2906
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

Evildan
13 augusti 2011
#1081
Mattss0n skrev:
eccy243 skrev:
volvo284 skrev:
volvo 740 var den första bilen men sk barnlås på dörrar. alltså sprinten man kan peta på så att dörrna bara kan öppnas utifrån. var standard redan 85 och barnlåset försvann oxå utav någon anldening 92 alltså sista årmodellen. big_smile
Vadå försvann -92? Jag har ju barnlås på min -97a? Menar du bara att barnlåset försvann på 740 -92? Det fanns ju på 940 ända från starten -91 till slutet -98.
Läs igen. Det står ju sista årsmodellen, så ja. 740.
volvo 240 hade barnsäkerhetsspärr.
http://medium.tradera.com/167/125094167_1.jpg
den lilla platta spaken i ett "halvmåneformat" spår är på/av spaken för detta.

Forummoderator
17 910 Inlägg
13 augusti 2011
#1082
Citroen Xantia var den första cittran med en extra finurlighet som gjorde att bilen fortfarande "stod upp" på morgonen dagen efter utan att sjunka ihop. Men årsmodell 1994 hade inte denna funktion. De ligger snällt på backen dagen efter med försvunnet hydraltryck...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Tvivlare
2 266 Inlägg
13 augusti 2011
#1083
Dieselsmurfen skrev:
Citroen Xantia var den första cittran med en extra finurlighet som gjorde att bilen fortfarande "stod upp" på morgonen dagen efter utan att sjunka ihop. Men årsmodell 1994 hade inte denna funktion. De ligger snällt på backen dagen efter med försvunnet hydraltryck...
Anti-sjunken, fungerar nog inte på så många bilar längre.. eller så lyfter dom inte alls wink

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Evildan
13 augusti 2011
#1084
Passat 2.8 V6 193hk var den starkaste modellen VW hade serieproducerat fram till 1998.
Senast redigerat av Evildan (13 augusti 2011)

Forummoderator
17 910 Inlägg
13 augusti 2011
#1085
MantaRobin skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Citroen Xantia var den första cittran med en extra finurlighet som gjorde att bilen fortfarande "stod upp" på morgonen dagen efter utan att sjunka ihop. Men årsmodell 1994 hade inte denna funktion. De ligger snällt på backen dagen efter med försvunnet hydraltryck...
Anti-sjunken, fungerar nog inte på så många bilar längre.. eller så lyfter dom inte alls wink
Jodå den funkar. Har själv en 97:a som stått still i en vecka när jag tog den idag. Stod på parkeringen som den knaprat viagra innan jag kom...

Citroen Xantia V6 Activa är den bil som kan köra fortast i "Älgtestet" Alla superbilar inkluderade.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
13 augusti 2011
#1086
Dieselsmurfen skrev:
MantaRobin skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Citroen Xantia var den första cittran med en extra finurlighet som gjorde att bilen fortfarande "stod upp" på morgonen dagen efter utan att sjunka ihop. Men årsmodell 1994 hade inte denna funktion. De ligger snällt på backen dagen efter med försvunnet hydraltryck...
Anti-sjunken, fungerar nog inte på så många bilar längre.. eller så lyfter dom inte alls wink
Jodå den funkar. Har själv en 97:a som stått still i en vecka när jag tog den idag. Stod på parkeringen som den knaprat viagra innan jag kom...

Citroen Xantia V6 Activa är den bil som kan köra fortast i "Älgtestet" Alla superbilar inkluderade.
För tvivlare: http://sv.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Xantia
5e stycket.
1995 presenterades Xantia Activa med en utveckling av Citroëns gashydrauliska fjädring. Activa-systemet arbetade aktivt mot krängning, vilket medförde att bilens krängningstendenser vid hård kurvtagning var nästintill obefintliga. Denna effekt avspeglas tydligt i tidskriften Teknikens Världs undanmanöverprov, det välkända s.k. älgtestet, där Xantia Activa V6 ännu står obesegrad - även av utpräglade sportbilar som Porsche 997 GT3 RS.[1]
Senast redigerat av Evildan (13 augusti 2011)

Forummoderator
17 910 Inlägg
13 augusti 2011
#1087
Evildan skrev:
Dieselsmurfen skrev:
MantaRobin skrev:

Anti-sjunken, fungerar nog inte på så många bilar längre.. eller så lyfter dom inte alls wink
Jodå den funkar. Har själv en 97:a som stått still i en vecka när jag tog den idag. Stod på parkeringen som den knaprat viagra innan jag kom...

Citroen Xantia V6 Activa är den bil som kan köra fortast i "Älgtestet" Alla superbilar inkluderade.
För tvivlare: http://sv.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Xantia
5e stycket.
1995 presenterades Xantia Activa med en utveckling av Citroëns gashydrauliska fjädring. Activa-systemet arbetade aktivt mot krängning, vilket medförde att bilens krängningstendenser vid hård kurvtagning var nästintill obefintliga. Denna effekt avspeglas tydligt i tidskriften Teknikens Världs undanmanöverprov, det välkända s.k. älgtestet, där Xantia Activa V6 ännu står obesegrad - även av utpräglade sportbilar som Porsche 997 GT3 RS.[1]
Haft en själv - Jo, den gick bra i kurvorna...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Tvivlare
2 266 Inlägg
13 augusti 2011
#1088
Dieselsmurfen skrev:
MantaRobin skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Citroen Xantia var den första cittran med en extra finurlighet som gjorde att bilen fortfarande "stod upp" på morgonen dagen efter utan att sjunka ihop. Men årsmodell 1994 hade inte denna funktion. De ligger snällt på backen dagen efter med försvunnet hydraltryck...
Anti-sjunken, fungerar nog inte på så många bilar längre.. eller så lyfter dom inte alls wink
Jodå den funkar. Har själv en 97:a som stått still i en vecka när jag tog den idag. Stod på parkeringen som den knaprat viagra innan jag kom...

