Farsan hade en bakkjol till en alfa 75 liggandes. så jag kollade om det skulle passa på corsan.
Passar nog med lite modifikation... behöver smalna av och och korta den typ 25-30 cm Och om man vill använda utblåset i mitten så får man nog ta bort reservhjulsbaljan. hehe
Förstår att du saknar din corsa! Det är riktigt roliga bilar dom där! hehe var det en gsi du hade, ser ut som det på grillen och front / bakkjol? enligt en på jobbet så ska det bara finnas 15-20 st kvar ut av 91-92 gsi:erna! Testade fakitist först att köra med utan fjädrar i bak. Men det var för stötigt tyckte jag och så stog han ju på stötdämparna, lite synn att förstöra splitans nya sportdämare!
jo det e dom verkligen synn att rosten ÄTER UPP dom små rackarna. nepp en vanlig 1,4 med hemmabyggd sportdämpare a´la SAAB hmmm......... jo en sådan Gsi letar jag efter, sägs ju gå som dom ser ut lycka till med din lille
tuff corsa. hade själv en som förstabil (fast 1.3). fick tag i en extra huv som jag svetsade på ett scoop på i skolan. bilen är numera såld men huven står kvar här hemma o samlar damm medans ja funderar ut vad som ska hända med den. tyckte dock den bilen va lite liten för mig så jag köpte chevan istället men kunde inte hålla mig borta från opel utan har nu en kadett gsi på uppfarten oxå...
du kan ju såga bort gallret i grillen o limma dit ett nät som jag gjorde på min. men framför allt måla grillen svart.
tuff corsa. hade själv en som förstabil (fast 1.3).http://www1.garaget.org/gallery/archive/74541/219798_uieg02.jpg fick tag i en extra huv som jag svetsade på ett scoop på i skolan. bilen är numera såld men huven står kvar här hemma o samlar damm medans ja funderar ut vad som ska hända med den. tyckte dock den bilen va lite liten för mig så jag köpte chevan istället men kunde inte hålla mig borta från opel utan har nu en kadett gsi på uppfarten oxå...
du kan ju såga bort gallret i grillen o limma dit ett nät som jag gjorde på min. men framför allt måla grillen svart.
Tackar! ball huv du hade! funderar också på att bygga ett scoop, men vet inte riktigt hur jag ska göra för att få till det snyggt. Hehe, ja corsorna är lite små så man får ju ha nogåt större vid sidan av.
På tal om grillen så har jag tänkt på att måla ramen runt grillen vit, men ja vet inte.
tuff corsa. hade själv en som förstabil (fast 1.3).http://www1.garaget.org/gallery/archive/74541/219798_uieg02.jpg fick tag i en extra huv som jag svetsade på ett scoop på i skolan. bilen är numera såld men huven står kvar här hemma o samlar damm medans ja funderar ut vad som ska hända med den. tyckte dock den bilen va lite liten för mig så jag köpte chevan istället men kunde inte hålla mig borta från opel utan har nu en kadett gsi på uppfarten oxå...
Tackar! ball huv du hade! funderar också på att bygga ett scoop, men vet inte riktigt hur jag ska göra för att få till det snyggt. Hehe, ja corsorna är lite små så man får ju ha nogåt större vid sidan av.
På tal om grillen så har jag tänkt på att måla ramen runt grillen vit, men ja vet inte.
kan ju bli bra med vitt kanske. min va ju röd så det passade ju bra med svart på den. angående huven, så kan du få överta den om du vill. har ändå ingen användning för den längre. du kan ju skicka ett pm om du är intresserad. vore kul om den kunde komma till användning igen.
Tuff liten Corsa du har byggt, snyggt när de blir så låga. Lycka till med fortsättningen!
Tackar!
_LB skrev:
Min gamla lågbudget Corsa. Kanske kan ge dig lite insperation.
"Framkjolen" e en Kadett-kjol uppochner...
Keep up the good work...
den var cool!
henke_99 skrev:
kan ju bli bra med vitt kanske. min va ju röd så det passade ju bra med svart på den. angående huven, så kan du få överta den om du vill. har ändå ingen användning för den längre. du kan ju skicka ett pm om du är intresserad. vore kul om den kunde komma till användning igen.