2138
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

Saabvilde!
1 708 Inlägg
19 december 2008
#521
Saab 9-3 Turbo X får man inte montera dragkrok på. P.g.a att dom inte har någon momentbegränsning på ettans växel! smile

Mvh Michael!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 december 2008
#522
Larsson_Power skrev:
Saab 9-3 Turbo X får man inte montera dragkrok på. P.g.a att dom inte har någon momentbegränsning på ettans växel! smile

Mvh Michael!
SAAB vettu. roll Närå, BMW M3 får inte heller ha krok.. Inte monterad iaf. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

562 Inlägg
19 december 2008
#523
SAAB 9-5s bakvagnsbussningar tål inte salt, tills SAAB kom med nya som tål salt för ca ett halvår sen.....

9-5 Aero Sedan -05

562 Inlägg
19 december 2008
#524
Kom visst på en annan grej....

SAAB 9-3 NG med beteckningen "1,8t" är en 2 liters motor med motorkoden B207E. Således är både "1,8t biopower" samt "2,0t biopower" på 2,0 liter...

9-5 Aero Sedan -05

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 december 2008
#525
micke-opel skrev:
SAAB 9-5s bakvagnsbussningar tål inte salt, tills SAAB kom med nya som tål salt för ca ett halvår sen.....
Det var ju inte ett år för tidigt.. ^^

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

562 Inlägg
19 december 2008
#526
Irmscher Vectra skrev:
micke-opel skrev:
SAAB 9-5s bakvagnsbussningar tål inte salt, tills SAAB kom med nya som tål salt för ca ett halvår sen.....
Det var ju inte ett år för tidigt.. ^^
Nej, hehe speciellt inte här i södra/mellersta Sverige där det saltas mycket på vintrarna....

9-5 Aero Sedan -05

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 december 2008
#527
micke-opel skrev:
Irmscher Vectra skrev:
micke-opel skrev:
SAAB 9-5s bakvagnsbussningar tål inte salt, tills SAAB kom med nya som tål salt för ca ett halvår sen.....
Det var ju inte ett år för tidigt.. ^^
Nej, hehe speciellt inte här i södra/mellersta Sverige där det saltas mycket på vintrarna....
Nä, verkligen inte.
Inte undra på att dom byte bussningar hejvilt på saabarna här..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

512 Inlägg
19 december 2008
#528
toyota supra4 får inte heller ha dragkrok sägs det ...  volvo 343 remjohan går göra piruetter på torr assfalt
bmw 535 e28 går starta från stillastående på 5an
bmw518 e12 fixar inte 3 siffrigt(97km/h)  på 402m men går endå få en tredje plats med på bmwträffen i gävle smile och det var fler än 3 startande


If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
19 december 2008
#529
micke-opel skrev:
Irmscher Vectra skrev:
micke-opel skrev:
SAAB 9-5s bakvagnsbussningar tål inte salt, tills SAAB kom med nya som tål salt för ca ett halvår sen.....
Det var ju inte ett år för tidigt.. ^^
Nej, hehe speciellt inte här i södra/mellersta Sverige där det saltas mycket på vintrarna....
Alldeles för mycket hade jag velat påstå tongue

/Påsen

PÅSEN RACING

512 Inlägg
19 december 2008
#530
renault r10 får plats på flaket på en cheva pickup om man har lämmen nerfälld


3 859 Inlägg
19 december 2008
#531
Här kan man lära sig mycket ser jag tongue

"The road to victory is sometimes a sidewalk"

Aktad Medlem
301 Inlägg
19 december 2008
#532
Pontiac gjorde "fröken" varianter av firebird... riktigt ovanliga idag. Redbird, Yellowbird och Skybird.

http://www.firebirdtransamparts.com/redsky/bird2.jpg

http://www.firebirdtransamparts.com/redsky/splash.jpg

http://www.firebirdtransamparts.com/redsky/77sky2.jpg

http://www.firebirdtransamparts.com/redsky/madeforagirl.jpg

http://www.firebirdtransamparts.com/redsky/79redbirdrear.jpg

http://www.firebirdtransamparts.com/redsky/80yellow1.jpg

För att inte tala om kombin...    2st tillverkade

http://www.firebirdtransamparts.com/redsky/78red1.jpg

Enda kvarvarande Såld för 1,2 miljoner kr på auktion.
Senast redigerat av morganevelina (19 december 2008)


