toyota supra4 får inte heller ha dragkrok sägs det ... volvo 343 remjohan går göra piruetter på torr assfalt bmw 535 e28 går starta från stillastående på 5an bmw518 e12 fixar inte 3 siffrigt(97km/h) på 402m men går endå få en tredje plats med på bmwträffen i gävle och det var fler än 3 startande
Om jag inte minns fel så har gamla Renault 5 bara tre hjulbult, orsaken till det är att det gick inte med bara 2
många renault har 3 bult tex r10 gamla r5 r12 mfl även vissa peugeot tex gamla 504an finns säkert fler bilmärken som haft det... det mest lustiga med renaulten är att det inte är samma bultdelning på r10 som r12 och r 5 hade ytterligare en annan bultdelning ( har haft alla dessa och har även kvar flera olika fälgar från dom och det passar ej mellan dom olika modellerna )
Hmm? Hur kan det vara samma block när alla mått skiljer ink motorkod? Typ som att säga att det är samma block i Celica och Supra...
likadan block, men olika dimensioner.. om du tar vilken motor som helst, vi säger t.e.x en b20 . du byter topp, lägger i stroker vev, borrar upp den, byter kamm o.s.v. så e de ju fortfarande samma block. de e i.a.f min (och wikipedias )syn på saken.
Ha, så ser dem som inte kan nånting om saken då. Sen tillkom även 4bultat block från 93-99 på GT med balanserad smidd vevaxel.
Har svårt att tycka att man kan säga att det är samma när allt skiljer sig. Hade det vart samma ska man kunna använda blocken i vilken bil som helst.
Men det kan ju hända att Mitsubishi själva tycker det är samma iofs.
Motorerna ingår i en serie som heter 6G7 Som fanns med 5 olika motorvolymer