2ggr i månaden, samt att jag tänker tvätta ventilhatten varje gång jag tvättar bilen. Så för min del så lär de ej ärja fast. Sen är det nog inte så himmla många som har ventilhattar i aluminium som täcker hela ventilen!
Man ska lära av andras misstag - man hinner inte göra alla själv!
Det är bara när man är ung och/eller envis man vill göra alla misstagen själv.
Jag har pratat med honom nu, han sa att detta ALDRIG har hänt honom. Men tipsade om att använda vaseline innanför själva hatten om jag var orolig, men han tyckte det verkade märkligt.
Själv tvekar jag på att detta är så himla vanligt, jag kollar däcktrycket 1-2ggr i månaden, samt att jag tänker tvätta ventilhatten varje gång jag tvättar bilen. Så för min del så lär de ej ärja fast. Sen är det nog inte så himmla många som har ventilhattar i aluminium som täcker hela ventilen!
Det är främst på vintern när vägsaltet börjar användas som det kan börja ärga.
Man ska lära av andras misstag - man hinner inte göra alla själv!
Det är bara när man är ung och/eller envis man vill göra alla misstagen själv.
Jag har pratat med honom nu, han sa att detta ALDRIG har hänt honom. Men tipsade om att använda vaseline innanför själva hatten om jag var orolig, men han tyckte det verkade märkligt.
Själv tvekar jag på att detta är så himla vanligt, jag kollar däcktrycket 1-2ggr i månaden, samt att jag tänker tvätta ventilhatten varje gång jag tvättar bilen. Så för min del så lär de ej ärja fast. Sen är det nog inte så himmla många som har ventilhattar i aluminium som täcker hela ventilen!