512 Inlägg
19 december 2008
#533
varför kunde dom inte bygga fler kombi så sjuk läcker ... VILL HA


Aktad Medlem
301 Inlägg
19 december 2008
#534
LilleSKUTT skrev:
varför kunde dom inte bygga fler kombi så sjuk läcker ... VILL HA
Aha! de byggde två! En i silver, en i guld... den i guld är död...

http://www.wqik.net/kammback/index.htm

Gen3 hade en prototyp också,,

http://daddytypes.com/archive/RM_85TransAm_Kammback.jpg

Såld på auktion för ca 550 000kr cool
Senast redigerat av morganevelina (19 december 2008)


246 Inlägg
20 december 2008
#535
Om jag inte minns fel så har gamla Renault 5 bara tre hjulbult, orsaken till det är att det gick inte med bara 2 smile


512 Inlägg
20 december 2008
#536
westlife skrev:
Om jag inte minns fel så har gamla Renault 5 bara tre hjulbult, orsaken till det är att det gick inte med bara 2 smile
många renault har 3 bult tex r10 gamla r5  r12 mfl    även vissa peugeot  tex gamla 504an  finns säkert fler bilmärken som haft det...       det mest lustiga med renaulten är att det inte är samma bultdelning på r10 som r12 och r 5 hade ytterligare en annan bultdelning ( har haft alla dessa och har även kvar flera olika fälgar från dom och det passar ej mellan dom olika modellerna )
Senast redigerat av LilleSKUTT (20 december 2008)


2 126 Inlägg
20 december 2008
#537
Hardjim skrev:
Moparboy440 skrev:
Hardjim skrev:
Hmm? Hur kan det vara samma block när alla mått skiljer ink motorkod? Typ som att säga att det är samma block i Celica och Supra...
likadan block, men olika dimensioner..
om du tar vilken motor som helst, vi säger t.e.x en b20 . du byter topp, lägger i stroker vev, borrar upp den, byter kamm o.s.v. så e de ju fortfarande samma block.
de e i.a.f min (och wikipedias big_smile )syn på saken.
Ha, så ser dem som inte kan nånting om saken då. tongue
Sen tillkom även 4bultat block från 93-99 på GT med balanserad smidd vevaxel.

Har svårt att tycka att man kan säga att det är samma när allt skiljer sig.
Hade det vart samma ska man kunna använda blocken i vilken bil som helst.

Men det kan ju hända att Mitsubishi själva tycker det är samma iofs. smile
Motorerna ingår i en serie som heter 6G7 Som fanns med 5 olika motorvolymer

6G71= 2l (1998cc)
6G72= 3l (2972cc)
6G73= 2.5l (2497cc)
6G74= 3.5l (3497cc)
6G75= 3.8l (3828cc)

Precis som Mitsubishis 4G6 motorer där den välkända 4G63T motorn ingår (EVO motorn som först 2007 blev utbytt till 4B11T motorn som kom med nya EVO X)
Senast redigerat av Big_JN (20 december 2008)


Mästare
2 947 Inlägg
20 december 2008
#538
Volvochefen tyckte att Volvo Amazon såg ut som en vulgär pinuppa och ville därför först inte producera den.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 december 2008
#539
KimVsWorld skrev:
Volvochefen tyckte att Volvo Amazon såg ut som en vulgär pinuppa och ville därför först inte producera den.
lol HAHAHAH!!! Nää... Det var väl tur att han ändrade sig.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Mästare
2 947 Inlägg
21 december 2008
#540
Irmscher Vectra skrev:
KimVsWorld skrev:
Volvochefen tyckte att Volvo Amazon såg ut som en vulgär pinuppa och ville därför först inte producera den.
lol HAHAHAH!!! Nää... Det var väl tur att han ändrade sig.
Hehe, Aaah verkligen! http://kanalnio.se/web/kanalnio/program … ersion=1.0

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)


Sök