2706
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

9 113 Inlägg
11 augusti 2011
#1041
Pavva skrev:
Putteliten skrev:
bollen1986 skrev:
SAAB V4 95 1959-1978 är vad jag vet enda kombimodellen med 2 dörrar
Volvo duett
volvo duett är ingen kombi tongue
Skulle det annars vara om det finns baksäte i dom? Är ju ingen buss om man säger så!
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo … 14&w=3


1 215 Inlägg
11 augusti 2011
#1042
Putteliten skrev:
Pavva skrev:
Putteliten skrev:
Volvo duett
volvo duett är ingen kombi tongue
Skulle det annars vara om det finns baksäte i dom? Är ju ingen buss om man säger så!
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo … 14&w=3
mer buss än kombi iaf tongue
Senast redigerat av Pavva (11 augusti 2011)

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

LTJD
192 Inlägg
11 augusti 2011
#1043
Lär väl stå i pappren om inte annat tongue

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET

141 Inlägg
11 augusti 2011
#1044
Bakrutetorkaren startar automatiskt på fordar om du lägger i backen när du har vindrutetorkarna på.

Ställer du en varm kaffe i mugghållaren på en BMW E39 så blir det kallt i bilen, tempsesorerna till kliman sitter framför mugghållaren.

Sjukt många japanska bilar har samma pyttelilla oljefilter, från Daihatsu Charade till Land Cruiser V8

Man måste lägga i P för att kunna öppna dörrarna på Cadillac deville 94-99

Jag fixar din A/C, skicka PM

Meldem
917 Inlägg
11 augusti 2011
#1045
TheMPG skrev:
Ställer du en varm kaffe i mugghållaren på en BMW E39 så blir det kallt i bilen, tempsesorerna till kliman sitter framför mugghållaren.
Den va bra haha vilken megafail!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

326 Inlägg
11 augusti 2011
#1046
Munkis skrev:
Volvo var först med Canbus system i en serieproducerad bil.
Mercedes var först, enligt diverse källor.



Vet inte om det varit uppe förut, men Citroen XM och Xantia har en fjäder bakom bromspedalen för att den ska fjädra lite och kännas som en vanlig bil. Vanligt folk blir oroliga när pedalen är helt stum utan spel när man trampar på den, därför kom fjädern till. På XM är den enkel att plocka ur och ersätta med en distans för att få rätta Citroenkänslan i bromsarna. Xantia är värre, lyckade aldrig plocka bort fjädern på min.

BMW E39 (kanske fler?) Tempmätaren står rakt upp även om temperaturen varierar, har för mig att det är mellan 85 och 105 grader. Även det för att folk inte ska bli oroliga om mätaren fladdrar. E39 har ju en elstyrd termostat och där kan motorstyrningen variera motortempen beroende på last.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 augusti 2011
#1047
TheMPG skrev:
Bakrutetorkaren startar automatiskt på fordar om du lägger i backen när du har vindrutetorkarna på.

Ställer du en varm kaffe i mugghållaren på en BMW E39 så blir det kallt i bilen, tempsesorerna till kliman sitter framför mugghållaren.

Sjukt många japanska bilar har samma pyttelilla oljefilter, från Daihatsu Charade till Land Cruiser V8

Man måste lägga i P för att kunna öppna dörrarna på Cadillac deville 94-99
är nog fler än bara ford som har så smile Bla SAAB


1 298 Inlägg
11 augusti 2011
#1048
Funkiee skrev:
TheMPG skrev:
Bakrutetorkaren startar automatiskt på fordar om du lägger i backen när du har vindrutetorkarna på.

Ställer du en varm kaffe i mugghållaren på en BMW E39 så blir det kallt i bilen, tempsesorerna till kliman sitter framför mugghållaren.

