Strax under 1,5 Svårt att säga eftersom km-mätaren visar lite fel pga de stora däcken Jag åker längre än vad mätaren visar.
där sa du nått... min hastighetsmätare stämmer inte heller pga automat utväxlingen... så den kanske drar mindre än vad jag har kommit fram till via trippmätarn
Senast redigerat av _Glenne_ (22 maj 2008)
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
VAG säger att d SKA gå köra 0,8 me min i deras fakta tabeller
dock så kommer ja inte under 1,0 oavsett hur pysåkt ja åker.. kan väl tippa på runt : 1-1,6.. blandad... rejs o sport..? mer.. kom 10mil på 25l bensin så ja orkar inte räkna ut..
Väldigt olika. Beror ju på hur man kör och vart man kör och på vilket humör man är på.
Bästa jag kört hittils med Golfen är iaf. 0,78l/mil och som värst 1,48l/mil.. i genomsnitt på de 50-52 litrarna jag brukar få i när jag tankar. Men jag brukar väl snitta 1-1,2l/mil i vanliga fall, men jag anstränger mig inte direkt för att köra snålt, vilket man kanske borde med tanke på de 14,10kr/l jag fick betala nu sist.. hua!
Men jag brukar väl snitta 1-1,2l/mil i vanliga fall, men jag anstränger mig inte direkt för att köra snålt, vilket man kanske borde med tanke på de 14,10kr/l jag fick betala nu sist.. hua!
var det bensin eller Diesel? vet att dieseln här ligger på 14,49
()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)
Min drar så olika så jag vet inte. ena tanken drar den 0,7 sen nästa gång kan den dra 1,1 men så får jag gasa mycket för at den skall flytta sig den är väldigt slö
Jag körde V70in från vimmerby till emmaboda på 0,89 men det var med farthållaren på 90 hela vägen. Så snålt har jag aldrig kört den tidigare. Vid blandad körning så drar den minst 1,3 om man kör som folk
Min är ingen ekonomi åk o jag har ingen lätt fot så det ligger på 1,25-1,4 blandat. Vill man snåla så kan det ligga på 0,9 men då blir man omkörd av mopedister.