Citroen Xantia V6 Activa är den bil som kan köra fortast i "Älgtestet" Alla superbilar inkluderade.
Activorna är ju helt underbara bilar, att köra med iallafall smile vi har en TCT Ativa på jobb som ska fixas upp och sparas till eftervärlden smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Evildan
13 augusti 2011
#1089
Passat 2.8 V6 man SYNCRO -96 till -99 gör 0-100 på 7.6s enligt VW.
Passat W8 aut 4motion -01 till -04 gör 0-100 på 7.8s enligt VW.

En Mitsubishi EVO 10 i vit kulör ser framifrån ut som en Storm Trooper.
http://2.bp.blogspot.com/_zOziIF21GsI/S … age009.jpg
Senast redigerat av Evildan (13 augusti 2011)

1 637 Inlägg
14 augusti 2011
#1090
Volvos B234F motor från 740 16V är än idag volvos värsta 4cyl sugmotor!
Senast redigerat av Munkis (14 augusti 2011)


. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
14 augusti 2011
#1091
eccy243 skrev:
volvo284 skrev:
volvo 740 var den första bilen men sk barnlås på dörrar. alltså sprinten man kan peta på så att dörrna bara kan öppnas utifrån. var standard redan 85 och barnlåset försvann oxå utav någon anldening 92 alltså sista årmodellen. big_smile
Vadå försvann -92? Jag har ju barnlås på min -97a? Menar du bara att barnlåset försvann på 740 -92? Det fanns ju på 940 ända från starten -91 till slutet -98.
Den va bra big_smile

C H E V R O L E T <3

2 656 Inlägg
14 augusti 2011
#1092
Evildan skrev:
Passat 2.8 V6 193hk var den starkaste modellen VW hade serieproducerat fram till 1998.
de e ju fel ? golf vr6 syncron kom 95
Senast redigerat av ekelund88 (14 augusti 2011)


Evildan
14 augusti 2011
#1093
ekelund88 skrev:
Evildan skrev:
Passat 2.8 V6 193hk var den starkaste modellen VW hade serieproducerat fram till 1998.
de e ju fel ? golf vr6 syncron kom 95
vr6 2.9 syncro har 190hk/140kw.
Senast redigerat av Evildan (14 augusti 2011)

2 656 Inlägg
14 augusti 2011
#1094
Evildan skrev:
ekelund88 skrev:
Evildan skrev:
Passat 2.8 V6 193hk var den starkaste modellen VW hade serieproducerat fram till 1998.
de e ju fel ? golf vr6 syncron kom 95
vr6 2.9 syncro har 190hk/140kw.
dom officiella siffrorna säger ju 194 till en vr6 2.9?

edit 192 fel av mig
Senast redigerat av ekelund88 (14 augusti 2011)


Evildan
14 augusti 2011
#1095
ekelund88 skrev:
Evildan skrev:
ekelund88 skrev:
de e ju fel ? golf vr6 syncron kom 95
vr6 2.9 syncro har 190hk/140kw.
dom officiella siffrorna säger ju 194 till en vr6 2.9?

edit 192 fel av mig
dom officiella siffrorna från VW säger 140kw, det blir 190.344hk om vi ska vara väldigt precisa wink
245Nm vid höga 4200rpm.
Passat med 2.8 v6 142kw som omräknat blir 193.0632hk.
280Nm vid 3200rpm.
Senast redigerat av Evildan (14 augusti 2011)

2 656 Inlägg
14 augusti 2011
#1096
Evildan skrev:
ekelund88 skrev:
Evildan skrev:

vr6 2.9 syncro har 190hk/140kw.
dom officiella siffrorna säger ju 194 till en vr6 2.9?

edit 192 fel av mig
dom officiella siffrorna från VW säger 140kw, det blir 190.344hk om vi ska vara väldigt precisa wink
245Nm vid 4200rpm.
källa på de ?smile alla 2.9orna hade 192 hk som officiella siffror nämligen sitter samma motor i corren tex


777 Inlägg
14 augusti 2011
#1098
Det sitter en VOLVO del i alla bilar!!! 3-punkts bältet!! big_smilebig_smilebig_smile

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

2 656 Inlägg
14 augusti 2011
#1099
Evildan skrev:
http://www.cars-data.com/en/volkswagen-golf-29-vr6-syncro-190hp-7904/specs.html
http://www.bilstart.se/bilfakta/volkswa … cro/301720
http://www.garaget.org/?car=204587
http://sv.wikipedia.org/wiki/Volkswagen … alternativ

räcker väl som källor?
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Corrado
2.9L VR6 192 hp samma motor smile
kan länka till min gorg sida med när jag skrivit in 1000 hk big_smile


1 080 Inlägg
14 augusti 2011
#1100
Volvox40 skrev:
Det sitter en VOLVO del i alla bilar!!! 3-punkts bältet!! big_smilebig_smilebig_smile
Var inte saab först med 2-punkts bälte? Isåfall sitter det en saab-del i alla volvos oxå wink

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.


Sök