Sjukt många japanska bilar har samma pyttelilla oljefilter, från Daihatsu Charade till Land Cruiser V8

Man måste lägga i P för att kunna öppna dörrarna på Cadillac deville 94-99
är nog fler än bara ford som har så smile Bla SAAB
Ja Volvo med.  smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 augusti 2011
#1049
Marticus skrev:
TheMPG skrev:
Ställer du en varm kaffe i mugghållaren på en BMW E39 så blir det kallt i bilen, tempsesorerna till kliman sitter framför mugghållaren.
Den va bra haha vilken megafail!
Är du säker på detta? Denna sensorn sitter vid själva panelen för klimatanläggningen och mig veterligen finns det inga mugghållare framför växelspaken på denna modell? Om inte jag minns fel är det endast 540i som överhuvudtaget har mugghållare vid instrumentpanelen samtidigt som den saknar en del de 6cyl. E39 har, lite amerikaniserad kort och gott. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

772 Inlägg
11 augusti 2011
#1050
Rquired skrev:
1000mil i 110km/h är dock irriterande och att kunna komma hem utan att resan känns "som en evighet" är guld värt, sedan kan man knappast räkna med böter med som SaabIV nämner. Min bil dricker absolut inga 1.5dl mer per mil av att öka farten till 140km/h heller, utan säg att det är en 500:- om året extra (Beror förstås på bilen, men hur många pendlar i olämpliga högfartsbilar?) om man kör 1000mil per år.

Som skall vägas mot 90 timmar extra per år, att köra för fort är inget att rekommendera men 30km/h över på en ofta glest trafikerad motorväg är inget att moralpredika om, men inte känns det dyrt? Du sparar troligtvis mycket mer pengar på att bara stänga av ACn när den inte behövs! smile
Nu var det ju bara ett exempel. Och om du kör sammanlagt 1000mil i 140km/h så är det stor risk att du någon gång får böter.

Så du menar att din bil bara dricker lite mer än 2 matskedar extra om du ökar farten med 30km/h? Det har jag lite svårt att tro.

Jag moralpredikar inte överhuvudtaget. Jag visar bara att man kanske tror att man tjänar så mkt tid på att åka fortare. Men i verkligheten så är det inte säkert att du tjänar in någon tid alls beroende på hur du ser på det.
För även om du plockar bort böterna och din bil drar 1,5dl mer per mil så måste du arbeta in tiden för att kompensera för bensinåtgången.
Och som sagt det var bara ett exempel.
Att köra med ac på eller av tjänar du väldigt obetydligt på om inte någonting alls, vilket har blivit undersökt och bevisat.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
11 augusti 2011
#1051
Ljudisoleringen i dörrarna på Fiat Coupé består av en plastpåse i varje dörr.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Forummoderator
26 302 Inlägg
11 augusti 2011
#1052
Pendulum skrev:
Funkiee skrev:
TheMPG skrev:
Bakrutetorkaren startar automatiskt på fordar om du lägger i backen när du har vindrutetorkarna på.

Ställer du en varm kaffe i mugghållaren på en BMW E39 så blir det kallt i bilen, tempsesorerna till kliman sitter framför mugghållaren.

Sjukt många japanska bilar har samma pyttelilla oljefilter, från Daihatsu Charade till Land Cruiser V8

Man måste lägga i P för att kunna öppna dörrarna på Cadillac deville 94-99
är nog fler än bara ford som har så smile Bla SAAB
Ja Volvo med.  smile
Skoda också.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 656 Inlägg
11 augusti 2011
#1053
Rquired skrev:
Marticus skrev:
TheMPG skrev:
Ställer du en varm kaffe i mugghållaren på en BMW E39 så blir det kallt i bilen, tempsesorerna till kliman sitter framför mugghållaren.
Den va bra haha vilken megafail!
Är du säker på detta? Denna sensorn sitter vid själva panelen för klimatanläggningen och mig veterligen finns det inga mugghållare framför växelspaken på denna modell? Om inte jag minns fel är det endast 540i som överhuvudtaget har mugghållare vid instrumentpanelen samtidigt som den saknar en del de 6cyl. E39 har, lite amerikaniserad kort och gott. smile
de vill jag nog hålla med om smile men han har även rätt i att de blir kallt i bilen för sensorn sitter på klimatanläggningen precis ovanför mugghållaren


668 Inlägg
11 augusti 2011
#1054
bollen1986 skrev:
SAAB V4 95 1959-1978 är vad jag vet enda kombimodellen med 2 dörrar
Volvo p1800 es har också två dörrar och är kombi. Så det där stämde inte så bra


150 Inlägg
11 augusti 2011
#1055
Wikstromm skrev:
Donken86 skrev:
v8rickard skrev:

Nepp, inte nu längre... Tyska MAN har nyligen lanserat en 680hk v8...
Men volvon har mer vrid o det är det man vill åt, Så anser att volvon e starkare smile
Ja de skiljer 100NM mellan MAN 680 och Volvo 660, tror inte du märker någon skillnad på de, men jag anser att MANen är starkare för att den har en mycket bättre växellåda, iaf mo jag jämn för våran FH12 480 och våran MAN Tga 480 så drar MANen märkbart mycker hårdare vid samma last... smile
måste ju tillägga att man MAN har 2 cylindrar mer än volvo, så om volvo körde med 8 cylindrar så skulle nog inte MAN eller nått annat märke ha en chans:)

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

2 656 Inlägg
11 augusti 2011
#1056
ronkinpeace skrev:
Wikstromm skrev:
Donken86 skrev:

Men volvon har mer vrid o det är det man vill åt, Så anser att volvon e starkare smile
Ja de skiljer 100NM mellan MAN 680 och Volvo 660, tror inte du märker någon skillnad på de, men jag anser att MANen är starkare för att den har en mycket bättre växellåda, iaf mo jag jämn för våran FH12 480 och våran MAN Tga 480 så drar MANen märkbart mycker hårdare vid samma last... smile
måste ju tillägga att man MAN har 2 cylindrar mer än volvo, så om volvo körde med 8 cylindrar så skulle nog inte MAN eller nått annat märke ha en chans:)
men nu gör dom inte de ? eller hur då kan man ju inte resonera så


150 Inlägg
11 augusti 2011
#1057
ekelund88 skrev:
ronkinpeace skrev:
Wikstromm skrev:

Ja de skiljer 100NM mellan MAN 680 och Volvo 660, tror inte du märker någon skillnad på de, men jag anser att MANen är starkare för att den har en mycket bättre växellåda, iaf mo jag jämn för våran FH12 480 och våran MAN Tga 480 så drar MANen märkbart mycker hårdare vid samma last... smile
måste ju tillägga att man MAN har 2 cylindrar mer än volvo, så om volvo körde med 8 cylindrar så skulle nog inte MAN eller nått annat märke ha en chans:)
men nu gör dom inte de ? eller hur då kan man ju inte resonera så
men det är vad jag anser är rätt, eftersom att det är 2 helt olika motorer så kan man ju inte jämföra så. vore skillnad om du jämförde 2 6 cylindriga motorer.

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

2 656 Inlägg
11 augusti 2011
#1058
ronkinpeace skrev:
ekelund88 skrev:
ronkinpeace skrev:

måste ju tillägga att man MAN har 2 cylindrar mer än volvo, så om volvo körde med 8 cylindrar så skulle nog inte MAN eller nått annat märke ha en chans:)
men nu gör dom inte de ? eller hur då kan man ju inte resonera så
men det är vad jag anser är rätt, eftersom att det är 2 helt olika motorer så kan man ju inte jämföra så. vore skillnad om du jämförde 2 6 cylindriga motorer.
hahah nej dom ligger ju i samma segment va man har för motorstorlek eller antal cylindrar av gör inte vad man ska jämföra med volvos toppmodell råkar ha 6 cylindrar och dafs 8 so what ? då kan man ju tex inte jämföra nya m5an med typ nån bil tex ? för den har ju v8a med turbo konkurenterna har ju inte
de ?


150 Inlägg
11 augusti 2011
#1059
ekelund88 skrev:
ronkinpeace skrev:
ekelund88 skrev:

men nu gör dom inte de ? eller hur då kan man ju inte resonera så
men det är vad jag anser är rätt, eftersom att det är 2 helt olika motorer så kan man ju inte jämföra så. vore skillnad om du jämförde 2 6 cylindriga motorer.
hahah nej dom ligger ju i samma segment va man har för motorstorlek eller antal cylindrar av gör inte vad man ska jämföra med volvos toppmodell råkar ha 6 cylindrar och dafs 8 so what ? då kan man ju tex inte jämföra nya m5an med typ nån bil tex ? för den har ju v8a med turbo konkurenterna har ju inte
de ?
volvo har 6 cylindrar på 660hk och MAN har 8 cylindrar på 680hk, alltså är volvos motor en mer utvecklad motor eftersom man lyckats fått ut nästan lika mycke effekt ur en mindre motor och det resulterar i att volvos motor är starkare! men nu i dagsläget har volvo även en 700hk motor på 6 cylindrar... så volvo är starkast cylinder mässigt!

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

1 215 Inlägg
11 augusti 2011
#1060
ad är det för slagvolym på dom motorerna ni pratar om då?

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥


Sök